Od Poljuda ćemo, do kraja ove sezone, napraviti Allianz Arenu, kaže Zoran Bistrički u razgovoru za Slobodnu Dalmaciju i uopće se ne šali.
Ne misli, naravno, da će splitski gradski stadion preko noći biti obnovljen, ali u segmentu kojim se on bavi, a to su informatizacija i automatizacija poslovnih procesa te suvremeno elektroničko poslovanje, Hajdukov će dom, uvjerava, biti jednak Bayernovom. I s nikim se u Hrvatskoj, pa i šire, neće moći komparirati. Iako, i sada je već tako, samo što će uskoro, tvrdi Bistrički, to biti na još višoj razini.
- U novu nogometnu sezonu Hajduk je ušao sa 70 posto ulaznica prodanih online što je promatračima sa strane fascinantno, jer to znači da se približio najvišim standardima engleskih klubova, a znamo da se danas na tehnološkom polju i po organizacijskim rješenjima nitko ne može mjeriti s Englezima, no mi se s time ne zadovoljavamo te se nadamo kako će vrlo brzo doći i do 80 posto, pa i više, karata prodanih online - ističe Bistrički.
Otvorili karte
Sugovornik Slobodne Dalmacije direktor je riječke tvrtke "Moje karte" koja, iako postoji već više od 30 ljeta, s Hajdukom radi od prošle godine. Tehnička je podrška klubu u prodaji ulaznica. Nudi pamet i znanje. I međunarodno iskustvo. Kakvo, hvali se Bistrički, u Hrvatskoj nitko nema.
- Bez lažne skromnosti mogu reći kako Hajduk, zahvaljujući nama, ima najnapredniji sustav prodaje ulaznica od svih hrvatskih nogometnih klubova - tvrdi Bistrički.
Kada su nedavno za samo četiri sata prodane sve dostupne ulaznice za utakmicu Hajduka i PAOK-a sustav to praktično nije ni osjetio. Bistrički objašnjava kako je sinkronizirani rad svih dionika tog kompliciranog procesa najvažniji. Serveri, softver, banke, sve mora štimati, nitko ne smije zapeti. Jer, kad zapne samo jedan, ruši se cijeli sustav, a kupac dobiva dojam kaosa. A kaos je u svijetu koji živi od precizne pripreme i dobre organizacije zabranjen.
- Ništa se ne prepušta slučaju, s obzirom da internetska prodaja karata postaje ključni kanal prodaje, u našoj smo tvrtki razvili dugoročnu viziju s jasno definiranim strateškim ciljem. U Hajdukovu konkretnu primjeru to znači da će klub u ovom segmentu doći do razine da se niti jedan klub u okruženju s njime neće moći mjeriti - veli Bistrički.
O detaljima ne smije govoriti, to prepušta Hajduku i njegovu predsjedniku Lukši Jakobušiću, ali otkriva kako su i oni aktivno sudjelovali u razradi plana koji je rezultirao novim režimom ulaska na stadion.
- Ponavljam, mi našim partnerima omogućujemo strateški razvoj, a Hajduk, u koji smo donijeli suvremena rješenja i provjerenu ekipu, jedan nam je od najvažnijih partnera. Ne mogu reći najvećih, jer radimo diljem svijeta, od Irske do Dubaija, ali najvažnijih svakako - uvjerava direktor tvrtke "Moje karte".
Prvi nogometni klubovi s kojima su u Hrvatskoj radili bili su Istra i Rijeka, no suradnja je prekinuta zbog "nečijih lokalnih interesa". A onda je došao Hajduk. Točnije, Lukša Jakobušić.
- Kako smo se upoznali? Tko nas je spojio? Ja bih to rekao ovako, ima nekih stvari u životu koje se dogode jer se naprosto moraju dogoditi, a ovo je bila jedna od njih - sa smiješkom će Bistrički.
Podrška za ‘vojsku‘
Ponavlja kako ono što Hajduk danas ima, nitko u Hrvatskoj nema. A drukčije, dodaje, nije ni smjelo biti, jer vojska navijača koja prati splitski klub zaslužuje imati tehničku podršku na svjetskoj razini.
- Broj članova, broj pretplatnika, broj prodanih ulaznica, sve je to u Hajdukovu slučaju došlo do zapanjujućih visina, a opet, ima prostora za još, i mi smo tu da klubu pomognemo to ostvariti - naglašava Bistrički.
Nije ga, kaže, iznenadila, eksplozija Hajdukovih pretplatnika ove godine, bili su na nju spremni jer je lanjska sezona, kad klub i nije imao neke senzacionalne sportske rezultate, pokazala što bi se sve moglo dogoditi. I u što bi se moglo pretvoriti ono što na kontinentu u neznanju nazivaju "Hajdukova ljetna euforija".
- Prodaja ulaznica protiv PAOK-a sve je pokazala. Kad to usporedimo s prodajom ulaznica za najveće Dinamove utakmice, onda se jasno vidi koliko je Hajduk u tom tehnološkom segmentu daleko odmakao svom najvećem konkurentu. Oni, s puno manje prodanih ulaznica i s interesom koji se ne može usporediti s interesom za Hajdukove utakmice, imaju gužvu i redove, pa sve to danima traje, dok Hajduk sve što ima, a ima puno više od Dinama, riješi za četiri sata. Ako dopustite, na to smo baš ponosni - podvlači Bistrički.
Bi li sutra, ako se ukaže prilika, radio i za Dinamo. Odgovara neizravno, iako dovoljno jasno:
- Ovako bih to rekao, u situaciji smo da možemo birati, a kad već možemo birati, onda su naši izbori takvi kakvi jesu. Mislim da sam vam s ovim sve rekao.
Hakiranje
Bistrički priznaje kako je bilo problema s hakiranjem ulaznica za nedavni prvenstveni ogled Hajduka i Rijeke, što je prije svega, tvrdi, posljedica nove infrastrukture, odnosno novog režima ulaska na stadion. Uvjeren je, međutim, kako do toga više neće dolaziti.
- Online prodaja radi besprijekorno i bez prekida već 12 mjeseci. Za utakmicu s PAOK-om, na primjer, online servis je u špici opterećenja unutar svake minute prodao i do 150 ulaznica. Poteškoće koje se sada na Poljudu javljaju nisu povezane s ticketingom, nego su to poteškoće novog sustava kontrole ulaza, pri čemu je važno reći kako je već protiv Belupa ispravljena većina tih tehničkih nedostataka. Možda treba još jedna utakmica pa će i taj segment klupske IT platforme biti savršeno posložen, a to znači da će se prostor za možebitne malverzacije s ulaznicama u potpunosti zatvoriti - zaključuje direktor tvrtke "Moje karte".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....