Stvaranje contenta za društvene obično nije nešto što se asocira s napornim radom. Baš naprotiv, influencere se često doživljava kao ljude koji nemaju puno vještina osim izgleda. Za TikTok karijeru nije potrebna edukacija niti visoka razina poznavanja video produkcije ili drugih domena. Naizgled svatko može započeti kreatorsku karijeru.
Iako je istina da svatko može početi stvarati content, ako zanemarimo činjenicu da je potrebna znatna doza odvažnosti i dobar javni nastup koji ne posjeduje svatko, rijetki su oni koji to mogu dugoročno i konzistentno raditi.
Kreiranje contenta kao profesija zapravo je vrsta poduzetništva. Osim opreme, kreiranje sadržaja zahtjeva vrijeme i energiju koje kreator mora ulagati, a nemoguće je reći hoće li to početi donositi zaradu, kada će to biti te kolika će ona biti (no vjerojatnost je da dugo vremena neće biti zarada dovoljna za pokrivanje životnih troškova).
Kako bi se netko dakle mogao posvetiti kreiranju contenta, mora uložiti vlastiti početni kapital ili to raditi uz stalni posao (ili studij), što pak još više produžuje vrijeme do trenutka kada to počinje donositi financijsku korist. Član Crew zajednice i TikTok kreator Stefan Ćulafić, primjer je osobe koja se posvetila kreiranju contenta, no osim što vodi svoj profil, radi i u marketinškoj agenciji gdje vodi profile drugih brendova. Uz ta dva posla, Stefan još radi kao fotograf.
Kada i kreator može zarađivati od svog contenta, najčešće u obliku sponzoriranih videa, kreator i dalje nije plaćen samo da kreira sadržaje. On ujedno mora biti i vlastiti menadžer. Traženje sponzorstva, dogovaranje poslova, cijena usluga i sve ostale operativne aktivnosti vezane uz dogovaranje suradnji također zahtijeva vrijeme koje bi se na radnom mjestu računalo kao radni sati. Drugim riječima, kreatorov honorar ne dijeli se samo na sate provedene izrađujući sadržaje, već i na te logističke djelatnosti, što još više umanjuje njegovu stvarnu satnicu.
Ako se pitate što stvaranje sadržaja sve podrazumijeva, odgovor je prilično opširan. Snimanje TikTok videa mnogo je više od samo paljenja kamere i nastupa pred njom. Dugoročno vođenje profila, bilo za osobni ili korporativni brend, zahtijeva planiranje i konstantno osmišljavanje sadržaja, pisanje scenarija, pa tek onda snimanje i montažu, a uz to i analizu rezultata te interakciju s vlastitom publikom u obliku odgovaranja na komentare. A kako se content platforme stalno mijenjaju, za održivi uspjeh potrebno je stalno pratiti razvoj platforme te uvijek iznova unaprjeđivati vlastite vještine.
Kao mnogi poduzetnici koji ne žele raditi od devet do pet, pa onda u vlastitom poduzeću, ironično, rade od devet do devet navečer, content kreatori imaju veliku slobodu u organizaciji svog vremena, ali često upadaju u neke druge okove. Dugoročan uspjeh na content platformama zahtijeva redovito objavljivanje sadržaja, što na TikTok nerijetko podrazumijeva objavljivanje videa svakodnevno. Činjenicu da je takav rad plodno tlo za burnout samo pojačava težina organiziranja bilo kakve vrste godišnjeg odmora.
Naime, publike na društvenim mrežama su mnogo stvari, ali pridjev vjerna nije baš pri vrhu tog popisa. Ako si želi uzeti odmor, kreator ili mora riskirati pad popularnosti svog profila za vrijeme izbivanja ili unaprijed snimiti dovoljno sadržaja koje će objavljivati za to vrijeme.
Naravno da su sve ovo samo izazovne strane kreatorskog rada, a jasno je da je kreatorski posao i zabavan te ima i puno lijepih strana. Kreativna sloboda, biranje na kojim projektima će raditi, putovanja i s vremenom dobra zarada nekima predstavlja posao iz snova. No bitno je znati da su content kreatori više od samo lijepih lica i djece koja se glupiraju na internetu. U pitanju je rad koji zahtijeva mnogo različitih vještina, strategije i puno discipline. Stoga nemojmo uvijek biti brzi kada treba osuđivati, već odajmo priznanje ljudima koji žele iskoristiti prilike svoga vremena te imaju dovoljno upornosti i odvažnosti da to i čine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....