KREATIVNI RAZLAZ

Šok za fanove: Iz Guccija odlazi kreativac koji je brendu vratio slavu i donio golem profit

Alessandro Michele na čelu te modne kuće bio je od 2015. godine. Navodno su od njega tražili veliki zaokret u dizajnu. Nije pristao

Dizajner Alessandro Michele 

 Giuseppe Cacace/Afp/Profimedia/Giuseppe Cacace/afp/profimedia

Alessandro Michele, čovjek čije je imenovanje na mjesto kreativnog direktora Guccija, 2015. godine, izazvalo pravi šok u modnom svijetu, odlazi iz te modne kuće.

Iz francuske grupe Kering u čijem je luksuznom portfelju i Gucci, najavili su njegov odlazak i oprostili se od Michelea biranim riječima.

- Njegova strast, njegova mašta, njegova genijalnost i njegova kultura postavili su Gucci u središte pozornice, gdje mu je i mjesto rekao je François-Henri Pinault, izvršni šef Keringa.

Trenutno nije poznato tko će naslijediti to mjesto. Tko god to bio, neće mu biti baš lako. Michele je definitivno ostavio jasan trag na brendu. Mnoge obrve začuđeno su se podigle kada je Michele došao na mjesto Fride Giannini koja je dosta naglo napustila kuću u kojoj je godinama radila. Michelle koji je u Gucciju bio od 2002. godine i koji je surađivao s Giannini, zamijenio ju je kao v.d. kreativnog direktora. U samo tjedan dana, koliki je imao rok, uspješno je izmijenio njezin dizajn muške kolekcije, te predstavio svoju viziju "novog Guccija". Dobio je stalno mjesto kreativnog direktora, a da se šefovima potez isplatio, pokazalo se i s njegovom prvom ženskom kolekcijom za taj brend.

image

Guccijeva revija na Milanskom tjednu mode u rujnu ove godine

Gucci Via Bestimage/Bestimage/Profimedia/Gucci Via Bestimage/bestimage/profimedia

Svi su ponovno pričali o Gucciju, prihodi su počeli rasti - tijekom njegovih sedam godina oni su se gotovo utrostručili. Sa 3,9 milijardi eura 2015. godine na 9,7 milijardi u prošloj godini. Modni analitičari izračunali su da su se u pojedinim kvartalima stope rasta približavale 50. postotku.

Njegova tajna je u spoju klasičnog potpisa i povratku loga s dva slova G, ove kuće i modernog, pomalo geekovskog potpisa, ali i romantici.

Mlađim potrošači dubokog džepa širom svijeta, sviđao se njegov rodno fluidan pristup, snažni printovi, boje i teksture. Asesoar, posebice nove verzije poznatih torbi, preko noći je postajao hit. Njegovu verziju klasičnih mokasinki, svi su željeli imati. On je ponovno pokrenuo i Gucci Beauty linije kozmetike i mirisa, te dizajnirao prvu njihovu kolekciju nakita. Gucci su opet počele nositi i promovirati megazvijezde - Lady Gaga, Beyoncé, Billie Eilish, Dakota Johnson i Jodie Turner-Smith, Jared Leto, Måneskin... Od 2017. godine glavni Guccijev ambasador je Harry Styles, glumac i pjevač koji se pojavio u nekoliko njihovih kampanja. Mladi Englez nedavno je u suradnji s Guccijem predstavio svoju kolekciju pod nazivom Ha Ha Ha.

image

Harry Styles i Alessandro Michele

Anthony Behar/Ddp Usa/Profimedia/Anthony Behar/ddp Usa/profimedia

Ipak, zlatno doba trajalo je do 2017. kada je prihod počeo opet lagano padati. Nije pomogla ni pandemija koja je posebno pogodila za sve luksuzne brendove jako bitno azijsko tržište, pa se povratak na staro još čeka. Iako je krajem prošle godine zabilježen rast prihoda od 3,8 posto, to je daleko od želja i očekivanja. I konkurencija poput LVMH-a i Hermèsa osjetila je krizu, no Kering je u njoj najviše stradao. Usprkos tome što su počeli zajedno održavati muške i ženske revije, smanjili broj kolekcija, a neke i ukinuli nije pomoglo, baš kao ni suradnja Adidasom i Balenciagom, rezultati Guccija su bili slabiji od željenih.

Što je razlog za njegov odlazak, zašto je sedma godina bila kobna za ovu njegovu plodonosnu vezu s ovom modnom kućom još se ne zna, no nagađanja ima mnogo.

image

Alessandro Michele s glumcem Jaredom Letom i članovima talijanskog benda Måneskin

Charley Gallay/Getty Images/Profimedia/Charley Gallay/getty Images/profimedia

Vijest o Micheleovu odlasku stigla je u manje od 24 sata nakon što su se u modnim krugovima počelo šuškati o tome. Navodno su od njega tražili velike promjene u dizajnu brenda, a on to nije ostvario. Nije mogao ili jednostavno, nije želio.

- Postoje trenuci kada se putevi raziđu zbog različitih perspektiva koje svatko od nas može imati - izjavio je Michele ne otkrivajući ništa - Danas za mene završava jedno nesvakidašnje putovanje, dugo više od dvadeset godina, unutar tvrtke kojoj sam neumorno posvetio svu svoju ljubav i kreativnu strast.

Gdje će nastaviti svoju karijeru, omiljeni dizajner slavnih tek mora reći.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 22:31