DIGITALNA TRANSFORMACIJA
Dario Marčac
Dario Marčac

Piše Dario Marčac: Kad radim TikTokove slijedim tri pravila i uvijek ih se držim!

Fotografije je lakše napraviti nego video, ali pravim pristupom može se preko TikToka mlade potaknuti čak i na razgovor o knjigama

Ilustracija, biografija Zlatana Ibrahimovića

 Vladimir Dugandzic/Cropix/Cropix
Objavljeno: 29. lipanj 2022. 16:10

Sve veći broj kompanija i brendova otvara svoje TikTok profile. Iako je većina do nedavno smatrala da je to platforma za djecu, polako se pokazuje da je TikTok puno više od plesa ili nekih zabavnih skečeva.

Međutim, postoji jedan problem.

Taj problem je da, za razliku od ostalih društvenih mreža, TikTok koristi isključivo video sadržaj.

image

Dario Marčac, 26-godišnjak s više od 500.000 pratitelja na TikTok-u i digitalni kolumnist rubrike Novac Jutarnjeg lista u kojoj daje perspektivu kako je na najbrže rastućoj društvenoj mreži izgradio uspješan biznis

Darko Mareš/Darkomares/Darko Mareš/Darkomares

Iako ne kažem da je lako, format fotografije je lakše napraviti nego video. Na većini društvenih mreža koriste se brojni dostupni programi i alati za uređivanje fotografija, nakon čega slijedi opis i objava je spremna!

Muke po videu

TikTok zahtijeva potpuno drugačiji pristup i način planiranja.

Iako na TikToku postoje trendovi koji pomažu kreatorima osmisliti sadržaj i dalje je teže kreirati video u usporedbi s fotografijom. Što kompanije u tom slučaju najčešće rade?

Koriste već gotove materijale.

Ako se nedavno snimala određena kampanja, najčešće se materijal samo odreže, učita na TikTok i pusti van. Takav sadržaj slabo prolazi i kod publike potiče negativnu reakciju.

To je zato što publika na TikToku ne tolerira reklame. U našoj regiji trenutno nisu dostupni oglasi i sve što naginje ka reklami treba biti uklopljeno u autentični sadržaj kreatora kako bi se što bolje pozicionirao promovirani proizvod ili usluga.

Kada korisnici TikToka vide očitu reklamu u videu, automatski preskaču video, a nerijetko se događa da čak blokiraju profile.

Ima rješenja koja kompanija ili brend može napraviti kako bi izbjegla takvu situaciju i uspjela okupiti trenutnu i novu generaciju kupaca i potrošača. Ja slijedim ova tri koraka.

Tri koraka

Prvi je da prije nego što kreirate ijedan video, otvorite svoj profil i provedete određeno vrijeme upijajući sadržaj na platformi.

TikTok ima puno edukativnog, motivacijskog i zabavnog sadržaja, ovisno o želji promatrača.

Ako želite kreirati dobar sadržaj, prvo morate upiti način objavljivanja, stil komentiranja i općenito način razmišljanja ljudi kada otvore TikTok aplikaciju na svom mobitelu.

Drugi korak je da date vrijednost publici koja vas gleda.

Ovdje se možete predbilježiti na jedinstveni newsletter o startupima

⊕⊕

Najbolja reklama koju možete imati je preporuka, da netko tko vas gleda/sluša počne dijeliti vaš sadržaj ostalima.

Postepeno, nakon nekoliko objava počet ćete okupljati svoju zajednicu. Pratite što pišu u komentare, pratite što žele od vas - dajte im to!

Treći korak neka vam uvijek bude pred očima - vaši videi trebaju biti vertikalni, a ne horizontalni.

Kompanije kada rade reklame na TikToku često preuzmu svoj video s YouTubea i objave na TikToku.

Kada korisnici vide takav sadržaj, automatski prekriže brend. Neka vaši videi budu vertikalni kao i ostali sadržaj na profilima kreatora, na taj način nećete odstupati od jednog od glavnih pravila TikToka.

Moj pristup

Kada kreiram sadržaj za kompanije na TikToku, ovo su tri glavna koraka na koja pazim da su uvijek ispunjena.

Poanta TikToka nije da vam instant proda uslugu/proizvod, već da postepeno gradite i povećavate zajednicu koja vjeruje u vaš brend. Oni će početi kupovati od vas i to ne zato što im to prikazujete u svakom videu, već zato što imaju potrebu zbog velike količine vrijednosti koju im dajete kroz objave.

Za kraj ću dati banalni primjer.

Jedna od zabluda koja vlada je da mlade generacije ne vole čitati i da TikTok definitivno nije mjesto na kojem se može pričati o knjigama.

TikTok i čitanje

Prošla godina je bila godina čitanja, a 10. mjesec je bio posvećen domaćim autorima.

S time na umu, pozvao sam sve knjižničare osnovnih škola diljem Hrvatske da snimimo video u kojem će svatko preporučiti knjigu domaćeg autora.

To sam sve povezao u TikTok trend i objavio na svom profilu.

Komentari su prštali, a učenici su jedni drugima preporučivali knjige i davali recenzije na pročitane knjige.

Samo jedan mali dokaz kako se treba odmaknuti od zabluda i krenuti koristiti ono najvrjednije što nam TikTok nudi, a to je organski doseg do potpuno nove publike.

**Dario Marčac je TikTok senzacija s +500.000 pratitelja i digitalni kolumnist web portala Novac.hr Jutarnjeg lista u serijalu Digitalna transformacija kroz koji daje perspektivu kako je na najbrže rastućoj društvenoj mreži izgradio uspješan biznis. Svoj hobi pretvorio je u biznis i uspješno vodi TikTok profile desetke kompanija

Istražite » sve kolumne Darija Marčaca «

O STARTUP REPORTU

Ovdje možete pročitati opširnije o magazinu Startup Report i pretplatiti se na newsletter

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 18:52