Tri nagrade u nizu od tri sasvim neovisna žirija: nagrada "Fabijan Šovagović" na Festivalu glumca u Iloku, nagrada "Marul" 33. Marulićevim danima za glumačko ostvarenje te prestižna Nagrada hrvatskog glumišta za najbolju dramsku predstavu u Hrvatskoj 2022. godine. Ovako je ljetnu kazališnu sezonu započela svestrana Arijana Čulina.
Uz spomenute nagrade, Splićanka ističe onu za ulogu Fani u drami "55 kvadrata" Ivane Vuković u režiji Ivana Plazibata, o kojoj ima samo riječi hvale.
- Predstava je proglašena najboljom predstavom na riječkom međunarodnom Festivalu malih scena i 33. Marulićevim danima. "Pobrali" smo zaista sve nagrade i mogu reći da potpuno zasluženo - istaknula je Čulina koja naglašava sjajan, nagradom "Marin Držić" okrunjen tekst te režiju "genijalnog" Ivana Plazibata kojeg je slavna glumica uočila već i ranije, prije ove uspješne suradnje. Kako tvrdi Čulina, Plazibat radi na vrlo zanimljiv, čudan i "lud" način, no itekako "precizan i promišljen". Kao najvažniju je vrlinu izdvojila da spomenuti redatelj podjelu uloga "ne radi slučajno", već promišljeno.
- Ja igram Fani, babu. Moju kćer igra glumica, Snježana Sinovčić-Šiškov, koja je godinu mlađa od mene. Nekima se to nije svidjelo, jer je predstava ozbiljnog tona te kombinira teatar s kamerom, odnosno, sve se snima, nosimo bubice da bi govorili prirodno, a uključuje i videozid - objašnjava Čulina nagrađenu multimedijalnu predstavu i ističe kako to što joj je "kći vršnjakinja" nije nimalo smetalo pri izvedbi i realizaciji predstave.
- Plazibat je zanemario kritike i rekao da on zna tko mu što može igrati te je tako raspodijelio uloge kako njemu odgovara. I funkcionira, očito - dodala je 57-godišnja glumica s bogatom karijerom, koju šira publika najviše pamti po ulogama u komedijama, čega je Čulina itekako svjesna.
- Studirala sam FDU-u i to je fakultet koji u svom opusu obuhvaća sve žanrove. Vi kao student morate proći kroz sve, od Čehova do antike. Prvih 15 godina u teatru sam igrala razne uloge, a prva uloga mi je bila manja uloga u "Hrvatskom Faustu" s Borisom Buzančićem i Ivanom Drachom, pod redateljskom palicom Dine Radojevića. Također, igrala sam u predstavi Ljubiše Ristića "Lizistrata" te kod Božidara Violića u "Svečanoj večeri u pogrebnom poduzeću" i u još mnogim naslovima - ukratko je rezimirala svojih prvih 15 godina angažmana popraćenog impresivnim naslovima, uslijedio je prelazak na televiziju.
Zapala ju je "kolumna na televiziji", kako ona kaže. Tvrdi da bi igrala nešto kompletno drugačije, da je imala priliku, no ističe da su joj mogućnosti bile manje jer "nije živjela gore, već u Splitu". Mimo splitskih mjuzikala, "Male Floramy" i ostalih "ozbiljnijih naslova", koje, prema Čulini, Hrvati više cijene nego komediju, ova se legendarna glumica istakla svojim radom baš u području komedije i spomenute "kolumne na televiziji" - poznatog "Glamour Caffea" koji je ostao u sjećanju mnogih gledatelja. Ulogom "Goge Bjondine" je u emisiji "Glamour Caffé" godinama nasmijavala svojim analizama muško-ženskih odnosa i političke situacije. Zanimljivo, televizijsku ikonu naziva "najtežim poslom u karijeri".
- Prije svake emisije se treba pisati scenarij. Moraš biti zabavan, duhovit, aktualan, no ne smiješ nikoga uvrijediti - objasnila je Čulina koja dugo nije utjelovila lik Goge Bjondine, ali ističe da ima svoje stand-upove koji podsjećaju na kultne TV priloge.
Čulina nastupa te potpisuje mono komediju i cabaret zvanu "Disco Baba" gdje kroz monologe na njezin, poznat, komičan ali iskren način progovara o starenju, muškarcima, djeci, ženama koje svim sredstvima nastoje sačuvati mladost, susjedama, samopomoći, presijeca poznatim hitovima osamdesetih koji su obilježili njezinu mladost. Također, lamentira o svemu što joj se događalo i situaciji u kojoj se nalazi, a službena stranica zadarskog HNK opisuje predstavu kao "pravi rezime prohujalih godina" koji raspravlja o tome kako je danas gotovo zabranjeno ostarjeti.
Isto tako, ne libi se pokazati ljubav prema francuskim šansonama i uključiti ih u predstave. U suradnji s Mirelom Meić te pijanistom Zoranom Velićem, predstava prati probleme dviju Splićanki koje govore o ljubavnom životu šansonjera, a uključuje i 12 poznatih šansona koje su obilježile život šansonjera o kojima se govori i čije se pjesme pjevaju; Edith Piaf, Dalida, Charles Aznavour, Carli Caplin, Mireille Mathieu.
- Tanka je linija između komedije i ozbiljne drame. Ako ćete biti dobar komičar, morate bit mrtvi ozbiljni. Morate igrati najozbiljnije moguće te uvjeriti publiku u to. Ne može mi netko reći da je lakše igrati u komediji, nego u drami. Za nasmijavanje ljudi vam treba ogromna količina energije, a to ljudi ne razumiju - rekla je Čulina i dodala da joj se čini da ljudi u Hrvatskoj manje cijene komediju te naglašava da će prije dobiti nagradu za neku ozbiljniju ulogu, nego za komediju - prepričala je.
Naime, nakon famoznog "Glamour Caffea", imala je sličan format priloga na Novoj TV, unutar emisije "In Magazin", no priznaje da uz dane upute scenariste i emisiju u sklopu koje se nalazi se nije mogla izraziti u potpunosti. Otrkila nam je bi li radila emisiju takvog formata danas.
- Mislim da ne bi - odlučno je rekla. Objašnjava kako je tada sve radila sama.
- Bila sam mlada, imala sam svježinu i volju da sve radim sama. Ne gledam više Dnevnik, ne zamara me više to. Možda bi radila nešto da imam koscenaristu, no da bi bila kolumnist i govornik, ne znam baš - obrazložila je svoj stav. Istaknula je da je najvažnija stavka kod takve vrste programa zapravo biti upoznat sa sadržajem o kojem pričaš te znati prikladan "prostor i vrijeme". Doduše, naglašava važnost satiričnih društvenih komentatora i napominje da "u svakoj državi postoji barem jedan".
- Takav je koncept poznat odavno. U antici ste imali starce koji mogu nešto reći, a ostali ne mogu, dok ste u srednjem vijeku imali dvorske lude. To je slično s tim televizijskim formatom - usporedila je.
Također, ova je prvakinja drame splitskog HNK je da nije simpatizer kupovanja stranih formata i licenci za programe, emisije i sapunice, uključujući i reality showove.
- Ono nešto autohtono, ono što bi ljudima bilo najbliže se ne potiče. Živimo u društvu gdje je dobit na prvom mjestu, pa razumijem, koliko god mi se to ne sviđa - zaključila je.
S početkom ljetne kazališne sezone, Čulina radi punom parom. "U malu je uša đava" predstava je koju trenutačno igra i s kojom je na turneji, a očekuju je i još izvedbi "55 kvadrata". Ne smijemo ni zaboraviti dugoiščekivanu predstavu "Malo misto" u kojoj tumači poznatu Bepinu. Isto tako, otkrila nam je da je upravo počela raditi s Ivicom Buljanom i Juricom Pavičićem na adaptaciji nagrađenog romana "Crvena voda". Uz sve projekte i zaslužene nagrade, dodala je da bi se ipak "malo odmorila".
Što se tiče trenutačnog stanja hrvatskog glumišta, Čulina kaže da je zadovoljna i da uživa surađivati s mlađim glumcima.
- Moji mlađi kolege iz "55 kvadrata" su odlični i ne osjećam razliku u godinama. Uvijek su govorili da su glumci djeca. Sjećam se Borisa Dvornika i glumce njegove generacije...Oni su uvijek imali nešto dječje u sebi. Imali smo sreću s tim mladim glumcima u našem teatru, a jedni druge samo nadopunjujemo - objasnila je i priznala da ne pitaju za savjete, no ne ustručavaju se izraziti svoje mišljenje i ne pitaju za savjete. U moje doba, mi smo imali puno veće strahove pred starijim glumcima. Mlađe generacije nas poštuju, ali su svoji. I svi su sjajni - zaključila je Čulina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....