Svaka društvena mreža ima svoja pravila kakav sadržaj će najbolje proći. Što će algoritam prvu gurati korisnicima. Često gledamo iz perspektive gledatelja, osobe kojoj je na pladnju servirana ogromna količina videa koju može konzumirati, dijeliti ili komentirati. No kako to izgleda iza kulisa? Što sve ulazi u izradu jednog TikTok videa?
Faza 1: Sve kreće od neke ideje
Prvi korak je naravno razmišljanje što bih mogla snimati. Uvijek krećem od premise što mogu pružiti gledateljima,odnosno da video ima barem jedan od tri elementa: edukaciju, humor ili inspiraciju -rekla je Petra Alpeza, članica Crew zajednice i vrhunska kreatorica.
Njezin pristup je odličan primjer kako si olakšati kreiranje nekog scenarija. Razmišljanjem da zadovolji jedno od tri elementa, stvara si temelj kojemu se može vratiti ako izgubi nit. No, kako uopće doći do dobitne ideje?
Ako nemam inspiraciju, odem na kavu u omiljeni kafić i brainstormam ideje. Izlazak u dinamičan prostor i promjenu okruženja utječe na dobivanja ideja van okvira. Zapisujem sve ideje, nebitno kakve su. Što ih više napišem to ću brže doći do one dobitne. Ako mi treba malo pomoći, inspiraciju tražim i na TikToku i Instagramu kod drugih kreatora i brendova. Tako provedem malo istraživanje što dobro prolazi, što je u trendu, kakva vrsta edita je zabavna za pojedini scenarij te krenem od toga - pojasnila je Petra.
Nakon dobivene ideje, Petra kreće u pripremu scenarija. Uvijek raspiše kadrove, iz kojeg kuta će što snimati, na kojoj lokaciji, što će govoriti u videu ili koje rekvizite će koristiti. Kroz raspis scenarija može već dobit dojam u glavi kako će izgledati sami video. Nakon raspisa, kreće sama produkcija.
Faza 2: snimanje
Volim snimati u određeno doma dana, recimo, često za videa gdje kuham, krećem sa snimanjem oko podne kako bi imala savršeno rasvjetu jer mi baš oko podne dnevno svijetlo savršeno udara kroz prozore. Naravno, znam snimati i da sama kontroliram osvjetljenje, no ima nešto u tome da dnevno svjetlo obogati moja videa -rekla je Petra.
Kada se misli na sitnice, tako se dođe i do rezultata. Petra kreira sadržaj koji se zasniva na zdravoj prehrani, fitnessu, vlogovima i lifestyle videima. Prilikom gledanja videa, može se zamijetiti trud koji ulaže u svaki dio videa.
Rasvjeta u videu je vrlo bitna stvar i potrebno je voditi računa o istoj. Nakon pripreme rekvizita za video i osvjetljenja, kreće se u samo snimanje. Bilo da u videu pokazuje neku vježbu, kuha neki recept, snima svoj dan ili recenzira neki proizvod, Petra snima iz različitih kutova. Dosta je toga u dinamici kadrova što obogaćuje svaki video. Vrijeme snimanja pojedinog videa naravno ovisi, nekad kadar uspije snimiti iz prve, a ponekad treba nekoliko pokušaja. Bitno je da bude zadovoljna sa snimljenim materijalom i da on odražava određenu razinu kvalitete s kojom se ponosi.
Faza 3: Editiranje materijala
Po pitanju editiranja, stvarno ovisi o dužini videa i koliko kadrova imam, trebam li pripremiti još VoiceOver teksta ili imam već snimljeno što ću reći u videu. Nekad mi zna trebati 45 minuta da editiram video, a nekada i sat i pol vremena - rekla je Petra.
U editiranje ne spada samo spajanje snimljenih kadrova u jednu cjelinu. Tu ulazi i postavljanje postojećih ili smišljanje novih prijelaza, titlovanje videa, izbor idealne glazbe, prilagođavanje glasnoće, editiranje samog videa po pitanju osvjetljenja, kontrasta, oštrine kadrova i slično. Tijekom editinga potrebno je pratiti da li tok samog videa prati storytelling? Kakva je dinamičnost videa? Jesmo li uspjeli samim editingom izazvat određeni osjećaj na koji smo i ciljali?
Vezano uz glazbu, najdraže mi je otići u TikTok glazbenu bazu i pretražiti zvuk koji mi se sviđa. Ovisno o tome u kojem je tonu video kojeg produciram, glazbu biram sukladno tome. Nekad volim iskoristiti popularan zvuk koji je trenutno aktualan, a ponekad prilagodim samom osjećaju videa - izjavila je Petra.
Faza 4: objava
Nakon cijelog procesa, došli smo do samog kraja, vrijeme je za objavu videa. Kada kreator, u ovom slučaju Petra, prođe kroz zadnju kontrolu videa, doda opis kao i naslov, sve je spremno za lansiranje videa na For you page korisnika TikToka.
Petrina uloga završava, a korisnikova kreće. Kako će netko reagirati na snimljeni video, to je na njima. Nakon objave, Petra se ponovno vraća fazi 1, gdje uz kavu s mlijekom, gleda na ubrzane prolaznike i smišlja sljedeću ideju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....