Generacija Z već je počela diktirati usluge i proizvode među financijskim institucijama. Val novih korisnika s visokim standardima po pitanju digitalnih kanala i komunikacije, jednostavnosti tehnoloških rješenja i povezanosti s njihovim životnim stilom, očekuje prilagodbu tradicionalnih institucijama novim trendovima i potrebama, i glasno će zalupiti vrata onima koji to ne prihvate.
Žele da im je sve dostupno na jednom mjestu - mobitelu, da su transakcije brze i iskustvo intuitivno, ne žele se obvezati na usluge jednog pružatelja bez testiranja usluga, a još manje bi se obvezali na pakete koji se ne tiču njihovog seta potreba i želja. Na tržištu koje je više diversificirano nego ikad te okruženo društvenim kanalima na kojima je lako pronaći savjete, komentare, iskustva, recenzije i ine druge reference na pojedine pozitivne ili loše strane proizvoda i usluga u FinTechu, kompanije koje ne poslušaju njihove zahtjeve, odumrijet će zajedno s postojećom bazom korisnika.
„Digitalno okruženje se razvija brzinom svjetlosti, a potrošači očekuju više – i aktivno oblikuju budućnost financija i plaćanja. Mastercard je oduvijek bio na čelu ove promjene, predvodeći razvoj tehnologije digitalnih plaćanja koja zadovoljava potrebe potrošača koje se konstantno mijenjaju, ali i potiče društveni napredak. Dok gledamo prema budućnosti, jasno je da je put naprijed put suradnje – između industrija, tehnologija i zajednica. Drago mi je što na ovogodišnjem izdanju konferencije Money Motion mogu podijeliti svoja razmišljanja o tome kako Mastercard potiče upravo tu suradnju, ali i osnažuje potrošače i društvo u cjelini“ - kaže Aleksandra Babić, direktorica za B2B i produkt marketing za Europu u Mastercardu.
O važnosti hiperpersonalizacije, prošle je godine po prvi put u Hrvatskoj govorio Maurice Lisi iz BPER banke, stručnjak za transformaciju banaka kako bi korisnike stavile na prvo mjesto. Na glavnoj pozornici konferencije Money Motion prošlog je ožujka pojasnio ključna pitanja i korake kojima bi se sve financijske institucije trebale posvetiti, a ove se godine vraća na još veću pozornicu kako bi uoči najnovijih tehnoloških napredaka u industriji produbio razumijevanje - što to čini banku budućnosti.
Uz Aleksandru i Mauricea, na glavnoj će se pozornici najveće FinTech konferencije u regiji naći i Anna Maj, jedan od vodećih glasova industrije i među top stručnjakinjama za FinTech, čije će predavanje o nevjerojatnoj tehnološkoj transformaciji tržišta i započeti program. Maj je osnivačica i izvršna direktorica kompanije Create LINK, putem koje, nakon 20 godina izvršnog iskustva u vodećim financijskim kompanijama, pomaže kompanijama na putu razvoja tehnoloških rješenja za nove potrebe na FinTech tržištu.
Uoči novog izdanja konferencije Money Motion - koja će se održati 21. i 22. ožujka, pod sponzorstvom vodećih regionalnih brendova u industriji - Nexi, Mastercard, OTP banka, Monri i ASEE - pitali smo naše vodeće stručnjake kako se oni prilagođavaju novim korisnicima i što to uopće znači za njih s poslovne i tehnološke strane.
- Vizionarski pristup korisniku budućnosti zahtijeva poštivanje visokih standarda te temeljito promišljanje i hrabrost u implementaciji inovativnih tehnoloških rješenja koja će unaprijediti njihovo iskustvo. Ovo je posebice vidljivo u financijskoj industriji, gdje je uz korisničko iskustvo, sigurnost sustava imperativ. Kao kompanija koja je lider u digitalizaciji financijskog sektora u regiji, pa i šire, neprestano radimo na inovacijama u području plaćanja, mobilnog i digitalnog bankarstva, upravljanja dokumentima te njihovoj sigurnosti - poručio je Viktor Olujić, Član Uprave kompanija ASEE i Monri Payments, te dodao kako Money Motion omogućuje povezivanje investitora, ključnih igrača u FinTech industriji i FinTech startupa te je mjesto gdje svi zajedno nastoje dati odgovore na trendove koji oblikuju industriju i napredno korisničko iskustvo u financijskom sektoru.
Na panelu vodećih banaka u Hrvatskoj, prošle smo godine na konferenciji, čuli vrlo konkretne primjere i korake nadalje kako se bankarski svijet mijenja i prilagođava korisnicima u svijetu. Rješavanje problema putem videopoziva s bankarom, redomati u poslovnicama, podjela transakcija na rate, nikad brže transakcije 24/7 te mogućnost podizanja kredita bez odlaska u poslovnicu, samo su neki od primjera novih mogućnosti na tržištu, a ono što vidimo izvana čini tek mali dio stvarnih tehnoloških napredaka banaka iznutra. Međutim, tehnologija ne smije biti samoj sebi svrha, upozorava Mario Žižek, predsjednik uprave Addiko banke, jer upravo potrebe korisnika moraju biti glavni prioritet, a to će nekada značiti i hibridnost usluga, a ne potpunu digitalizaciju procesa.
- Na tragu takve stvarnosti je i jedinstveni kreditni proces koji smo prošle godine lansirali na tržište. Klijent posjeti Addiko web stranicu, na kreditnom kalkulatoru odabere iznos i rok isplate koji mu odgovara te na mail primi ponudu. Kao što je naviknut kod kupovine drugih proizvoda, i kreditnu dokumentaciju mu donese poštar. Nakon što se poštom dokumentacija vrati natrag k nama, za svega par dana gotovina sjedne na klijentov račun. Tako je cijeli kreditni proces zaokružen bez potrebe dolaska u poslovnicu. I to vrijedi za sve građane, ne moraju biti naši klijenti - ilustrira Žižek i dodaje: - U ovoj godini ponudit ćemo klijentima i potpuno online proces podizanja kredita i tako građanima dati da sami biraju što im više odgovora: dolazak u poslovnicu, hibridni kreditni proces ili potpuno online podizanje kredita bilo kad i bilo gdje.
Ista očekivanja korisnika penetriraju i u druge industrije. Naime, proces plaćanja kao takav nije svojstven isključivo bankarima i paymentu, već svima koji pružaju usluge. Time, inovacija u načinu plaćanja već može biti značajan benefit raznim pružateljima. Toga je svjesna A1 Hrvatska koja je prvi telekom na svijetu koji je svojim korisnicima omogućio plaćanje Revolutom, a od nedavno i KEKS Payom.
- Kao kompanija odavno smo prerasli okvire tradicionalnog telekom operatora i okrenuli se inovativnim digitalnim proizvodima i uslugama koje podižu korisničko iskustvo na najvišu razinu. Agilni smo i sposobni brzo reagirati te u skladu s potrebama korisnika sklopiti partnerstvo i implementirati ono najbolje s globalnog tržišta čime pružamo dodatnu vrijednost našim korisnicima. Ponosni smo na nedavni primjer A1 putnog osiguranja, ali i na druge usluge poput pomoći u kući, osiguranja ekrana, mrežne zaštite SafeNet, te prvo telekom partnerstvo s Netflixom u Hrvatskoj. Nužno je stvoriti okruženje u kojem svi dobivaju – korisnik, partner i mi. Upravo nas sve to čini predvodnicima digitalizacije na tržištu, uz naravno fokus na korisnika i njegovo iskustvo - poručuje Iva Babić, rukovoditeljica marketinga proizvoda i razvoja poslovanja u A1 Hrvatska.
Na tragu takvih inovacija je i rješenje europske InsurTech kompanije koja svojim klijentima nudi jednostavno integrirano rješenje osiguranja korisnika kroz originalno sučelje procesa u kojemu sudjeluju.
- Moderno ugrađeno osiguranje nudi FinTtech tvrtkama priliku da poboljšaju životni stil svojih novih korisnika inovativnim, jedinstvenim rješenjima, a istovremeno potiču svoje digitalne ekosustave i generiraju pomoćni prihod. Današnje osiguranje potpuno je digitalno, dinamično i bez problema; ne samo da štiti kupce od gubitka, već omogućuje vrhunsku fleksibilnost i praktičnost. Uzbuđeni smo prisustvovati Money Motionu i podijeliti s vama kako europske banke besprijekorno integriraju insurtech kako bi oduševile svoje klijente i potaknule poslovnu vrijednost – Matthias Naumann, izvršni direktor Companjona.
Sve napredniji tehnološki razvoj doveo je i do potrebe za boljom usklađenosti standarda u financijskom svijetu. Važna i aktualna tema tako je i regulatorni okvir DORA kojemu je za cilj postaviti standarde digitalnih procesa u industriji kako bi osigurali zaštitu cijelog sustava koji se oslanja na IT infrastrukturu.
- Iako DORA predstavlja ogroman izazov u smislu usklađenosti, ona također donosi značajne mogućnosti i prilike za financijski sektor. Usvajanjem jedinstvenog regulatornog pristupa digitalnoj otpornosti, financijske institucije mogu imati koristi od smanjene složenosti i veće jasnoće u svojim naporima u području kibernetičke sigurnosti i upravljanja digitalizacijom na način da se otpornost ugradi u dizajn samih rješenja. Također, očekuje se da će standardizirano izvješćivanje o incidentima i dijeljenje informacija među akterima u financijskom sektoru poboljšati sposobnost sektora da previdi kibernetičke incidente, pravovremeno i učinkovito odgovori na njih te da se brže i učinkovitije oporavi od njih - Ratko Drča, direktor u Deloitteovom odjelu za upravljanje rizicima.
Na konferenciji Money Motion, više od 2000 sudionika imat će priliku upoznati se sa svim trendovima, ali i dosadašnjim iskustvima svih lidera industrije u regiji i šire, ali i popratiti natjecanje najboljih FinTech startupa koji su odabrani za MoMo Startup pitch natjecanje. Odabrani natjecatelji dolaze iz čak 12 zemalja i nude rješenja u različitim sferama financija, plaćanja, tehnologije i kripta: Traken, Devengo, Spendbase, DDD invoices, Lance, ComplyTaxonomy.eu, Nexity Network, POK PAY, getfunded, Pirix Lab, PayMyStay, Skaut+, Trustee, CxReport i Fira.
Ulaznice za Money Motion 2024 dostupne su za 249 eura na službenim stranicama konferencije i na platformi Entrio. Ukoliko za konferenciju planirate putovati u Zagreb, posjetite službene stranice konferencije kako biste iskoristili popuste osigurane u partnerskim hotelima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....