Kako se sam Infobip opisuje?
- Iako su definicije čak unutar industrije fluidne, Infobip je sad već zasigurno scaleup, pa možda čak i nešto veće. Ni mi unutar kompanije nemamo fiksne definicije s kojima baratamo, ali od prvog koraka svakog zaposlenika unutar naših kampusa ili jednog od naših ureda dajemo da znanja koliko smo veliki, profesionalni i ambiciozni.
Iako sebe ne smatramo startupom, u Infobipu je ostala ta startup glad i želja da se bude najbolji u svom području i da postanemo budućnost komunikacija - toga se držimo jako čvrsto. Dakle, iako nismo startup, ostaje nam puno od startupa u duhu i načinu kretanja.
Što interno razlikuje startup od scaleupa?
- Svaki startup, ako nastavlja rasti, često eksponencijalno, mora ubrzo dostići razinu gdje principi poput "svi sve rade" i "riješit ćemo stvari u hodu" više ne prolaze. Ni tu nema fiksnih pravila, ali u mojem iskustvu je to faza kad kompanija raste od 50-ak do 200-tinjak zaposlenih.
To je scaling faza i ako startup uspješno nastavi rasti kroz istu znači da je uspješno postavio procese skaliranja - poput prodaje, produkta, supporta, ljudskih resursa, pravnih poslova i ostalih. Jednostavno je kod neke veličine teško zadržati fluidnost, horizontalnu strukturu i brzinu bez posljedica (principi poput "Move fast break things", "Do first, ask forgiveness later" su se često velikim tech gigantima obili u glavu). Scaleup faza je, dakle, ključna, ali se u njoj nipošto ne smije zaboraviti niti žrtvovati inicijalna misija, želja za promjenom i kultura kompanije.
Zašto je scaleupima poput Infobipa važno razvijati hrvatski startup ekosustav, primjerice, kroz Infobip Startup Tribe?
- Uspješni ekosustavi su oni koji se šire i rastu, oni koji ne stagniraju, a iz ekonomije znamo da su monopoli i oligopoli relativno neefikasni sustavi. Stoga uspješnijim kompanijama u ekosustavu nije cilj biti jedini uspješni ili kupiti i kontrolirati sve druge u ekosustavu. Nama je u Infobipu, kad smo pokrenuli Infobip Startup Tribe, bio cilj da se približimo startupima i kroz njih djelujemo u globalnom tehnološkom ekosustavu.
To radimo tako da im pomažemo s našim proizvodima, kojih smo dosad podijelili u protuvrijednosti od gotovo pola milijuna dolara. Zatim, kako bismo ih spojili s investitorima, dajemo im pristup Infobip Shift konferenciji i svim tržištima na kojima smo prisutni.
Zauzvrat dobijemo ponekog brzorastućeg klijenta, pristup novim idejama, mogućnost ranog pronalazak iznimnih tvrtki za M&A ili investicijske aktivnosti. Industrija je jako puno, a inovacije jednostavno nikad ne staju. Što je više startupa, scaleupa i jednoroga to će nam jednostavno svima biti bolje i toga smo mi u Infobipu više nego svjesni.
Besplatno preuzmite izdanje STARTUP REPORTA na ovom linku https://jutarnji.hr/novac/startup-report/2022Q1 i slobodno shareajte našu publikaciju s prijateljima preko WhatsAppa, Vibera, Messengera, Discorda, Slacka, Teamsa pa čak i maila
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....