Konzum i dm prvi su od velikih trgovačkih lanaca krenuli s dvojnim iskazivanjem cijena pa ih kupci već mogu vidjeti u kunama i eurima za sve proizvode u njihovim internetskim prodavaonicama. U Konzumu su ovaj tjedan krenuli i sa zamjenom cijena u 600 fizičkih trgovina u kojima će zamjena svih etiketa s dvojnim cijenama biti gotova do kraja srpnja. Uvođenje dvojnog iskazivanja cijena u 168 prodavaonica dm-a započinje 18. srpnja te će sve cijene biti iskazane u eurima i kunama najkasnije do 1. kolovoza.
Nakon ovotjedne odluke Vijeća Europske unije o fiksnom tečaju konverzije od 7,53450 kuna za euro, potvrđen je i ranije predviđen rok o obveznom dvojnom iskazivanju cijena za sve poslovne subjekte od 5. rujna ove godine. Dio trgovaca i ugostitelja s dvojim iskazivanjem cijena počeo je i prije zakonskog roka. U Konzumu, ovisno o formatima trgovina, moraju prosječno zamijeniti cijene između 30.000 i 60.000 artikala, u Sparu je riječ o oko 25.000 artikala, a u dm-u oko 16.000 artikala po jednoj prodavaonici.
Fiksni tečaj
U dm-u su jedini od velikih trgovačkih lanaca otkrili i da će troškovi uvođenja eura kao službene valute dosegnuti oko milijun eura. To obuhvaća sve - od organizacije i vođenja projekta do izrade uputa i materijala za djelatnike i kupce, kao i prilagodbe informacijskih i računovodstvenih sustava.
"S uvođenjem dvojnog iskazivanja cijena dm je započeo odmah nakon definiranja fiksnog tečaja konverzije jer smo kupcima još jednom htjeli pokazati da je temelj našeg poslovanja prilagodba njihovim potrebama. U dm online shopu i aplikaciji za pametne telefone Moj dm cijene više od 13.000 proizvoda već su od 14. srpnja iskazane u eurima i u kunama. Cijena u kunama bit će iskazana većim fontom, a u eurima manjim. Za preračunavanje kuna u eure koristi se isključivo fiksni tečaj konverzije u punom brojčanom iznosu, a iznos dobiven nakon preračunavanja zaokružuje se na dvije decimale primjenom matematičkog pravila zaokruživanja", ističe Dario Klemar, prokurist i voditelj informatike, financija, računovodstva i kontrolinga u dm-u.
Ostali veliki trgovački lanci također su u pripremama za uvođenje dvojnih cijena artikala, kao i za posebno zahtjevan period dvojnog optjecaja za maloprodaju od 1. do 14. siječnja 2023., kada će kupci u fizičkim trgovinama moći plaćati gotovinom u kunama i eurima, a trgovci će im morati vraćati ostatak u eurima. Iz SPAR-a Hrvatska poručuju da su proveli sve pripreme kako bi u skladu sa zakonskim rokovima osigurali dvojno i transparentno iskazivanje cijena u kunama i eurima. U ovom trenutku to znači da kupci u SPAR-u dvojne cijene mogu očekivati od 5. rujna.
"Provedene su sve potrebne pripreme i investicije u sustavu, a operativno najzahtjevnije bit će zamijeniti brojne etikete cijena. Ovisno o formatu i veličini trgovine govorimo o više od 25.000 artikala. Spremni smo kako bismo sve proveli transparentno i na vrijeme prema zakonskim uputama i postavljenim rokovima na zadovoljstvo naših kupaca", ističu iz SPAR-a.
Transparentnost
Lidl Hrvatska počinje s dvojnim iskazivanjem cijena u kunama i eurima krajem kolovoza, a pristupit će i Etičkom kodeksu Ministarstva gospodarstva, koji potpisnike obvezuje na transparentno uvođenje eura i fer ponašanje prema kupcima. I u Lidlu potvrđuju da je prijelaz na dvojno iskazivanje cijena jedna od većih promjena koju su morali primijeniti u poslovanju, a iziskuje prilagodbu promotivnih materijala na svim kanalima, kao i prilagodbu blagajni da bi u razdoblju dvojnog iskazivanja cijena mogli izdavati račune u objema valutama. Osim toga, softverski su nadograđeni informatički i računovodstveni sustavi kako bi od dana uvođenja eura bili spremni obrađivati sve financijske podatke u novoj valuti. Cijeli prilagodbu započeli su još u rujnu 2021.
"Na vidljivom mjestu u svim Lidl trgovinama bit će istaknut i službeni fiksni tečaj konverzije, kao i na našim mrežnim stranicama te na svakom računu, kako bi kupci mogli provjeriti jesu li cijene korektno preračunate u novu valutu. Dvojne cijene u našim trgovinama, lecima, računima i ostalim materijalima bit će iskazane jasno, čitljivo i lako uočljivo", poručuju iz Lidla Hrvatska.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....