Kazališna, televizijska i filmska glumica Ana Begić Tahiri prvi je put nominirana za najbolju žensku ulogu u kazališnoj kategoriji Zlatnog Studija, i to za Varvaru Ardalionovnu (Varju) u "Idiotu" zagrebačkog HNK, kojeg je na scenu postavio ruski redatelj Vasilij Senjin. Još kao tinejdžerica imala je neke dvojbe u glavi oko romana Fjodora Mihajloviča Dostojevskog, odnosa likova i prirode glavnih junaka. Ulogom Varje i ovom predstavom redatelj Senjin rasvijetlio je njezinih 1000 pitanja oko tog lektirnog naslova. Varja, koju igra, predstavnica je tradicionalne, skromne i siromašne ruske obitelji 19. stoljeća.
- Varja je sestra jednog od prosaca, za tadašnje rusko društvo, raskalašene, lakomislene i neprihvatljive Nastasje Filipovne. Varjin otac nije normalan, mati je bogobojazna, a brat, koji bi trebao držati čast obitelji, kocka. Varja se udaje za lihvara kako bi spasila obitelji te odgovara brata od udaje za Nastasju Filipovnu, misleći da ona ne može biti dobra prilika ako joj se toliki frajeri upucavaju, odnosno pola Rusije trči za njom. Mislim da sam sve učinila što sam mogla da iznesem lik Varje - tumači svoj lik Ana Begić.
Istovremeno, u seriji "Dar Mar" na Novoj TV gledatelji je prate u ulozi Jane. Jana je udovica čiji je pokojni muž bio teški alkoholičar, a pio je zbog nje. Jana ima ljubavnike, viče, jede, svima soli pamet.
- Ona je kao bager. Bahata žena, duboko nesretna i ne baš bistra. Hvala Bogu da malo igram i nekog tko nije umno zahtjevan, jer takva uloga ostavlja puno prostora da radiš svašta i da se dobro nasmiješ. Što drugo reći o ženskoj koja bi se trebala bojati same sebe, a ne boji se ničega. U ovoj godini, u kojoj su mnoge profesije radile minimalno, ja sam imala jednu od najboljih poslovnih godina. Snimati dvije serije u jednom nezahvalnom vremenu doista je mnogo - reći će glumica koja će se na proljeće pojaviti u Brešanovoj seriji "Dnevnik velikog Perice", nastavku filma "Tko pjeva zlo ne misli", u kojoj će utjeloviti konobaricu koja radi Kod Žnidaršića, u čuvenoj gostioni u koju u Golikovu filmu navraća pijani Franjo. Konobarica je topla, divna, zaljubljena ženica koja silno voli svog muškarca, zastavnika JNA, u tumačenju Nikole Koje.
- Film 'Tko pjeva zlo ne misli' gledala sam kao dijete, pa svaki put iznova kad bi se reprizirao. Nestvarno je kad nakon toga stanete oči u oči s Mirjanom Bohanec Vidović koja pred vama glumi gospođu Šafranek. Suradnje s junacima moga djetinjstva kao što je Milan Štrljić, s kojim glumim u seriji 'Dar Mar', pa pokojni Mustafa Nadarević, Vanja Drach, Zlatko Crnković, Bora Todorović, Dragan Nikolić, Marija Kohn, za mene su uvijek bile posebno poglavlje karijere. Mislim da će serija 'Dnevnik velikog Perice' biti jedan od highlightova moje karijere, a snimila sam je s redateljem s kojim sam već surađivala u filmovima 'Svećenikova djeca' i 'Nije kraj' - kaže Ana Begić, napominjući kako su njezina perika u filmu kao i scena koju ima iz dvorišta u Basaričekovoj nekovrsni hommage Miji Oremović i Vidi Jerman, junakinjama Golikova filma.
Anu Begić redatelji vide u ulogama temperamentnih junakinja. Jedna od iznimki je uloga Ane, šutljive supruge glavnog protagonista Viktora u Matišićevim "Ljudima od voska", u režiji Janusza Kice, što je predstava pobjednica prvog Zlatnog Studija.
- Mislila sam u početku, ma šta si mi dao tog nijemog svjedoka, a poslije sam skužila da je uloga spasila moje bivanje posla. U četrdesetima 'ili buš ili ne buš'. Ili ćeš se glumački otvoriti do kraja i odigrati cijelu lepezu mogućih uloga, ili nećeš. Lijepo je kad te netko ne ukalupljuje i da ti podstreh da možeš dalje - razmišlja Ana Begić.
Neki su smatrali da je i naša finalistica mogla odigrati i ulogu Maggie u "Mački na vrućem limenom krovu" koju u istoimenom filmu igra Liz Taylor, odnosno da je Zrinka Cvitešić mogla biti Mae, a Ana Begić Maggie.
- Ja bih to zaj****a. Nisam psihički bila spremna za glavnu ulogu u 'Mački' - odgovara glumica koja zanimljivo partnerstvo ostvaruje kada igra s Ksenijom Marinković. U "Ciganinu, ali najljepšem" njih dvije igraju majku i kći.
- Mi smo Fanika junior i Fanika senior u 'Ciganinu'. Otkako je Ksenija Marinković došla u HNK, stalno smo zajedno u podjelama. Ksenija mi je oduvijek uzor. Djetinjstvo sam provela gledajući ZKM-ovce i ona je bila moj prvi glumački celebrity. Onda se dogodila predstava 'Don Juan' na Brijunima i tu smo se sprijateljile - sjeća se.
Rijetko su joj redatelji davali uloge, misleći na njezinu ljepotu, uloge koje su pisane tako da ih mora igrati žena određene vanjštine. Jedino su redatelji Vito Taufer u "Višnjiku" i Bobo Jelčić u "Na kraju tjedna" potencirali njezin habitus, u stilu zlatnog Hollywooda.
- Svatko stvori sliku o meni koju ja srušim, roknem prvi dan. 'Nismo znali', kažu. 'E, pa sad znate', velim ja. Ono u čemu bih ja sebe vidjela je jedna šutljiva, hladna detektivka, kakve gledamo u stranim serijama.
Diplomirala sam na predmetu govor s barunicom Charlottom Castelli Glembay, a na predmetu gluma s Marthom iz 'Tko se boji Virginije Woolf'. Nije da se žalim, ali htjela bih ponovno igrati Marthu za nekoliko godina. Ili Lady Bracknell iz 'Važno je zvati se Ernest' - govori o ulogama za koje još nema dovoljno godina.
Uoči dodjele Zlatnog Studija 20. veljače veseli je što dodjela neće biti putem Zooma i što će se moći izvući iz trenirke i traperica.
- Neću se obući u šljokse i đinđe. Odlučila sam se za nešto cool, casual. No, tko zna, možda se i predomislim pa dođem kao folk pjevačica… Voljela bih u životu glumiti neku folk pjevačicu od karijere. Silno se veselim finalu Zlatnog Studija jer te žiri odabrao, a finale i konačno priznanje ti daju ljudi od kojih živiš, publika - zaključuje Ana Begić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....