Do sada su 522 tvrtke pristupile Etičkom kodeksu kojim se obvezuju da će ispravno preračunavati kune u eure bez neopravdanog povećanja cijena te da će transparentno i pouzdano poslovati u procesu uvođenja eura u Hrvatskoj. Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja omogućilo je pristupanje Etičkom kodeksu od 16. kolovoza te su nam potvrdili da su do 30. kolovoza stigle 522 prijave poslovnih subjekata koji su ukupno zatražili 10.762 naljepnice. Riječ je o posebnim vizualnim identifikacijskim oznakama kojima na svojim poslovnicama kupce mogu izvijestiti da su pristupili Etičkom kodeksu.
Popis poslovnih subjekata koji su pristupili Etičkom kodeksu bit će javno dostupan od 5. rujna, a prijaviti se mogu do 31. prosinca 2023. U istom razdoblju i građani će na istoj platformi moći online prijaviti nepravilnosti koje kod tvrtki uoče u procesu uvođenja eura, ali i pohvaliti one koji budu ispravno preračunavali kune u eure. Od velikih kompanija potvrdili su nam da su pristupili Etičkom kodeksu u Konzumu i dm-u. Inicijativa Etički kodeks provodi se pod sloganom ‘Svaki cent se broji, svaka kuna se računa‘. Iako je dokument deklarativan, u Ministarstvu gospodarstva uvjereni su da će doprinijeti stvaranju sigurnog okruženja za potrošače te omogućiti pouzdano i transparentno uvođenje eura u Hrvatskoj.
Prema sedam načela iz Etičkog kodeksa tvrtke jamče da postupak uvođenja eura neće zloupotrijebiti za neopravdano povećanje cijena, da će preračunavati cijene isključivo po fiksnom tečaju konverzije u punom brojčanom iznosu te u skladu s matematičkim pravilima zaokruživanja. Obvezuju se i na dvojno iskazivanje cijena od 5. rujna 2022. do 31. prosinca 2023. premda je to zakonski propisana obaveza za sve koji na tržištu nude svoje proizvode i usluge. Među načelima Etičkog kodeksa je i obveza da tvrtke iskazuju dvojne cijene uz fiksni tečaj konverzije i prilikom provođenja promotivnih i marketinških aktivnosti. Fiksni tečaj konverzije moraju istaknuti na računima, u prodajnom prostoru, mjestu pružanja usluga odnosno na internetskim stranicama na jasan, čitljiv, vidljiv i lako uočljiv način s ciljem što jednostavnijeg preračunavanja i usporedbe cijena i drugih novčanih iskaza vrijednosti za potrošače. Nadalje, obvezuju se pravodobno informirati i osposobiti radnike za postupak uvođenja eura kako bi potrošačima na što transparentniji način objasnili pravila o preračunavanju i zaokruživanju cijena te dvojnom iskazivanju u okviru svoje djelatnosti. U razdoblju dvojnog optjecaja u prva dva tjedna siječnja će posebnu pažnju posvetiti pravilnom i jasnom preračunavanju ostatka iznosa koji se mora vratiti potrošaču u eurima.
Tvrtke koje su pristupile Etičkom kodeksu vizualnu identifikacijsku oznaku s logotipom i sloganom, uz prodajna mjesta mogu postaviti i na internetske stranice na kojima pružaju svoju uslugu, kao i prilikom provođenja promotivnih i marketinških aktivnosti. Prestanak obveze primjene Etičkog kodeksa predviđen je 31. prosinca 2023. ili oduzimanjem prava na isticanje vizualne identifikacijske oznake.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....