U Hrvatskoj je započeo globalno najveći projekt učenja programiranja pomoću micro:bit računala u nižim razredima osnovne škole.
Projekt ‘Revolucija digitalne pismenosti’ uključivat će korištenje micro:bita za učenje raznih predmeta, od informatike i matematike preko prirode i društva do glazbenog odgoja i jezika, kako bi već prvašići krenuli primjenjivati tehnologiju na praktičan način. Projekt će uključiti 25 tisuća djece u Hrvatskoj.
Riječ je o najmasovnijem korištenju micro:bita od prvog do četvrtog razreda na svijetu.
Čak 15 tisuća micro:bit računala bit će dostupno u učionicama i školskim knjižnicama u 300 škola diljem Hrvatske. U sklopu projekta 1200 nastavnika osnovnih škola proći će edukaciju o micro:bitu.
U fokusu najrazvijenijih
Ivan Vidaković, voditelj projekta pri Rotary klubu Zagreb centar, koji je u suradnji s Institutom za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) te Ministarstvom znanosti i obrazovanja pokrenuo ovaj projekt, kaže da je ‘Revolucija digitalne pismenosti’ već sad pobudila veliki interes u svijetu.
- Rotary je najveća dobrotvorna ustanova s 1,3 milijuna članova globalno te su nam se javili kolege iz Nizozemske, SAD-a, Tajvana, Japana i Singapura koji su zainteresirani da digitalnu pismenost tako šire i u svojim zemljama - kaže Vidaković.
Pojašnjava da su stoga za ovaj projekt primili i pojedinačnu najveću donaciju dosad, vrijednu 365 tisuća eura. Najveći pokrovitelj projekta u Hrvatskoj je Telemach Hrvatska.
Adrian Ježina, predsjednik Uprave Telemacha Hrvatska i jedan od članova tima koji vodi projekt kaže da je cilj djeci od malena pokazati kako u našem, sve digitaliziranijem svijetu mogu biti i kreatori, a ne samo konzumenti. Pritom ih moramo što bolje pripremiti i za poslove koje će raditi u budućnosti.
- Važno je da naše mlade generacije usmjerimo prema kritičkom razmišljanju, ali i digitalnim alatima koji će im pomoći da u budućnosti budu najbolji stručnjaci u svojim područjima – neovisno o tome hoće li biti učitelji, umjetnici, programeri ili dizajneri računalnih igara. Upravo to činimo i kroz ovaj projekt - kaže Ježina.
Revolucija i evolucija
Projekt se naslanja na logistiku koju je izgradio IRIM Nenada Bakića. IRIM je do sada napravio nekoliko velikih projekata širenja STEM-a u obrazovanju, poput STEM Revolucije, crowdfunding kampanje koju su poduprli Mate Rimac i Vlada, stvorio je najveću robotsku ligu u obrazovanju u Europi, Croatian Makers Ligu, a radili su i na projektu uvođenja micro:bita u knjižnice po Hrvatskoj.
- Snaga projekata koje radimo, a posebno ovog projekta, je u masovnosti. Projekti uvođenja STEM-a u obrazovanje često su elitistički, i zato ograničenog učinka. Mi želimo da svi učenici nižih razreda u svih 300 škola aktivno koriste micro:bit, ali i drugu tehnologiju - kaže Bakić.
Navodi da će neka djeca tako otkriti talente za koje nisu ni znala da ih imaju, a druga će dodatno napredovati u području digitalne pismenosti. U konačnici, kaže, povećat će se broj djece koja se osjećaju sigurno radeći s tehnologijom i imaju ideje što s njom napraviti. Naglašava da to ne znači da će svi prvašići postati programeri, niti bi to trebali.
- Djeca trebaju slijediti svoje snove, a mi kroz ovaj projekt želimo ponuditi razinu digitalne pismenosti kako bi naša djeca, iz svih dijelova Hrvatske, imala iste mogućnosti kao i djeca u Beču, Berlinu i Parizu - kaže Bakić.
Prilika za svu djecu
Ivan Vidaković iz Rotary kluba Zagreb centar navodi da je ključan cilj projekta upravo pružanje jednakih prilika svoj djeci u Hrvatskoj. Navodi da startup projekt pokreću u četvrtini škola u Hrvatskoj, njih 300, ali u svakoj županiji će micro:biti doći u jednak broj škola.
- Micro:biti će se moći posuditi za doma, jer nemaju sva djeca mogućnost kupiti tehnologiju, a ovako će ih u svojim školskim knjižnicama moći posuditi. Zato ćemo, osim u razrede, micro:bit isporučiti i knjižnicama - kaže Vidaković.
Hrvoje Meštrić, ravnatelj Uprave za znanost i tehnologiju u Ministarstvu znanosti i tehnologije kaže da jako nedostaje i rada s talentima i nastavnika matematike i fizike.
- Uveli smo STEM stipendije za djecu koja će jednom studirati, krenuli smo s programom cjelodnevne nastave kako bi vratili dignitet struci, ali drago nam je da imamo program koji polazi od početka, od prvašića i nastavnika, te sustavno unapređuje obrazovanje - kaže Meštrić.
*Telemach Hrvatska je partner projekta
++
>> PDF magazina možete preuzeti ovdje <<
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....