Na službenom YouTube kanalu Dore, hrvatskog izbora pjesme za Euroviziju, objavljeni su spotovi sva 24 natjecatelja ovogodišnjeg natjecanja koje će poprimiti novi format. Naime, ovogodišnje izdanje Dore bit će svojevrsni "Eurosong u malom" koji će se protegnuti na gotovo cijeli tjedan, točnije, dvije polufinalne večeri 22. i 23. veljače, te finalnu večer 25. veljače 2024. godine.
Posljednjih je godina Eurosongu popularnost iznenađujuće porasla i zahvaljujući društvenim mrežama formirala snažnu zajednicu poklonika koji su investirani i u nacionalne izbore predstavnika za najbolju pjesmu Europe, pa tako je nekoliko prethodnih izdanja Dore pred televizore okupilo publiku diljem zemlje. Uz nedavne svjetske turneje i opće uspjehe pobjednika kao što je talijanski sastav Maneskin ili pak fenomen niže plasiranih kandidata, poput nezaustavljivog slovenskog Joker Outa, Eurosong je pokazatelj da je ozbiljna platforma za pokrenuti ili revitalizirati karijeru van granica domovine određenog izvođača.
Prošlogodišnji se nastup Leta 3, mimo izrazito zarazne pjesme, pokazao kao odličan marketinški i PR-ovski trik i tako istovremeno digao letvicu očekivanja koja imamo od budućeg predstavnika Hrvatske. Nakon poslušane 24 pjesme i probranih reakcija slušatelja diljem interneta, jasno je tko su favoriti, a tko zaostaje za konkurencijom.
1. Alen Đuras - A Tamburitza Lullaby
Iako naslov sugerira naglasak na tamburici i inkorporiranje tog tradicionalnog hrvatskog instrumenta u pjesmu - ima je samo u tragovima, i to jedva. Etno aranžmani uvijek dobro prolaze na Eurosongu i naslov pjesme sugerira taj zvuk, no očekivanja nisu ispunjena, naslov je varljiv, a pjesma zvukom podsjeća pokušaj klupske uspješnice nekog od skandinavskih EDM DJ-eva od prije deset godina.
2. Let 3 - Baba Roga
Koliko god pjesma podsjeća na neke od prijašnjih radova Leta 3 i prednjači njihovim prepoznatljviim apsurdom na kojeg su se oslanjali tijekom 2000-ih, radi se o slabijoj pjesmi od prošlogodišnje "Mama ŠČ!“. Stihovi su lako pamtljivi i vrlo će vjerojatno brzo ući u uši slušatelja, no kvalitetom je daleko od "Mame ŠČ!" te još dalje od najboljih uradaka riječkih legendi.
3. Noelle - Baby, Baby
Kombinacija r‘n‘b-a 2000-ih, koketiranje s popom i danceom devedesetih i pokušaj da se pjesma učini što pamtljivijom i pjevnom. Taj je miks pošao za rukom Albini 2021. godine i njenom "Tick Tocku", no Noelle je potreban atraktivan vizualni nastup da se istakne u gomili sličnih radiofoničnih singlova koji danas dominiraju eterom. Držimo fige i očekujemo dodatan scenski element koji će upotpuniti pjesmu.
4. Boris Štok - Can We Talk
Ovaj riječki kantautor svojom ovogodišnjom prijavom na Doru nije uspio zaintrigirati obožavatelje Eurosonga koji su u YouTube komentarima istaknuli kako "balade privlače mnogo manje pozornosti od bržih pjesama". Ako je publika uistinu već godinama zainteresirana za brže numere, Boris Štok u startu "ispada iz igre". Formulaična polu-balada ne donosi ništa novo, a sumnjam da će doživjeti ikakvu vrstu uspjeha na Dori, a kamoli na velikoj pozornici Eurosonga.
5. Natalie Balmix - Dijamanti
Pamtljiva igra stihova, pulsirajuć tempo iskombiniran sa zavidnim vokalnim rasponom mlade pjevačice obećava puno u konkurenciji koja je slabija nego proteklih godina. Iako se pjesma sama po sebi ne bi isticala na nekim playlistama trenutačnih pop hitova, ima šanse za visoki plasman na ovogodišnjoj Dori.
6. Pavel - Do mjeseca
Aljoša Šerić i Antonia Matković nakon brojnih radijskih hitova ganjaju pobjedu na Dori, i koliko god se htjeli približiti europskoj publici klavijaturama koje evociraju ABBA-u te koliko god podsjećali regionalne slušatelje na Nove Fosile - ne obećavaju mnogo.
7. Marcela - Gasoline
Moćan glas mlade pjevačice jedna je od odlika ove pjesme, no monotone i osnovne ritam dionice utopljene u sintizsajzerima pretvaraju "Gasoline" u još jedan zaboravljiv naslov, iako pokušava zvučati kao Sia ili neka druga prominentna autorica. Kao i kod Natalie Balmix i Noelle, čekamo što će Marcela izvesti na pozornici i hoće li slijediti Albininu formulu te napraviti pjesmu primamljivijom.
8. Erna - How Do You Love Me
Ugodno iznenađenje u obliku jakog, pamtljivog vokala popraćenog pamtljivom bas linijom. Pjesma podsjeća na uspješnice Shanije Twain, Sheryl Crow i ostalih autorica sličnog kalibra koje su devedesetih vladale američkim radio valovima, no ne doima se zastarjelom. Brojne zemlje su slale slične kandidatkinje na natjecanje tijekom godina i plasman je često bio vrlo dobar, vjerojatno zbog lake pristupačnosti i daška jedinstvenosti. Dovoljno slojeva da bude zanimljivo usprkos oslanjanju isključivo na gitaru i vokal, no ne doima se prvoloptaški kao "Guilty Pleasure", pjesma Mije Dimšić kojom nas je predstavljala na Eurosongu 2022. godine.
9. Vinko - Lying Eyes
Pjesma za glas i klavir koja ne nudi mnogo, no ističe glasovne sposobnosti pobjednika HRT-ovog "The Voicea" te podsjeća na autore poput Eda Sheerana, Lewisa Capaldija, Hoziera ili Jamesa Arthura. Vjerujem da će mnogi u ovoj pjesmi prepoznati nešto vrijedno slušanja i spomena i staviti je ispred velikog broja ostalih natjecatelja.
10. Lana Mandarić - More
Minimalistički pristup, no dobro otpjevana pjesma koja može biti spašena atraktivnim vizualnim nastupom. Dok slušatelji u komentarima ističu kvalitetu mlade pjevačice i njenog glasa, smatramo da treba puno više od tih kvaliteta da privuče gledatelje i zaintrigira žiri.
11. James Night - Nebo plače
Vinkovački glazbenik koji izrazito podsjeća na prošlogodišnjeg srpskog predstavnika Lukea Blacka, a velik dio inspiracije uzima i iz hitovima krcatih ranijih albuma Lady GaGe. Usprkos jasnim uzorima i cilju, cijeli paket ispada poprilično mlak. Inače, mladi je glazbenik u međuvremenu postao i TikTok senzacija zahvaljujući svojim obradama pjesama i smatram kako mu je taj put karijere u njegovoj glazbenoj niši puno smisleniji nego prijava na Doru.
12. Saša Lozar - Ne plačem zbog nje
Saša Lozar najvjerojatnije neće nikada otpjevati nešto kultno poput "365", a i s mikrofonom se puno bolje snalazi u radijskom eteru, nego na pozornici. Nemaštovito.
13. Barbara Munjas - Nepobjediva
Još jedna perspektivna autorica koja se nakon prošlogodišnjeg nastupa ponovno odlučila za samopromociju na Dori. Inače, njena karijera se zvukom, ali i smjerom u kojem se kreće u potpunosti razlikuje od većine izvođača na ovogodišnjoj Dori i zasigurno joj ovdje nije mjesto. Nezanimljiva pjesma koja je samo sjena onog što je Barbara u stanju napraviti, a to pokazuju nagrade i hvalospjevi za njen prethodni rad.
14. Lara Demarin - Ne vjerujem ti
Bivša prateća vokalistica Matije Cveka posjeduje moćan glas, no ovom pjesmom ne uspijeva zadržati pozornost na sebi.
15. The Splitters - Od kad te sanjam
Nakon prošlogodišnjeg najboljeg pokušaja da "stisnu" zajedno Beatlese i Bowieja u neki brit-pop format, Splittersi se vraćaju direktnijom rock baladom koja ne obećava puno jer slijedi staru, poznatu formulu koja ne nudi ništa novo.
16. Misha - One Day
Kompletno zaboravljiva EDM numera, koja baš kao i podosta ostalih natjecatelja, ne nudi ni jedan razlog da bi se slušatelj vratio pjesmi i nakon izvedbe na televizijskom programu odlučio poslušati je još jednom. Možda bi početnici u programima poput Abletona ili FL Studija složili neku koherentniju masu zvukova koja potiče na ples.
17. ET - Pametnom dosta
Nakon promjene žanrova, ciljane publike i nekoliko vokalistica, E.T. se očito još uvijek nije pronašao i pokušava dosegnuti nešto što su nekada imali. U ovoj je pjesmi samo dašak onog zvuka devedestih, i to izrazito upitne kvalitete, upakiran u vrlo loš EDM.
18. Lu Dedić - Plavi leptir
Vrlo ambiciozno, sanjivo i znatno se razlikuje od svih ostalih prijava, no nedostaje onaj "IT" faktor kojim će pjesma ostati upamćena i prepoznatljiva. Koliko god neki internetski komentatori hvalili dubinu i mističnost, toliko je pjesma i nedorečena. Predviđamo uspjeh pjesme, no nismo sigurni je li spremna ostaviti neki upečatljivi dojam na Eurosongu.
19. Baby Lasagna - Rim Tim Tagi Dim
Iako je ušao u natjecanje kao zamjena za Zsa Zsu, munjevitom je brzinom stekao status ljubitelja publike, najvjerojatnije zahvaljujući tome što podsjeća na prošlogodišnjeg favorita, Finca Kaarju. Uz to, pjesma je izrazito zarazna, ponavljajuć "industrial" ritam prilagođen masama savršeno komplimentira jednostavan, blesav i pamtljiv tekst. Očekujemo puno od nastupa, jer zvuk itekako odgovara kaotičnosti Eurosonga.
20. Vatra - Slatke suze, gorka ljubav
Sa zavidnim asortimanom radio hitova i puno utakmica u nogama, Ivan Dečak napada Eurosong, no nismo uvjereni da će križanac Mumford and Sons i ostalih bendova koji se oslanjaju na akustičnu gitaru s prilično bezkarakternim hrvatskim pop melodijama postići određeni uspjeh na Dori, a kamoli na europskim pozornicama. Uvijek vrijedi pokušati.
21. Stefany - Sretnih dana dat’ će Bog
Nažalost, ne vidimo pjesmu na pozornici Eurosonga, a ni u hrvatskom eteru gdje će unatoč svemu najvjerojatnije pronaći svoje mjesto.
22. eugen - “Tišine”
Spoj nespojivog koji na kraju ispada vrlo nepotpun i nedorečen. Tipična Eurosong balada koja pokušava postići određenu "filmsku" atmosferu, no miljama je daleko od svog cilja.
23. Mario Battifiaca feat. Robert Ferlin - Vodu piti trizan biti
Komični duo HRT-a je nažalost ovom matricom za karaoke i pokušajem satiričnih stihova zauzeo nekom mjesto na pozornici. Možda smo umjesto njih mogli imati još jednog kandidata iz sjene, kao što je to Baby Lasagna.
24. Damir Kedžo - Voljena ženo
Za nekoga s toliko godina na sceni i više propuštenih prilika da predstavlja Hrvatsku na Euroviziji, očekivali bismo nešto smislenije i originalnije. Pričinilo nam se kao da slušamo istu pjesmu kao i prošle godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....