Skupina ljudi rođenih u kasnim 1990-ima do početka 2010-ih, poznata kao Generacija Z, predstavlja tržište u razvoju sa značajnom kupovnom moći. Zbog toga što su odrasli u digitalnom dobu, imaju visoke standarde po pitanju sadržaja koje gledaju i brendova koje odluče privatno i javno podržavati. Tradicionalni pristupi oglašavanju obično ne zadovoljavaju njihove potrebe.
Kako bi učinkovito promovirali proizvod ili uslugu generaciji Z, brendovi moraju biti svjesni njihovih komunikacijskih preferencija, vrijednosti i ponašanja pri kupnji. Od iznimne je važnosti kroz istraživanje utvrditi koji marketinški alati su najbolji za ovu generaciju te sukladno tome razviti kampanju koja će privući njihovu pažnju.
Izvrstan primjer brenda koji je pratio navedene savjete je Stanley kojem su, od kada je osnovan 1913. godine, glavna ciljana skupina bila muškarci koji rade zahtjevne fizičke poslove. No, 2023. godine, otkrili su ogroman dio tržišta kojem se nikada nisu posvetili, a ostvarilo im je najveće prihode do sada.
Nije sve u brojevima, nekada je u kvaliteti
Zastarjeli i klasični načini komuniciranja i oglašavanja neće ostaviti dugoročan dojam na ovu generaciju. Ne možemo ni očekivati da će mladi koji su odrasli na internetu, dobro reagirati na zastarjele tehnike oglašavanja.Utvrđeno je da je tajna uspješne marketinške kampanje, usmjerene na Gen-Z, ona koja se uopće i ne čini kao marketinška kampanja. Što je oglas diskretniji, popularno zvan native, bolje će prolaziti kod publike, a sve počinje odabirom pravog influencera.
Prva bitna stavka u odabiru influencera koji će zastupati vaš brend, je utvrditi je li ta osoba uistinu zainteresirana za proizvod ili uslugu koju prodajete? Slažu li se s vrijednostima vašeg brenda? Ako se ne slažu, ova nova i mlada publika će to odmah osjetiti. Razumljivo je da je za ostvarenje pojedinih ciljeva poželjno koristiti influencera s najvećim brojem pratitelja, ako želimo povećati brand awareness ili ostvariti kratkoročan doseg. Ipak, ako nam je u cilju razviti dugoročan odnos s potencijalnim kupcima, ponekad je bolje koristiti influencera s manjim brojem pratitelja s kojim se publika može poistovjetiti.
U slučaju Stanley Cupa, video koji ih je lansirao u popularnost, nije uopće bila plaćena suradnja niti kampanja kreirana s najpopularnijim influencerima. Video koji je trenutno na 95.200.000 pregleda kreirala je žena imenom Danielle koja je trenutno na 120.000 pratitelja.
Sadržaj je ključan
Generacija Z nevjerojatno je inteligentna. Prepoznaju neautentičan sadržaj bez obzira koliko ste vi uložili u neku kampanju. Oni su nova vrsta potrošača kojima je stalo jednako do brenda kao i do samog proizvoda kojeg koriste.
Međutim, postoji jednostavno rješenje. Stvarajte sadržaj koji prikazuje vaše vrijednosti i nemojte se fokusirati samo na prodajni aspekt. Kroz edukativni informativni sadržaj, prikažite gdje nastaje vaš proizvod, kako ga proizvodite i kako je došao na police u dućanu. Gen-Z cijeni transparentnost i ako se slažu s porukama koje šaljete, veća je vjerojatnost da će kupiti vaš proizvod.
Danielle je snimila video u kojem prikazuje kako joj je automobil u potpunosti izgorio, dok je jedina stvar koja je ostala sačuvana unutar njega bila termosica marke Stanley. U videu navodi kako iako je automobil u potpunosti izgorio, termosica je ostala sačuvana kao i led koji se u njoj nalazio. Nakon što je Danielle objavila video, u rekordnom roku ostvarila je velik broj pregleda, a broj njezinih pratitelja na Tik Toku značajno se povećao. Video je, naravno, privukao pažnju vlasnika već spomenute tvrtke koji je zatim kontaktirao Danielle te joj poklonio novu termosicu i potpuno novi automobil.
Vlasnikova velikodušnost imala je pozitivan učinak na kupce Gen-Z, rezultirajući značajnim porastom prodaje i prihoda tvrtke Stanley. Ne samo da su dokazali da im je proizvod izvrsno napravljen, nego su i dokazali da im je stalo do njihovih potrošača.
Nikada nemojte prestati istraživati
Ako uzmete vremena istražiti kakva vrsta sadržaja prolazi, a kakva ne prolazi na platformi poput TikToka, već ste jedan korak ispred svoje konkurencije.
Publika koja će konzumirati sadržaj na Instagram Reelsu bit će potpuno drugačija od publike koju ćete pronaći na TikToku, a isto vrijedi i za Facebook, LinkedIn, Snapchat, YouTube itd.
Prvi korak u kreiranju digitalne marketinške strategije za Gen-Z je istraživanje koja vrsta sadržaja se kreira te kakva publika je prisutna na pojedinoj platformi. U konačnici, želite li da vaš plaćeni ili organski sadržaj bude uspješan, morat ćete se uklopiti u online zajednicu na kojoj objavljujete.
Naravno, nije dovoljno samo na početku utvrditi koji sadržaj prolazi,a zatim samo to kreirati. Ova platforma se vrlo brzo mijenja i potrebno je pratiti što se objavljuje i na koji način kako bi se prilagodili promjenama i dalje bili interesantni svojoj ciljanoj publici.
Izbacite duge videozapise iz glave
Bilo da se radi o nižoj sposobnosti držanja pažnje ili zbog prebrzog dobivanja sadržaja kroz razne kanale, nema sumnje da je vizualni sadržaj postao primarni način primanja informacija. To se posebno odnosi na mlađu publiku.
Budući da je video sadržaj bogatiji od slika i ima daleko više prostora za kreativno izražavanje, prilike koje kratak video sadržaj može donijeti marketinškim stručnjacima su beskrajne. Nemojte se fokusirati na samo trajanje videa. Ponekad video od 30 sekundi donosi veće rezultate od videa od 2 minute.
To je i vidljivo u ovom slučaju, Daniellin video trajao je oko 30-ak sekundi, a rezultirao je u ogromnom povećanju prihoda brenda Stanley i stavio ih je u kategoriju IT proizvoda kojeg svaka Gen-Z djevojka treba posjedovati.
Pitajte stručnjake
TikTok kao vizualna platforma s jedinstvenim algoritmom i trendovima, ponekad zna biti izazovno područje. Konzultiranje i suradnja sa stručnjacima može povećati vaše šanse za uspjeh i uštedjeti vam vrijeme i trud koji ćete uložiti u kreiranje sadržaja. Na raspolaganju su vam brojni resursi, uključujući tutorijale, online tečajeve i stručnjake za digitalni marketing koji se specijaliziraju za TikTok.
Autentičnost, originalnost i kreativnost su cijenjeni na TikToku i kreiranjem strategije koja uzima u obzir sve navedeno, dugoročno će vas približiti Gen-Z publici.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....