ZRAKOPLOVNO GORIVO

Gorivo nastalo od senfa moglo bi uvelike pomoći u smanjenju ugljičnog otiska, istovremeno stvarajući nove gospodarske prilike
Ilustracija
 David Nunuk/Sciencephoto/Profimedia

Nakon četiri godine pretraživanja, znanstvenici su konačno pronašli novo zrakoplovno gorivo na biljnoj bazi koje bi moglo značajno smanjiti negativan utjecaj avioprijevoznika na okoliš. Gorivo se proizvodi od biljke koja se zove brassica carinata ili etiopijski senf.

Istraživanje, koje je vodio znanstvenik Puneet Dwivedi, pokazuje da bi održivo zrakoplovno gorivo moglo odigrati važnu ulogu u smanjenju globalnih emisija.

"Gorivo nastalo od senfa moglo bi uvelike pomoći u smanjenju ugljičnog otiska, istovremeno stvarajući nove gospodarske mogućnosti", potvrdio je Dwivedi, izvanredni profesor na Warnell School of Forestry and Natural Resources.

Zrakoplovna industrija emitira 2,5 posto svih emisija ugljičnog dioksida u SAD -u. Dwivedijeva otkrića došla su baš u vrijeme kada je predsjednik Joe Biden predložio poreznu olakšicu za održivo gorivo, te postavio cilj smanjenja emisija u zračnom prometu za 20 posto do 2030. godine, kao i da zrakoplovni sektor posluje s nultom emisijom ugljika do 2050. godine.

Ovaj projekt, znan kao Southeast Partnership for Advanced Renewables from Carinata, ili SPARC, vrijedan je 15 milijuna dolara (12,9 milijuna eura), a financira ga Nacionalni institut za hranu i poljoprivredu američkog Ministarstva poljoprivrede. Putem SPARC -a, istraživači su posljednje četiri godine istraživali kako uzgajati brassicu carinatu na jugoistoku zemlje, istražujući njenu genetiku i najbolju praksu za uzgoj usjeva i stvaranje ulja.

Kvaliteta zraka u Europi osjetno se poboljšala otkako je EU to pitanje počeo rješavati tijekom 70-ih godina 20. stoljeća. Razine tvari kao što su sumporov dioksid (SO2), ugljikov monoksid (CO), benzen (C6H6) i olovo (Pb) otad su znatno smanjene. EU ima tri različita pravna mehanizma za postupanje s onečišćenjem zraka: utvrđivanje općih standarda kvalitete zraka kad je riječ o koncentraciji onečišćujućih tvari u atmosferskom zraku; određivanje nacionalnih ograničenja za ukupne emisije onečišćujućih tvari; te sastavljanje zakonodavstva o pojedinim izvorima onečišćenja, primjerice kontroliranje industrijskih emisija ili određivanje standarda za emisije iz vozila, energetsku učinkovitost ili kvalitetu goriva. To zakonodavstvo dopunjuje se strategijama i mjerama za promicanje zaštite okoliša i njezine integracije u druge sektore.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 17:23