TKO JE DOBIO NOVAC?

Zvijezde se opravdavaju fanovima: ‘Mi od 300.000 kn poticaja nećemo vidjeti ni lipe...‘

‘Novcima koje smo dobili na natječaju ‘Jer svirati se mora‘ plaćaju se covid-mjere, organizatori gaže i radnici‘, kažu Prljavci
Prljavo kazalište

 
 Srdjan Vrancic/Cropix

Dobili smo lovu? Aha! Baš! - ironično kaže Tihomir Fileš iz Prljavog kazališta, vezano uz medijsku informaciju kako će njegov bend, baš kao i Zlatan Stipišić Gibonni, Tony Cetinski i Petar Grašo za koncerte što bi ih u pulskoj Areni trebali održati u svibnju i lipnju 2021. godine dobiti 300.000 kuna državne potpore koju im je osiguralo Ministarstvo kulture i medija. Identičan iznos trebao bi dobiti, pišu mediji, i Parni valjak za nastup u Areni Zagreb u svibnju 2021.

Naime, Ministarstvo kulture i medija je osiguralo potporu u ukupnom iznosu od 5.226.000,00 kuna u sklopu natječaja u suradnji s Hrvatskom glazbenom unijom, a od ukupno zaprimljenih 259 prijava odobreno je njih 92 prijave za 166 koncerata, među kojima je još i 125 tisuća kuna za organizaciju zadarskih koncerta Prljavog kazališta i Petra Graše, te Gibonnijeve koncerte u Osijeku, Dubrovniku i Solinu.

image
Tony Cetinski
Matija Djanjesic/Cropix

Za organiziranje Thompsonova koncerta u Spaladium Areni u Splitu u veljači 2021. izdvojeno je 150 tisuća kuna, a po 100 tisuća kuna dobili su organizatori koncerata Hladnog piva, Darka Rundeka & Ekipe, Bareta & Majki, Josipe Lisac, Damira Urbana, Tomislava Bralića i klapa Intrade, Leta 3, Massima i 4 Tenora... Svi oni javili su se na natječaj "Jer svirati se mora", sklopljen temeljem sporazuma što ga je Hrvatska glazbena unija potpisala s Ministarstvom kulture i medija, kojim su osigurana sredstva za potrebe poticanja koncertne aktivnosti od interesa za Republiku Hrvatsku. Cilj projekta je omogućavanje koncertne aktivnosti u uvjetima pandemije koronavirusa i želja da se što bezbolnije premosti period u kojem su glazbene aktivnosti znatno smanjene.

DOBITNICI I GUBITNICI

FOND: 5,2 milijuna kuna
PRIJAVE: 259

Prljavo kazalište: 300 tisuća kuna (Pula)
Gibonni: 300 tisuća kuna (Pula)
Petar Grašo: 300 tisuća kuna (Pula)
Parni valjak: 300 tisuća kuna (Zagreb)
Tony Cetinski: 300 tisuća kuna (Pula)
Thompson: 150 tisuća kuna (Split)
Let3, Psihomodo, Intrade, Josipa Lisac, Urban, Hladno pivo: 100 tisuća kuna
Nina Badrić, Marko Tolja, Mia Dimšić: 80 tisuća kuna

Pa zbog čega su onda sada glazbenici koji su, kako prenose mediji, napokon dobili novac ogorčeni i kažu da bi im isplativije bilo okopavati krumpire?

image
Nina Badrić
Ante Cizmic/Cropix

- Jer love nema. Barem ne za nas. Ima zato novih prozivki na račun našeg 'bogatstva'. Bilo bi lijepo, doista, da 300.000 kuna dođe do benda, baš bismo se pomogli, ali tako neće biti, jer se radi o natječaju u sklopu kojeg se želi prvenstveno pomoći menadžerima, organizatorima koncerata, dvoranama u kojima će se nastupi održati, vlasnicima razglasa i rasvjete... Od tih 'dobivenih' 300.000 kuna trebat će platiti i covid-redare, dezinfekcijska sredstva, obavezne visoke stolice i stolove na kojima će koncertna publika morati sjediti. Ukratko, novac s natječaja ide popratnom dijelu glazbene industrije kojemu, naravno, treba pomoći jer ni za njih u proteklih godinu dana nije bilo ni posla ni prihoda. Što se tiče glavnog dijela te industrije, dakle samih glazbenika, treba znati kako su se menadžeri i producenti koji su se javili na natječaj obavezali da će na koncertima obavezno prodavati ulaznice, a ako na kraju priče nešto novca ostane, tek tada će se taj iznos, nakon svih odbitaka, podijeliti onima koji su svirali i pjevali. Napominjem pritom da će kapaciteti publike biti ograničeni, pa se u skladu s epidemiološkim mjerama predviđa se da će naš koncert u pulskoj Areni moći pratiti, u idealnom slučaju, oko 2000 ljudi. Dio novca što će ti ljudi platiti za ulaznicu utrošit će se na samu organizaciju koncerta (treba znati kako marketing koncerta u pulskoj Areni u prosjeku stoji oko 700.000 kuna, odnosno više nego dvostruko od dobivenog iznosa), pa bi cijena jedne ulaznice onda trebala biti valjda 200 kuna kako bi i bendu kapnula koja lipa - objašnjava Fileš, čije riječi potvrđuju i ljudi iz Hrvatske glazbene unije, koji ističu kako država glazbenicima ovim putem neće isplatiti ni lipe.

image
Gibonni
Luka Gerlanc/Cropix
"GIBO NE MORA NASTUPATI, ON RADI DA POMOGNE INDUSTRIJI"

- Sredstva dobivena od natječaja namijenjena su organizaciji koncerata i pokrivanju produkcijskih troškova (najam prostora, tehnike, razglas, rasvjeta, zaštitarska služba, covid-mjere, dezinfekcijska sredstva...) Tako se prioritetno pomaže onima koji nisu glazbenici, već mnogobrojne prateće djelatnosti nužne za funkcioniranje glazbene djelatnosti koji također moraju prehraniti svoje obitelji. Glazbenici su pristali da svoju zaradu ostvare od prodaje ulaznica, i to u smanjenim koncertnim kapacitetima, čime su pristali da nastupaju za bitno manje iznose od uobičajenih, kako bi dali svoj doprinos spasu djelatnosti koja je, uz turizam i ugostiteljstvo, najviše stradala - stoji u priopćenju HGU, čiji izvršni tajnik Andrej Babić ne gubi optimizam:

- Ako ovaj natječaj prođe dobro, vjerujemo da ćemo napraviti nešto još veće i šire. Morate shvatiti da su najpoznatiji izvođači preuzeli kompletan rizik na sebe, jer su u ovoj ludoj situaciji pristali na bitno manje, kako bi drugima bilo bolje. Zar zaista ima ljudi koji misle kako Gibonni ili Massimo baš sada moraju nastupati? Oni nastupaju da bi pomogli, a ne da bi lovu strpali u svoj džep - kaže Babić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 08:36