DIGITALNA TRANSFORMACIJA
Dario Marčac
Dario Marčac

Piše Dario Marčac: Ni sam nisam skužio TikTok na prvu. Ni na drugu.

TikTok je svakome drugačiji. Nekome TikTok predstavlja edukaciju, nekome zabavu, a nekome motivaciju.

Mladi par bio je oduševljen pulskom Arenom

 Instagram/
Objavljeno: 20. svibanj 2022. 16:11

Prvi put sam za TikTok čuo prije dvije godine i to na Instagramu.

Pratio sam različite osobe i svako malo mi je na Instagram Storyju iskočio TikTok video kojeg je netko podijelio jer je ili bilo smiješno ili bilo u trendu.

Zaintrigiralo me to što vidim i preuzeo sam aplikaciju.

Na prvu mi nije bilo jasno o čemu se radi. Niti na drugu. Nisam razumio kako algoritam TikToka funkcionira, ali sam dao priliku aplikaciji da mi pruži drugačiju vrstu sadržaja.

image

Dario Marčac, 26-godišnjak s više od 500.000 pratitelja na TikTok-u i digitalni kolumnist rubrike Novac Jutarnjeg lista u kojoj daje perspektivu kako je na najbrže rastućoj društvenoj mreži izgradio uspješan biznis

Darko Mareš/Darkomares/Darko Mareš/Darkomares

Kako je prolazilo vrijeme, bilo mi je sve jasnije o čemu se radi i zašto TikTok privlači i zadržava tako veliku publiku.

Jako drugačija platforma

Prije svega, TikTok je jako dinamična platforma.

Procjena je da korisnici daju do 3 sekunde pažnje svakom videu prije nego odluče hoće li ga nastaviti gledati. To bi značilo da kad kreator snima svoj video, prve 3 sekunde videa su ključne kako bi zainteresirao publiku.

Algoritam vrlo brzo upozna preferencije korisnika i već nakon par sati skenira na kojim se videima zadržava, a koje preskače.

Zbog toga je naslovna strana (For You Page) individualna, odnosno drugačija kod svakog korisnika.

Prema tome, nekome TikTok predstavlja edukaciju, nekome zabavu, a nekome motivaciju.

Takav pristup aplikacije korisnicima omogućava neprekidnu dozu dopamina jer im konstantno i brzo pruža sadržaj koji ih interesira.

TikTok vs. Instagram

Osim jako velike dinamičnosti koja drži pažnju gledatelja, TikTok je drugačiji od ostalih društvenih mreža zbog njegovog autentičnog i iskrenog sadržaja.

U tom smjeru je TikTok napravio najveći iskorak u odnosu na Instagram za koji se uvriježilo mišljenje da je kralj fejka među društvenim mrežama.

Instagram Influenceri najčešće koriste različite filtere kako bi uljepšali fotografiju, sakrili nepravilnosti na licu ili tijelu.

Često se koristi Photoshop kako bi svaka fotografija imala savršen izgled, jako se pazi na osvjetljenje i ambijent, kao i na kompoziciju fotografije, način na koji osoba pozira i ukupan izgled Feeda.

Takav pristup je počeo nametati nedostižne i nerealistične prikaze iskrivljene stvarnosti koji na neki način opterećuju korisnike društvenih mreža i utječu na njihovo mentalno zdravlje.

TikTok je uzeo potpuno drugi smjer.

Ovdje se možete predbilježiti na jedinstveni newsletter o startupima

⊕⊕

Cilj je prikazati svoj dan, svoje trenutke, svoje emocije onakve kakve i jesu.

Nove generacije se sve više odmiču od nečeg fotošopiranog i žele prikazati sirove trenutke bez filtera i montaže. TikTok daje autentičan sadržaj s kojim se publika može poistovjetiti.

TikTok vs. Youtube i LinkedIn

Za razliku od YouTubea, videi na TikToku su puno kraći i konkretniji.

Dok se YouTube koristi za snimanje dužih videa, TikTok kreator u prve 3 sekunde prelazi na konkretnu stvar i sve objašnjava vrlo sažeto i koncizno.

Na YouTubeu je cilj da netko klikne na video pa važnu ulogu igraju thumbnailovi videa (naslovne fotografije videa), dok je na TikToku važan postotak pregleda ukupnog videa zbog čega kreatori imaju zadatak konstantno držati pažnju gledatelja.

LinkedIn je poslovna mreža koja služi za pronalaženje posla ili zaposlenika.

Na LinkedInu poslodavci najčešće otvaraju profile kandidata kako bi vidjeli njihove biografije, životopise, čime se bave, kakve objave pišu, kakve su njihove konekcije.

Na TikToku postoji hashtag pod nazivom #TikTokResumes koji broji preko 300 milijuna pregleda.

Pod tim hashtagom je pokrenut pilot projekt u kojem kreatori kroz video prikazuju svoje vještine i sposobnosti za određenu vrstu posla.

Kompanije poput Targeta, Chipotlea, Sweetgreena i Great Clipsa su već koristile ovu opciju pronalaženja kandidata za posao.

TikTok vs. Facebook

Facebook korisnici u našoj regiji sve više prelaze na TikTok zbog toga što TikTok nema reklama, a za one koji promoviraju svoj proizvod ili uslugu, TikTok je omogućio organski doseg kojeg nedostaje na Facebooku.

Iako su za kreatore, brendove ili kompanije bitne sve društvene mreže jer se na svakoj targetira drugačija vrsta ljudi, TikTok hvata nedostatke svih i daje rješenje na svojoj platformi.

To je glavni razlog zašto od nastanka TikToka, 2018. godine pa do danas, aplikacija broji preko milijardu aktivnih korisnika.

**Dario Marčac je TikTok senzacija s +500.000 pratitelja i digitalni kolumnist web portala Novac.hr Jutarnjeg lista u serijalu Digitalna transformacija kroz koji daje perspektivu kako je na najbrže rastućoj društvenoj mreži izgradio uspješan biznis. Svoj hobi pretvorio je u biznis i uspješno vodi TikTok profile desetke kompanija

Istražite » sve kolumne Darija Marčaca «

O STARTUP REPORTU

Ovdje možete pročitati opširnije o magazinu Startup Report i pretplatiti se na newsletter

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 06:03