Dvadeset četiri zemlje i skupina vodećih proizvođača automobila obvezali su se okončati eru vozila na fosilna goriva do 2040. Dogovor, tj obveza je postignuta u sklopu konferencije Cop26 u Glasgowu.
Sporazum o prodaji vozila s nultom emisijom predstavljen u četvrtak, uključuje Kanadu, Novi Zeland, Nizozemsku, Irsku i Veliku Britaniju, koje su već pristale postupno ukinuti prodaju novih benzinskih i dizelskih automobila do 2030.
Ford, Mercedes, Volvo i Mercedes-Benz među proizvođačima su automobila koji su potpisali sporazum, obećavajući da će postići cilj do 2035. na "vodećim tržištima". U sporazum su uključeni brojni gradovi i regionalne vlade, uključujući New York, London i Barcelonu.
Druga skupina zemalja, uključujući Indiju i Keniju, pristala je "intenzivno raditi na ubrzanom istraživanju" vozila s nultom emisijom, dok je skupina financijera i vlasnika voznih parkova također obećala da će postupno ukinuti automobile na fosilna goriva.
Ali jednako je tako važno i tko nije prisustvovao dogovoru. SAD, Kina i Njemačka, velikani svjetske automobilske industrije odbili su potpisati obećanja. Volkswagen i Toyota također nisu pristali na sporazum, kao ni BMW, čiji su predstavnici za Financial Times izjavili da još uvijek postoji "značajna neizvjesnost u vezi s razvojem globalne infrastrukture koja će moći podržati potpuni prelazak na vozila s nultom emisijom". Iz Toyote su, pak, poručili kako se suzdržavaju od pridruživanja izjavi, premda dijele isti duh i odlučnost u rješavanju klimatskih promjena i ostaju otvoreni za sudjelovanje i rad s dionicima.
Pregovarači su se nadali objaviti sveobuhvatan dogovor koji uključuje vlade i proizvođače automobila da se obvežu na proizvodnju vozila s nultom emisijom do 2035. godine.
Budući da su električni automobili skuplji od tradicionalnih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem zbog toga što se temelje na naprednijim tehnologijama, Europski parlament prošle je godine pozvao Komisiju da ukine PDV na električne automobile u Uniji sve dok njihov tržišni udio ne dosegne najmanje 30 % svih automobila te da predvidi subvencije EU-a za kupnju električnih automobila;
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....