Najveći hrvatski prodajni lanac autodijelova odnedavno je postao i centralno mjesto kada je riječ o kupnju guma. Tvrtka Tokić je kupnjom slovenske tvrtke Bartog, koja je godišnje prodavala preko 600.000 guma, iskoračila u regionalnog lidera kad je riječ o prodaji autodijelova.
Traktori, prikolice, moto i kamioni…
Svoj asortiman od čak 300.000 dijelova grupa Tokić tako je proširila sa čak 29 brendova guma automobilskog programa, 25 brendova za gospodarska vozila, 10 za motocikle i skutere te čak 30 brendova za agro i građevinsku mehanizaciju.
Nikad bogatija ponuda guma dostupna je kroz mrežu od preko 100 poslovnica, a mogućnosti i iskustvo kupnje dosegli su potpuno novu razinu. Iskusno ozračje i Tokićeva ekspertiza svaku poslovnicu čine pravim mjestom za kupnju novih pneumatika. Pogotovo uz tradiciju prodaje od preko 30 godina.
Tri glavne dileme
Sezona obvezne zimske opreme podsjetit će vas na smanjenu trakciju pod kotačima. No ipak, svaki vozač trebao bi shvatiti što sve gubi s padom temperature ispod 7°C ako ostane na ljetnim ili neadekvatnim gumama.
Cjelogodišnje ili zimske gume?
Ideja kupnje cjelogodišnjih guma potpuno je legitimna, pogotovo ako živite u mediteranskom dijelu ili na lokaciji bez opasnih zimskih uvjeta. Trošak je jednostavno manji, jer u startu ne morate kupovati još jedan set guma, potom ga ne morate niti skladištiti, a niti mijenjati svake sezone.
Jednostavnije jest, pa nije niti čudno što gotovo 90 posto vozača S. Amerike vozi na cjelogodišnjim gumama. No, europske su ceste daleko zahtjevnije i dinamičnije, pogotovo u planinskim lancima. Ograničenja brzine su viša, podloge često lošije, a vozila i vozači su zahtjevniji.
Zimske koje su i ljetne?
U poslovnicama Tokića baš zato možete pronaći modele Vredestein i Falken guma. Njihove jako dobre zimske, ali i vrlo zanimljive cjelogodišnje gume visokih performansi. Postoje i dostupniji modeli, ali je posebno zanimljivo što ti cjelogodišnji modeli nose oznaku 3PMSF, što znači da su to i certificirane zimske gume.
Takva snježna pahulja na modelima cjelogodišnjih guma znači da Falken i Vredestein nude zapravo zimsku gumu koja ima podršku proizvođača i za vožnju ljetnim mjesecima. U vrijeme koje bi inače ubrzano trošilo i oštetilo klasičnu zimsku gumu.
Međutim, koliko god kompromis bio dobar, u zimskim uvjetima ništa ne može nadomjestiti pravu zimsku gumu. Bez obzira traje li zima, niska temperatura ili snijeg, svega nekoliko dana ili mjeseci, ne treba zaboraviti da je presudan samo jedan trenutak u kojem želite računati na vrhunsko prianjanje gume.
Nove ili rabljene
Potpuno je logično osvijestiti i činjenicu da se brojne gume prodaju i kao rabljene. Modele stare godinu, dvije ili čak deset, kupac može kupiti jeftinije nego nove gume. No, pritom se nameće pitanje stručnosti kupca, ali i konačne isplativosti.
Rabljene gume mogu biti oštećene na više načina. Lošim skladištenjem, promjenama na mikrostrukturi ili pak pregrijane uslijed neprimjerenog korištenja. Takva oštećenja je u pravilu teško vidjeti, ali ćete ih osjetiti u kritičnim situacijama kad bude prekasno.
Također, tu je i pitanje same isplativosti s obzirom na vrijeme proizvodnje (DOT oznaka). Jer, netko tko prodaje gotovo novu gumu neće je prodati jeftino. S druge strane, ako za 50 posto cijene kupujete rabljenu staru oko tri godine vjerojatno nećete imati dobru računicu. Pogotovo ako računate s izmjenom gume svakih pet godina. Drugim riječima, kupnja rabljene gume donosi rizik i upitnu računicu.
Kraljevska ponuda
Na temeljima takvih promišljanja, ali i u skladu sa svojom vizijom koju najbolje opisuje slogan Sigurnost u pokretu, tvrtka Tokić pred kupca donosi najširu lepezu guma. Bez obzira na profil vozila i platežnu moć kupca sigurnost mora ostati neupitna.
Upravo iz tog razloga ponuda brendova tvrtke Tokić proteže se od Nordexa i Spotive, preko Nexena, pa sve do premium marke Continentala te još 25 brendova samo za automobilsku industriju. A gdje su kamioni, traktori, dvokotači…
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....