Aspira zna da bez prakse nema uspjeha i upravo zato već osmu godinu za redom organizira Dan karijera kao prvi korak povezivanja njihovih studenata s budućim poslodavcima. Važnost kombinacije teorijskih i praktičnih znanja već od prve godine studija istaknuta je i na ovom Danu karijera. Da je Aspira na pravom putu spajanja poslodavaca i budućih zaposlenika, dokazuju i brojni pozitivni komentari s obje strane, komentari svih prijašnjih Dana karijera i rezultata.
Alen Jerkunica, dekan Visoke škole Aspira, poručio je studentima kako su Dani karijera jedan od prvih koraka prema početku njihovog poslovnog puta i kako je došlo vrijeme da sve naučeno primjene u praksi te da Aspiru, poslodavce, ali prvenstveno sebe naprave ponosnima. Ove godine, nakon dvije godine virtualne verzije Dana karijera, ponovno su se odlučili na organizaciju u vlastitim prostorima, ali ovoga puta u novoopremljenih 1000m2. Osim službenog dijela, sve uzvanike za vrijeme trajanja eventa zabavljao je Davor Bokun sa svojim VR zmajem, barist Tomislav Stančić pripremajući najbolje kave, GammaChef - smart robotic chef i odlična ekipa Foto Fun Split-a s 360 ° photobooth-om.
Svi studijski smjerovi koje Aspira nudi nastoje upotpuniti deficite kvalitetne radne snage u području IT-a, turizma, sporta, ali i kreiranja gastronomske ponude Hrvatske. Aspira je osigurala tri izrazito zanimljive panel rasprave u kojima je pružen uvid u početke karijera jednih od najuspješnjih ljudi iz prakse.
Strast, integritet, timski rad i poniznost ključni su pri odabiru zaposlenika
Pozicioniranje na tržištu rada za mlade je ljude neupitno, a o vrijednostima specifičnog skupa znanja i vještina s naglaskom na soft skills čuli smo u panel raspravi „Customize yourself“ s moderatoricom Majom Drviš (Valamar Riviera), Natašom Bušić (Hrvatska gospodarska komora), Marijom Domikulić (Eklata d.o.o) te Ivanom Tartarom (Chef i konzultant).
„Prilikom zapošljavanja, kod kandidata uvijek obraćamo pažnju na soft skills i komunikaciju. Mislim kako je komunikacija doista važna, kako na razgovoru za posao, tako i prilikom pisanja svakodnevnog mail-a. Svaka poruka pa čak i ona u obliku životopisa mora imati glavu i rep“ naglasila je Marija, voditeljica HR odjela i Destination Manager u Eklata d.o.o.
„Četiri su važne stavke prilikom zapošljavanja, a to su: strast, integritet, timski rad i poniznost. Kod novih djelatnika, uvijek tražim „čovjeka u djelatniku“, tražim svoga budućeg kolegu ili kolegicu. Budite spremni učiti od nadređenih, kao što će nesumnjivo i oni naučiti od vas“, naglasio je Stjepko, General Manager u Hotelu Park Split.
„Zadnjih nekoliko godina, poslodavci čine sve kako bi dobili kvalitetne zaposlenike. Kako bismo saznali što poslodavci žele, trebate se staviti u njihove cipele - što bi ste vi htjeli vidjeti kod svojih zaposlenika“, naglasila je Nataša iz Hrvatske gospodarske komore.
„Ukoliko se nekad preispitivate, to je uredu. Sve je to dio procesa, sve je dio učenja i rasta“ poručio je Ivan, chef i konzultant.
Pitch kao karta u poslovni svijet
Kroz temu “How to hack the pitch and make an impact”, moderatorica Pinija Poljaković (Art Media) je zajedno sa svojim sudionicima Marinom Varvodić (Caelor), Dariom Borasom (Parklio), Anom Smolić (Evolutio) te Nicolette Pribanić (Photomath) otkrila sve tajne dobrog pitcha. Koliko je pitch zaista važan za uspjeh u poslovnom svijetu?
„Pitch je najbitnija komponenta u startanju bilo kojeg biznisa. Kada smo počinjali, nismo imali nikakav kapital. Jedino što smo znali bilo je programiranje, a za pokretanje svoga posla prodaja i na način koji ćete nešto prodati igra veliku ulogu“, kazao je Dario Boras, CEO tvrtke Parklio.
Panelisti su složni da je prilikom pokretanja ili razvoja poslovanja najbitnije dobro predstaviti svoju ideju.
„Nemojte se brinuti jer ste početnici i osoba koja je s druge strane stola je isto tako bila početnik i imala probleme koje vi sada imate tako da bez brige. Samo hrabro naprijed!“, poručila je Nicolette, Engineering Manager u Photomathu.
„Najbolji ljudi su mi uvijek bili oni na kojima se vidi želja u razgovoru i pokretu, ne oni koji dođu s listom certifikata. Taj osobni pitch prilikom razgovora za posao je nešto što te odmah kupi“, kazao je Marin, vlasnik Caelor-a.
Ana iz tvrtke Evolutio dodala je kako osobni pitch varira o godini studiranja, području kojim se želite baviti ili imate iskustva. „Treba osvijestiti svoje osobne kvalitete, razmisliti o sebi i o svojim vještinama koje želite prezentirati“ naglasila je Ana.
Što je najvažnija poveznica profesionalnog sporta i obrazovanja?
U profesionalnom sportu je vrlo važna motivacija, ali tijekom panela „S obrazovanjem možemo mnogo, ali s praksom možemo sve“, održanog za studente Sportskog menadžmenta, saznali smo kako je motivacija i ključna u obrazovanju, ali i kasnije u poslu te su upravo najvažnije vlastite motivacijske poruke panelisti podijelili sa studentima.
Uz moderatorsku palicu sportskog novinara, Tomislava Gabelića svi panelisti su već na samom početku predstavljanja svojih sportskih, ali i profesionalnih priča istaknuli kako im je upravo motivacija otvorila razna vrata. Mladen Drnasin (Hrvatski vaterpolski savez) istaknuo je kako je za mlade ljude najvažnije da se na samom početku ne boje.
„Svijet je pred vama, mogućnosti su pred vama, mnogi koji su krenuli iz ovakvih klupa završili su na visokim mjestima, uspješni su u poslu i životu, jednostavno: USUDITE SE!“
„Na praksi, ali u poslu kasnije važno je da ste prirodni, da se ne bojite, da ste strastveni i uporni, baš kao što su i sportaši u svojim profesionalnim karijerama.“
U profesionalnom razvoju Sandra Šoronde (Hrvatska udruga „Nogometni sindikat“) veliku je ulogu odigralo upravo obrazovanje. Za vrijeme studiranja, iskoristio je sve mogućnosti koje su bile pred njim, volontirao je, stjecao poznanstva, sudjelovao na panelima i upravo mu je to i omogućilo kasniji uspjeh. Stoga ističe da takav princip prepoznaje u Aspiri te je upravo ona, kao takva obrazovna institucija dodana vrijednost hrvatskom sportu.
U sportu i obrazovanju, a kasnije i u poslu najvažnije je ne odustati. Upravo je tu poruku istaknuo Robert Seligman, sportski menadžer i trener. Za njega je „sport bio život, a obrazovanje nadogradnja“. U panelu je sudjelovao je i sportski novinar Bernard Jurišić, koji sport vidi kao inspiraciju te je tkivo i novinarstva i sportskog menadžmenta. A mladim studentima je poručio kako hrvatskom sportu fali mladih, stručnih ljudi, strastvenih ljudi koje vole sport, vole to što rade i mogu mijenjati stvari.
Najbolje stvari počinju iz osobnih razloga
Sva iskustva iz svijeta sporta Bruno Perić primijenio je u poslovnom svijetu u razvoju svoje ideje Green Cakes.
„Sport mi je stvorio mentalitet čovjeka koji zna što želi u životu i bio mi je najbolja podloga u businessu.
Glavna poruka je za sve studente i mlade ljude: treba slijediti svoje snove bez obzira na tuđa mišljenja. „
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....