Kroz širenje na hrvatsko tržište njemački jednorog Ionity ugovorio je strateško partnerstvo s hrvatskim pandanom Rimac Automobilima po kojem će domaći hiperautomobil Nevera postati nova globalna mjera za brzinu punjenja električnih vozila.
Tesla navodi da svoje baterije od nule do 80 posto može napuniti za 30 do 40 minuta. Rimčeva Nevera će se na Ionityjevim punjačima moći napuniti za manje od 25 minuta. Time Rimac s Neverom želi oboriti novi industrijski rekord.
Michael Hajesch, direktor Ionityja, najveće mreže punionica električnih vozila visokog kapaciteta, koji je u sklopu zaključivanja novog partnerstva boravio u Zagrebu, kaže da ovime podižu ljestvicu u cijeloj industriji.
Fokus na 350kW
- Fokusirani smo na punionice velike snage do 350kW i s Neverom postavljamo novo mjerilo u industriji, jer će se Rimčev hiperautomobil moći puniti u Ionityju za 25 minuta - kaže Hajesch.
Ionity, koji je dosad primio 785 milijuna dolara investicija i postao jednorog, osnovan je 2017. godine u Njemačko. Do danas je u Europi izgradio više od 500 stanica za punjenje, nalik na benzinske postaje samo za električna vozila, te dodatnih 2500 punionica koje su smještene u hotelima, trgovačkim centrima i na drugim sličnim mjestima s velikim prometom.
U Hrvatskoj Ionity ima četiri stanice s 18 ultrabrzih punionica. Hajesch dodaje da već imaju planove za izgradnju dodatnih pet punionica.
Hajesch navodi da je ono što ih izdvaja to što grade najveću otvorenu mrežu punjenja velike snage, takozvanih HPC-a, duž europskih autocesta. Njihove lokacije nude snagu punjenja do 350kW-a.
- Zahvaljujući svom baterijskom sustavu, Nevera, jedan je od automobila s najbržim punjenjem na svijetu i kao takav u potpunosti iskorištava mogućnosti punjača koji nudi Ionity - kaže Hajesch.
Ovaj njemački startup nastao je kroz zajedničko ulaganje grupe BMW, Ford Motor Companyja, Hyundai Motor grupe, Mercedes Benza i Volkswagen grupe s Audijem i Porscheom. K tome, u grupu je kao financijski investitor ušao BlackRock Climate Infrastructure Platform.
Mate Rimac, osnivač i izvršni direktor Rimac grupe kaže da ovom suradnjom žele ostati globalni sinonim za rekordne performanse koje pruža Nevera.
Neverin novi rekord
- Nevera je primarno razvijena kao hiper GT, a ne kao automobil usmjeren na stazu – to je hiperautomobil koji je jednostavan za korištenje. Suradnja s tvrtkom IONITY omogućuje nam da podignemo ovo iskustvo na višu razinu - kaže Rimac.
Pojašnjava da je u Neveru ugrađen interno razvijen pogon i litij-mangan-nikal baterija od 120kW. Ističe da taj spoj pruža Neveri domet od 490 kilometara i mogućnost punjenja od 500kW te je baš to razlog što se na Ionity punjačima Nevera može napuniti od nula do 80 posto za 25 minuta. Dakle, IONITY-jeva opsežna mreža punjenja savršeno odgovara Rimcu.
- Ionityjeva HPC tehnologija jamči brzo i pouzdano iskustvo punjenja diljem Europe, osiguravajući da zaustavljanja u boksovima budu što kraća i bez napora - kaže Rimac.
Dodaje da će u sklopu ove suradnje vlasnici Nevere dobiti osam godina neograničenog besplatnog punjenja na svim Ionity stanicama u 24 europske zemlje. To uključuje većinu EU država sjeverno i zapadno od Hrvatske. Ne i one južnije destinacije, kao ni dio Jadranske regije koji nije u sastavu EU, jer oni zasad nisu u razvojnim planovima Ionityja.
Usto, Ionity će postaviti punjače u Rimac kampusu u Svetoj Nedelji koja će sa šest punjača biti dostupna posjetiteljima. Rimac, nadalje, planira ih koristiti i u internom dijelu kampusa, za vlastite potrebe. Kako doznajemo, dio punjača bit će izgrađen i stavljen u funkciju još tijekom ove godine.
- Želimo osigurati da su dostupni pri pokretanju prve faze Rimac kampusa u 2024. - pojašnjavaju.
Novi kampus, koji se prostira na 70 tisuća kvadrata bit će novo globalno središte Rimac grupe, uključujući i Bugatti Rimac. Već sad se spominje da će se vjerojatno širiti na 100 tisuća kvadrata, kako bi uz proizvodnju uključivao i poslovno sjedište i R&D centar.
Novi standard
Michael Hajesch iz Ionityja kaže da u Hrvatskoj imaju slične planove kao u Njemačkoj, Austriji i Sloveniji gdje su dosad već dobrim dijelom izgradili lanac svojih postaja za punjenje svakih 150 do 200 kilometara duž autocesta.
Pri tome postavljaju takozvane CCS punjače, standard punjača koji je propisala EU i koji će morati imati sva električna vozila koja se prodaju u Europi, što uključuje i Teslu, kao i sve korejske, japanske i druge brendove.
- U Hrvatskoj Ionity želi izgraditi takav lanac postaja duž autocesta koje vode od Zagreba do Splita i dalje - zaključuje Hajesch.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....