Realnost poslovanja danas čine nebrojeni nepredvidivi rizici pa prilagodba i otpornost postaju ključne karakteristike uspješnih tvrtki. Preduvjet razvoja i opstojnosti tvrtki je spremnost na promjene uslijed geopolitičkih, gospodarskih, ali i ekoloških čimbenika i upravo je prilagodljivost ključ za konkurentnost na globalnom tržištu.
„Kako geopolitički rizici rastu, europske tvrtke sve češće razmatraju nearshoring, to jest prebacivanje proizvodnje bliže domaćim tržištima. Ovaj model otvara put prema dodatnim sredstvima kroz nacionalne potpore, te značajno mijenja globalne tokove trgovine, a stvara i održivije i otpornije opskrbne lance,“ pojašnjava Silva Stipić Kobali, direktorica Centra za internacionalizaciju poslovanja HGK.
Poteškoće u opskrbnim lancima, izazvane nestabilnostima i sukobima na ključnim transportnim pravcima, otvaraju dodatne prilike za hrvatske dobavljače. Hrvatska može ponuditi sigurnije, bliže i brže opskrbne lance tržištu EU koja također želi snažniju suradnju europskih gospodarstava. O razlikama kod izvoza u EU i izvan iz prve ruke govori Eva Usmiani Cappobianco, članica Upravnog odbora JGL-a.
„Uvođenjem eura kao službene valute u Hrvatskoj, došlo je do značajnog smanjenja valutnog rizika za nas pa je i izvoz prema EU siguran i stabilan. Najveći rizik u izvozu predstavlja izvoz prema Rusiji koji čini više od trećine prodaje JGL Grupe i gdje smo kontinuirano izloženi promjeni tečaja ruske rublje ovisno o tijeku rata te posljedično sankcijama EU-a i SAD-a, zatim o cijeni barela nafte na svjetskim tržištima, kao i monetarne politike Ruske centralne banke,“ kaže Usmiani Cappobianco.
Iskustva poduzetnika koji su već prošli proces internacionalizacije pokazuju da je kvalitetna potpora presudna za uspješan izlazak na inozemna tržišta. Na 2. Konferenciji o internacionalizaciji Hrvatske gospodarske komore Usmiani Cappobianco podijelit će iskustva JGL-a sa strategijama financiranja, upravljanjem rizicima i logističkim izazovima izvoza.
„Izvoz čini 86 posto naše prodaje stoga je vrlo značajan, prisutni smo na više od 60 tržišta diljem svijeta. Sva svoja izvozna potraživanja prema potencijalno rizičnim zemljama osiguravamo preko Hrvatske banke za obnovu i razvitak i Hrvatskog kreditnog osiguranja. Glavne financijske poluge u financiranju bile su uglavnom obveznice, sada izlazimo na tržište kapitala s petim izdanjem i HBOR koja nas podržava već godinama u financiranju investicijama i izvoznim aktivnostima,“ dodaje Usmiani Cappobianco.
Tvrtkama koje tek uče prve korake u poslovanju izvan granica Hrvatske, snažan poticaj predstavljaju financijske potpore iz nacionalnih izvora ili fondova Europske unije, ali i primjeri dobre prakse. Izlazak na strana tržišta ne donosi samo rast, već i neprocjenjiva nova iskustva, znanja i partnerstva. Globalni uspjesi naših poduzeća nisu slučajnost – oni su rezultat strateških odabira, ulaganja u inovacije i prepoznavanja važnosti međunarodne suradnje.
Financijske potpore za internacionalizaciju poslovanja zato su jedna od istaknutih tema 2. Konferencije o internacionalizaciji koju Hrvatska gospodarska komora organizira 26. studenog u Zagrebu. Tvrtke će dobiti priliku saznati kako njihova tvrtka može postati konkurentnija i otpornija u izazovnom globalnom okruženju i na koji način može osigurati financijska sredstva za svoje izvozne aktivnosti. Ova konferencija platforma je za razmjenu znanja i jedinstvena prilika za izgradnju novih odnosa i partnerstava jer danas, više nego ikad, umrežavanje i povezivanje s međunarodnim partnerima otvara vrata novim prilikama i jača konkurentnost.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....