LANA BIONDIĆ

Pomozimo ženama pogođenima ratom: ‘Doniranje kose i jedan rep postižu cijenu od 100 do 1000 dolara‘

Lana Biondić govori što ju je potaknulo na nesvakidašnji izazov, a sve kako bi pomogla Ukrajini stradaloj u ratu

Lana Biondić

 Ana Mrđen

Marketinška stručnjakinja Lana Biondić osmislila je originalnu humanitarnu inicijativu i izazov - challenge, kako ga Amerikanci popularno nazivaju - te je nazvala #hairforUkraine.

Pojednostavljeno, žene imaju nešto što mogu donirati za druge žene pogođene ratom, a to ih ništa ne košta osim humanosti i dobre volje - svoju dugu kosu. Nakon što je ošišaju, mogu je prodati, a novac dalje uplatiti na neki od računa organizacija koje pomažu Ukrajini.

Individualni pečat

- Razmišljala sam, kako je nakon dvogodišnje covid-krize, potresa, pa sad i rata na europskom tlu došlo do jedne životne, pa tako i ekonomske iscrpljenosti. I kako je dobročiniteljstvo postalo luksuz bogatih, što ne znači da netko tko ne može odvajati novac za druge ili smatra da simboličan iznos, zapravo, ne čini razliku ne može aktivno sudjelovati. Razmišljala sam o tome postoji li nešto što mi žene možemo donirati za druge žene, što nam je besplatno?

Nešto što će ponovno rasti kao simbolika mira, a istovremeno nas solidarizirati s majkama, trudnicama, onkološkim pacijentima, djecom, koji se u ovom trenutku nalaze u skloništima ili izbjeglištvu. Istražila sam da kosa, posebice ako je prirodna i njegovana, ima ogromnu tržišnu potražnju i financijski potencijal. Primjerice, jedan rep kose od 30 centimetara nadalje može postići cijenu od 100 do 1000 i više dolara - objašnjava nam zagrebačka poduzetnica, koja je kreativnu ideju osmislila jednoga jutra nakon što se danima gledajući ljudsku patnju za vrijeme ruske agresije osjećala bespomoćno.

- Ruku na srce, uz puni hladnjak i toplinu doma pred televizijom, osjećala sam se, kao i većina nas, krivom što ne mogu osobno pomoći. Koncept sam ispisala u jednom dahu, a autorski sam ga pohranila gotovo simbolično baš na Dan žena. Bilo mi je značajno da je ideja rođena u Hrvatskoj, a želja mi je da se proširi svijetom jer je danas, posebice zbog društvenih mreža, samo nebo granica. Za budućnost ovog projekta osobno više nisam bitna i voljela bih da svatko tko nastavi taj niz doda svoj, individualni pečat, interpretaciju antiratnog prosvjeda, s ciljem jednog snažnog i globalnog apela za mir - kaže Lana Biondić.

Umeci i perike od prirodne kose uvijek su traženi, a jedna perika za potrebe filmske industrije može postići cijenu i do 10.000 dolara, kao u primjeru serije "Dobra žena" i glavne glumice, Julianne Margulies. Ako netko i nema mogućnosti donirati kosu, zbog dužine ili kvalitete, kraćenjem bi mogao izraziti senzibilizaciju i empatiju te dati punu podršku jednom jednostavnom gestom - šišanjem. - Influencerima i tiktokerima ovim putem šaljem apel da se uključe, nađu inspiraciju, učine gestu viralnim hitom i pozovu svoje pratitelje da učine isto jer #solidarityisthenewchic. Odreži, tagiraj i postaj #hairforUkraine - govori Lana.

image

Lana Biondić

Ana Mrđen

Pruža metodologiju

Objašnjava kako puno istomišljenika čini velesilu. "Zamislite da sve žene svijeta skrate kosu i kažu stop ratu! Ne bi li to bila moralna pobjeda? Ja sam kreativka po svojoj marketinškoj profesiji, netko drugi je liječnik pa spašava živote, volonter svojom ljudskom gestom, moje prijateljice prazne ormare ili primaju ukrajinske obitelji u svojim vikendicama. Dakle, bitno je da pobijedimo indiferentnost ili apatiju jer to što nije u Hrvatskoj, nije da nas se ne tiče, pogotovo zato što se povijest preklapa, da ne govorimo o tome da je to rat koji hoda po tankom ledu i svakog trena može eskalirati - zaključuje Lana Biondić.

Ova inicijativa nije politička niti profitabilna, svi uključeni rade pro bono, financijska pomoć neće ići preko Lane i njezinih suradnika. Ona pruža samo metodologiju koja spaja dobre ljude, organizacije, zaklade i udruge koji postoje već dugi niz godina i imaju stručnog iskustva. Njezina prijateljica koja radi u američkoj filmskoj industriji spojila ju je s jednom od renomiranijih komunikacijskih agencija u svijetu, specijaliziranoj za društvene mreže, koja je samo posljednjim izazovom prikupila gotovo 60 milijuna dolara.

- S njima sam redovito na Zoomu. Trenutno dobrotvorne akcije zahtijevaju kreativnosti kako bi što prije svojom originalnošću doprle do ljudi. Isto tako trend je branše da humanitarne donacije imaju konkretne ciljeve, kao, recimo, u akciji Mile Kunis i Ashtona Kutchera, koji su prikupili ovih dana i više od planiranog, dakle 34 milijuna dolara. Odmah su i pojasnili da su novac proslijedili Flexport organizaciji koja je zadužena za isporuku pomoći izbjeglicama, kao i Airbnb.orgu koji osigurava besplatan smještaj.

Razlog je u tome da kad već dajete svoj novac ili dobru volju, želite znati kome je to pomoglo, u što ste uložili. Trebate se osjećati uključenim s obzirom na to da sami odlučujete kome ćete dati svoje povjerenje, Unicefu, Crvenom križu, Europa Donni, portalu humanitarne pomoći Ukrajini help.gov.ua... Počeli su se čak i nagrađivati sami donatori po sistemu slučajnosti, što je vrlo originalno - smatra Lana.

Spomenuta američka agencija, čiji službeni odgovor za uključenje očekuje uskoro, oduševljena je idejom. Najveći vjetar u leđa dao joj je Davor Bruketa, koji inicijativu smatra odličnom. Naravno, Lani pomaže i obitelj. Kaže da se njezin dom preko noći pretvorio gotovo u jedan međunarodni centar za pomoć.

Pozitivan adrenalin

- Morali smo naučiti i sve vremenske zone kako bismo koordinirali sastanke. Znali smo ih i pomiješati, ali učimo. Bitan je pozitivni adrenalin i entuzijazam jer on je zarazan, a pogotovo kada objašnjavaš nekome na drugom kontinentu da ti je letjelica koja je, zapravo, dron, a možda i eksplozivna raketa, upravo proletjela pokraj prozora, moguće i greškom. Naišla sam negdje na potpunu potporu frizerskih salona, saznavši da je u Americi nepisano pravilo da vas oni, ako kosu želite donirati, primjerice, za zaklade usmjerene na borbu protiv karcinoma dojke, šišaju besplatno - kaže naša sugovornica.

Ako želite donirati svoju kosu, postoji vrlo jednostavno pojašnjenje kako to učiniti na web stranicama vodećih kompanija u tom sektoru, a to su Buyandsellhair.com, Onlinehairaffair.com i Worldofwigs.com.

Prije šišanja možete poslati prvo fotografiju kose, kako bi je oni financijski procijenili, a ako je prodajete, bitno je staviti #hairforukraine i bankovni račun po vašem izboru spomenutih organizacija i zaklada koje su stavile link za pomoć Ukrajini, pojašnjava Lana.

Netko može odlučiti pustiti kosu do potrebne dužine jer humanitarna će pomoć još dugo biti potrebna. - Posebice u domeni teških bolesti, potrebite djece ili gladi koja je prisutnija nego što mislimo, i to u stoljeću kada to više ne bi trebala niti biti tema. O tome ćemo svakako također voditi računa u idućim fazama ove inicijative. Govorim u množini jer vjerujem da će se naš tim širiti - govori nam.

Ona se prije našeg razgovora baš ošišala najkraće do sada.

- Kao da sam se oslobodila suvišnog. Naravno, to je individualno, ne treba zamjeriti onima koji to ne osjete. Ipak, smatram da su maksi frizure koje se najavljuju kao ovosezonski hit, umeci, umjetni nokti, trepavice - uz dužno poštovanje estetici, koja, dapače, neka nas i dalje prati - trenutno suvišni. Ne čini li vam se to malo izvan vremena? Svijet mode, u kojem sam bila prisutna više od deset godina, uvijek je pratio situacije u kojima živimo, tako da je moje mišljenje da su trenutno toplo srce i zdrav razum najbolji par štikli koje možemo nositi - zaključuje Lana.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 18:39