Hrvatskoj pjevačkoj zvijezdi Eni Jurišić glazba je u životu bila predodređena - njezina je majka Jozefina Jurišić, pjevačica Grupe 777 s kojom je osamdesetih godina 20. stoljeća žarila i palila jugoslavenskom glazbenom scenom. Eni je u intervjuima često znala isticati da je glazbu zavoljela još u majčinu trbuhu. Majka joj je bila najveća inspiracija i s njom je zapjevala svoju prvu pjesmu. Eni, koja je i sama ove godine postala majka, svoje je fanove ove godine na Majčin dan dirnula objavom fotografije iz djetinjstva s mamom Jozefinom na kojoj se brčkaju u dječjem bazenu.
Riječkom glazbeno-zabavnom sastavu Grupa 777, koji se na sceni pojavio 1970-ih, Jozefina Jurišić pridružila se 1984., u trećem poglavlju priče o bendu kroz koji je u dva desetljeća djelovanja prošlo dvadeset članova. Do današnjeg dana, Grupa 777 ostala je zapamćena kao jedna od najomiljenijih hrvatskih festivalskih formacija, redoviti gosti najpopularnijih manifestacija posvećenih zabavnoj glazbi, poput Splitskog festivala, Opatijskog festivala, Zagrebfesta te nacionalnih izbora predstavnika za Pjesmu Eurovizije. Iza benda ostali su brojni hitovi koji se do današnjeg dana rado slušaju i iznova osvajaju srca novih generacija koje se još nisu niti rodile kada su “sedmice” bile na vrhu svoje popularnosti.
Na BUM festivalu
Priča o “sedmicama” kreće 1970., kada Mirko Sertić osniva jazz trio kojem daje ime po dobitnoj kombinaciji na jednorukom Jacku, tri uzastopna broja sedam, a publika ih upoznaje na ljubljanskom BUM festivalu 1972., gdje izvode pjesmu “Exodus”. No, tek s dolaskom Andreja Baše, klavijaturista i autora mnogih budućih hitova, te vokalne solistice Ire Kraljić, “sedmice” prave zaokret prema zabavnoj glazbi i tu kreće njihova diskografska karijera te osvajanje srca najšire publike. Vrata je novoj postavi otvorio nastup na BUM festivalu 1973. s pjesmom “Hej, zar ne čuješ ti”, koju je Radio Zagreb uzeo za špicu omladinske emisije, a tada je uslijedio poziv Jugotona i razgovor s glazbenim urednikom Perom Gotovcem koji ih je nagovorio da svoj glazbeni izričaj usmjere prema komercijalnom zvuku, prijemčivom širokim masama slušateljica i slušatelja svih generacija.
Prvi singl Grupe 777 bio je “Banane”, prepjev tada popularnog talijanskog hita “Sugli sugli bane bane”, a ta pjesma, zahvaljujući prijevodu Miše Doležala, koji se nije doslovno držao originalnog talijanskog teksta, danas funkcionira poput tekuće nostalgije, prozor u vrijeme prije našeg vremena, svršetak ere poslijeratne oskudice za generacije odrasle na hrani iz paketa američke pomoći Jugoslaviji kao što su jaja i mlijeko u prahu. Banane, koje danas uzimamo zdravo za gotovo i krcati su ih supermarketi, gdje nose broj jedan na vagi, nekada su mogle izazvati toliku fascinaciju da su dobile pjesmu koja, slaveći dolazak brodova nakrcanih tim južnim voćem, ustvari slavi život i raduje se onome što nas čeka u budućnosti.
Po SSSR-u i DDR-u
Odmah iza banana, na prva mjesta top-ljestvica izbio je drugi hit “sedmica”, pjesma “Tko te voli više od mene”, jedna od onih koje su ugrađene u našu kolektivnu memoriju, kao kulturalni meme, i znamo je iako je možda nismo nikada čuli u originalu, iz pjevušenja naših majki i baka, u djetinjstvu.
Bend je nastavio nizati hitove koje i dandanas znamo i pjevušimo, nastupajući na festivalima i puneći dvorane, kako diljem Jugoslavije tako i na ekstenzivnim turnejama po SSSR-u i DDR-u, gdje su, kao i mnogi tadašnji jugoslavenski bendovi, za tamošnju publiku bili prozor u zapadnu industriju zabave. Andrej Baša, glavni autor, otišao je iz benda krajem 70-ih, kada je pokrenuo vlastiti tonski studio, ali je i dalje nastavio surađivati s njima, a 1984. je, nakon 12 godina na mjestu glavne vokalne solistice, iz grupe otišla i Ira Kraljić. Ta se druga faza “sedmica” pamti po hitovima kao što su “Noć tajanstva”, “Ne idi, Gorane”, “Srce od papira”, a zaključena je s dva LP-ja: “Ti si moj hit” iz 1983. i “Tko te voli više od mene” iz 1984.
Tada u “sedmice” dolazi Jozefina Jurišić, zajedno s Dalidom Banac, a grupa je u toj fazi već bila profilirana kao svojevrsna jugoslavenska verzija ABBA-e s pjesmama koje ne izlaze iz uha generacijama “od 7 do 77 godina”. Treću eru benda, s Jozefinom Jurišić, također su obilježili hitovi koji su dosegnuli nacionalnu popularnost, kao što su “Noć tajanstva” (“Marina”), duet s Kićom Slabincem “Serenada i mandoline” s kojim su osvojili prvo mjesto na Splitu ‘85., “Ljubav je ruža”, “Pronađi me u zvijezdama” ili “Ljiljane moj bijeli”.
U dobrim odnosima
Grupa 777 ugasila se početkom devedesetih prirodnim putem, nakon perioda stagnacije i opadanja popularnosti, a njezina je specifičnost da brojne promjene članova (u manje od 20 godina djelovanja promijenila je četiri klavijaturista, četiri basista, dva gitarista, četiri bubnjara i šest vokalistica) nisu utjecale ni na glazbeni izričaj ni na međuljudske odnose. Svi koji su svirali i pjevali u “sedmicama” ostali su u dobrim odnosima i nakon odlaska iz grupe i gašenja bendova, a oni koji su ostali u glazbenim vodama, nastavili su povremeno surađivati i u drugim glazbenim projektima.
U desetljećima nakon gašenja “sedmica” Jozefina Jurišić nastavila je surađivati s grupom Trio Rio, s kojom se 2000. natjecala i na Dori, s pjesmom “Love Me Tonight”. Triju Rio “matični” festival, na kojem se plasiraju nove pjesme, postao je Melodije Istre i Kvarnera, popularni nomadski MIK, koji se, uz Rijeku, održava po manjim primorskim mjestima i otocima obuhvaćenim naslovom manifestacije. MIK je bio važna točka i za Grupu 777, koja je u povijesti te manifestacije, među ostalim, ostala upamćena po zanimljivoj pop-obradi istarskog tradicionala “Ča je more” 1976. godine. Andrej Baša poslije je postao i dugogodišnji direktor tog festivala te je njegovo ime u neku ruku sinonim za MIK. Slično vrijedi i za Jozefinu Jurišić, čije se ime danas ponajviše veže uz taj festival.
Iako u puno manjem intenzitetu i s manje medijske pozornosti nego što je to bio slučaj osamdesetih, Jozefina Jurišić i danas je aktivna glazbenica. Nastupa, među ostalim, s grupom Abbazia, tribute bendom koji izvodi hitove ABBA-e, Šveđana koji su na stare “sedmice” izvršili prilično važan utjecaj. Tako je i Eni Jurišić, rođena 1990., odrastala okružena glazbom i majčinim pjevanjem, pa je pjevačka karijera, u koju je njezina majka nikada nije gurala, za nju bio prirodni put. S majkom je Eni znala i dijeliti pozornicu, a prije šest godina bila je gošća Jozefine i Trija Rio u pjesmi “Jecaj”.
Proizašla iz ‘Voicea’
Iza Eni Jurišić, koju je hrvatska publika upoznala u TV emisiji “Voice”, sjajno je i karijerno i životno razdoblje koje se nastavlja i u ovoj godini. S Porinom za pjesmu “Trebaš li me”, duet s Matijom Cvekom, kompletirala je poker domaćih glazbenih nagrada koji uključuje i Cesaricu, Zlatni Studio i Top.hr Music Awards. Kao i njezina majka Jozefina prije 13 godina, i Eni je ove godine nastupila na Dori, s pjesmom “Kreni dalje”, koju je izvela u sedmom mjesecu trudnoće.
Krajem travnja Eni i njezin suprug Vjekoslav Ključarić, također pjevač, postali su roditelji male Elvie. Eni i Vjeko upoznali su se na snimanju “Voicea” prije sedam godina i zaljubili se na prvi pogled, a vjenčali su se lani na Krku. Vjeko je sada, uz majku Jozefinu, Eni najveća podrška. Jozefina prati i ponosna je na svaki Enin uspjeh, a mlada pjevačica još uvijek se drži savjeta koji joj je ona jednom davno dala - “pjevaj srcem i nećeš pogriješiti”.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....