Nakon što su u ponoć zaključane liste, ovogodišnja se upisna sezona - nakon formalne procedure upisa 13. i 16. srpnja - napokon privodi kraju.
Roditelji i budući srednjoškolci, populacija od dvjestotinjak tisuća involviranih u upisnu problematiku napokon može reći: gotovo je.
Najdramatičnije je bilo u najpopularnijim školama koje su zbog navale učenika s prosjekom 5,0 na popularne škole uvele prijemne.
Rezultati testiranja
Najveću navalu imala je zagrebačka XV. gimnazija, MIOC, gdje je u odnosu na lani konkuriralo stotinjak učenika više. Ukupno, MIOC je ove godine prijavilo više od 730 učenika na 224 upisna mjesta (osam razreda), a na provjeru znanja iz matematike pristupilo je njih 466 (lani 370).
- Svjesni smo da naša škola ima dobru reputaciju, svjesni smo pojačanog interesa za STEM, što je dobro, jednako kao što smo svjesni koliko je roditeljima bitno što smo škola u jednom turnusu. Nažalost, u situaciji smo da ne možemo primiti sve koje bismo htjeli - kaže ravnateljica MIOC-a Ljiljana Crnković. Od 466 kandidata na prijemnom, njih 11 ostvarilo maksimalnan broj bodova (5). Najveći broj učenika riješio je 55 posto testa.
- Pogrešno bi bilo zaključiti da je većina odlikaša riješila test za ocjenu 3. To je test za odlikaše i njegova je svrha napraviti razdiobu među odličnim učenicima - naglašava Crnković. Ove je godine 30-ak učenika ostvarilo pravo upisa zahvaljujući bodovima na prijemnom ispitu, iako nisu imali prosjek 5,0. S druge strane, ove je godine više učenika s prosjekom 5,0 koji nisu dovoljno dobro riješili test da bi se upisali. Takvih je ove godine 60-ak, a lani i preklani bilo ih je po 30-ak. U zagrebačkoj Gimnaziji Tituša Brezovačkog prijemni se sastojao iz hrvatskog i matematike, a učenik je maksimalno mogao postići po dva i pol boda iz svakog predmeta. Na ispite je izašlo 175 učenika, a škola prima 112. Iz hrvatskog nitko nije riješio ispit sto posto, a prosjek je 1,8, što je, prema riječima ravnatelja Damira Jelenskog, bolje nego s matematikom. Polovica je na ispitu iz matematike dobila bod i ispod toga, a među njima su i dva učenika s odličnim ocjenama iz matematike koja su na testu imala - nula bodova. Jelenski tvrdi da ispiti nisu bili teški, nego su rezultat velikih razlika u znanju učenika.
Novi model
- Djeca dođu s peticama iz matematike, a onda u prvom srednje moraju na popravne ispite - tumači ravnatelj. Problem je, tvrde ravnatelji, u hrvatskom načinu vrednovanja pojedinih struka. To je dovelo, smatra konkretno Crnković, do obezvređenja zanimanja u strukovnom obrazovanju, a pritisak na ocjene u osnovnoj doveden je do apsurda. - Suluda je situacija da učenik ne može upisati deset gimnazija jer ima jednu četvorku. Treba uvesti druge oblike vrednovanja u osnovnu školu, poput hibridnih ispita kroz šesti, sedmi i osmi razred. To bi bili ispiti sastavljeni i ispravljeni izvan škola. Takvi ispiti bi doveli ocjene u realnost - zaključuje ravnateljica MIOC-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....