MACRONOV PLAN

Oglasi za prodaju automobila morat će sadržavati poruku kojom se preporučuju alternativni oblici prijevoza

U Francuskoj se od 2035. više neće prodavati vozila na benzin

Francuski klasični automobili odlaze u ropotarnicu povijesti

 Trevor Pearson/Alamy/Alamy/Profimedia

Oglasi za automobile u Francuskoj morat će uskoro kupce usmjeravati prema zelenijim opcijama prijevoza. Novi zakon će za proizvođače automobila na snagu stupiti u ožujku, a dio su plana predsjednika Emmanuela Macrona koji tvrdi da njima nastoji suzbiti onečišćenje zraka u zemlji.

Francuska nastoji smanjiti emisije stakleničkih plinova za 40 posto do 2030. ,u usporedbi s razinama iz 1990. godine, a pristaše vjeruju da je ova uredba korak u pravom smjeru.

Automobilske tvrtke moći će odabrati jedan od tri slogana koje će morati ukomponirati u TV, radio, tiskane i online oglase; “svakodnevno vozite se javnim prijevozom”, “razmislite o zajedničkom prijevozu” ili “za kratka putovanja poželjni su pješačenje ili vožnja biciklom”.

Također moraju koristiti hashtag #SeDéplacerMoinsPolluer , što u prijevodu znači "kretati se i manje zagađivati". Tvrtke koje ne uključe ekološko upozorenje suočit će se s kaznama do 50.000 eura po oglasu.

Macron je također povećao porez na kupnju automobila koji emitiraju visoke razine stakleničkih plinova s ​​30.000 eura na 40.000 eura - s tim da će se gornja granica ponovno povećati na 50.000 eura 2023. godine, a u Francuskoj se od 2035. više neće prodavati vozila na benzin.

Lokalne mjere postoje već godinama. Strasbourg je tako bio prvi europski grad koji je koristio 'inteligentni sustav upravljanja prometom', smanjujući broj valova za zaustavljanje i kretanje duž svojih cesta. Time je smanjena emisija štetnih dušikovih oksida i čestica iz dugotrajnih vozila za 8 posto, odnosno 9 posto. Dok je bila na čelu Parizu, gradonačelnica Anne Marie Hidalgo eksperimentirala je s nizom prometnih pravila, uključujući i onim gdje se zabranjuje vožnja radnim danima svim dizelskim vozilima proizvedenim prije 2006. godine.

Europska unija želi do 2050. postati prvi klimatski neutralni kontinent, što uključuje uvođenje čišćih, jeftinijih i zdravijih oblika prijevoza, povećanje energetske učinkovitosti zgrada i poticanje inovativnih industrija. Europski parlament želi da EU bude ambicioznija u pogledu planova o smanjenju emisija te su europarlamentarci predložili da do 2030. svi automobili moraju prosječno smanjiti emisiju ugljikova dioksida za 55 posto u odnosu na 1990. godinu, a 100 posto do 2035. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. lipanj 2022 20:14