Dobili smo lovu? Aha! Baš! - ironično kaže Tihomir Fileš iz Prljavog kazališta, vezano uz medijsku informaciju kako će njegov bend, baš kao i Zlatan Stipišić Gibonni, Tony Cetinski i Petar Grašo za koncerte što bi ih u pulskoj Areni trebali održati u svibnju i lipnju 2021. godine dobiti 300.000 kuna državne potpore koju im je osiguralo Ministarstvo kulture i medija. Identičan iznos trebao bi dobiti, pišu mediji, i Parni valjak za nastup u Areni Zagreb u svibnju 2021.
Naime, Ministarstvo kulture i medija je osiguralo potporu u ukupnom iznosu od 5.226.000,00 kuna u sklopu natječaja u suradnji s Hrvatskom glazbenom unijom, a od ukupno zaprimljenih 259 prijava odobreno je njih 92 prijave za 166 koncerata, među kojima je još i 125 tisuća kuna za organizaciju zadarskih koncerta Prljavog kazališta i Petra Graše, te Gibonnijeve koncerte u Osijeku, Dubrovniku i Solinu.
Za organiziranje Thompsonova koncerta u Spaladium Areni u Splitu u veljači 2021. izdvojeno je 150 tisuća kuna, a po 100 tisuća kuna dobili su organizatori koncerata Hladnog piva, Darka Rundeka & Ekipe, Bareta & Majki, Josipe Lisac, Damira Urbana, Tomislava Bralića i klapa Intrade, Leta 3, Massima i 4 Tenora... Svi oni javili su se na natječaj "Jer svirati se mora", sklopljen temeljem sporazuma što ga je Hrvatska glazbena unija potpisala s Ministarstvom kulture i medija, kojim su osigurana sredstva za potrebe poticanja koncertne aktivnosti od interesa za Republiku Hrvatsku. Cilj projekta je omogućavanje koncertne aktivnosti u uvjetima pandemije koronavirusa i želja da se što bezbolnije premosti period u kojem su glazbene aktivnosti znatno smanjene.
Pa zbog čega su onda sada glazbenici koji su, kako prenose mediji, napokon dobili novac ogorčeni i kažu da bi im isplativije bilo okopavati krumpire?
- Jer love nema. Barem ne za nas. Ima zato novih prozivki na račun našeg 'bogatstva'. Bilo bi lijepo, doista, da 300.000 kuna dođe do benda, baš bismo se pomogli, ali tako neće biti, jer se radi o natječaju u sklopu kojeg se želi prvenstveno pomoći menadžerima, organizatorima koncerata, dvoranama u kojima će se nastupi održati, vlasnicima razglasa i rasvjete... Od tih 'dobivenih' 300.000 kuna trebat će platiti i covid-redare, dezinfekcijska sredstva, obavezne visoke stolice i stolove na kojima će koncertna publika morati sjediti. Ukratko, novac s natječaja ide popratnom dijelu glazbene industrije kojemu, naravno, treba pomoći jer ni za njih u proteklih godinu dana nije bilo ni posla ni prihoda. Što se tiče glavnog dijela te industrije, dakle samih glazbenika, treba znati kako su se menadžeri i producenti koji su se javili na natječaj obavezali da će na koncertima obavezno prodavati ulaznice, a ako na kraju priče nešto novca ostane, tek tada će se taj iznos, nakon svih odbitaka, podijeliti onima koji su svirali i pjevali. Napominjem pritom da će kapaciteti publike biti ograničeni, pa se u skladu s epidemiološkim mjerama predviđa se da će naš koncert u pulskoj Areni moći pratiti, u idealnom slučaju, oko 2000 ljudi. Dio novca što će ti ljudi platiti za ulaznicu utrošit će se na samu organizaciju koncerta (treba znati kako marketing koncerta u pulskoj Areni u prosjeku stoji oko 700.000 kuna, odnosno više nego dvostruko od dobivenog iznosa), pa bi cijena jedne ulaznice onda trebala biti valjda 200 kuna kako bi i bendu kapnula koja lipa - objašnjava Fileš, čije riječi potvrđuju i ljudi iz Hrvatske glazbene unije, koji ističu kako država glazbenicima ovim putem neće isplatiti ni lipe.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....