INOVATIVNA RJEŠENJA

Fortenova grupa ima 11 plant based proizvoda

Uz jake brandove u Fortenova grupi razvijaju potpuno nove tržišne kategorije koje su budućnost održive prehrambene industrije

Planet of Plants

Tri od prvih pet mjesta na ljestvici najjačih brendova u Hrvatskoj ujesen 2022. držali su proizvodi iz dvije kompanije Fortenova grupe - Zvijezde i Jamnice. S majonezom i uljem na prvom i drugom mjestu, prirodnom mineralnom vodom Jamnicom, koja je prema snazi brenda zauzela visoko četvrto mjesto, te s još dva proizvoda - ketchupom i tvrdim margarinom na šestom i desetom mjestu ljestvice, Zvijezda i Jamnica su kompanije s najviše pojedinačnih brendova na listi deset najjačih brendova u Hrvatskoj. To, s visokim rangom Dijamantovih proizvoda u Srbiji te ABC sira iz Belja u BiH, potvrđuje izuzetnu snagu Fortenova grupe, koja preko svojih kompanija i ukupno devet brendova ulazi među prvih deset u Hrvatskoj, BiH i Srbiji.

Pokazalo je to regionalno istraživanje odnosa potrošača prema brendovima u kojem je ukupno sudjelovalo više od 5000 ispitanika u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji i BiH.

Najjsnažniji brendovi Fortenova grupe redom su tradicionalni, temeljni prehrambeni proizvodi koje proizvode kompanije u “ozbiljnim godinama” - Belje s tradicijom dugom 300 godina, Jamnica koja je sve bliža obilježavanju 200. godišnjice poslovanja (od 1828.), Zvijezda koja je premašila 100. godinu i Dijamant koji upravo ove godine obilježava svojih 80 godina.

Međutim, u njihovim se razvojnim laboratorijima, osim tradicionalnih, kreiraju i proizvodi velikog inovacijskog potencijala, kojima se otvaraju i potpuno nove kategorije na tržištu i uzimaju pozicije za budućnost. Tako se među više od 800 brendova Adria regije probila i majoneza Planet of Plants iz vrlo mlade, inovativne linije koja je na tržište izašla 2021. kao rezultat suradnje Zvijezde i PIK-a Vrbovec (još jedan zamalo stogodišnjak Fortenova grupe), u kojoj su isključivo proizvodi 100 posto biljnog porijekla.

BUDUĆNOST PREHRAMBENE INDUSTRIJE

Oni su bili odgovor Fortenova grupe na promišljanja o budućnosti prehrambene industrije, odnosno na pitanje kako ljudska vrsta na dugoročno održiv način može proizvoditi dovoljno bjelančevina za svoje potrebe. Riječ je o trendovima koji sve više postaju globalni “mainstream”, kroz čije je usvajanje i investicijsku podršku Fortenova grupa postala kompanija u čijem su okrilju proizvedene prve inačice hrvatskih plant based proizvoda. Narasla svijest, promjena navika i prirođena sklonost potrošača iskušavanju i usvajanju noviteta, a prije svega kvaliteta ponuđenih proizvoda i pogođena organoleptička svojstva, dovela su do toga da linija koja je počela sa sedam, sada broji već 11 proizvoda, od kojih se jedan, nepune dvije godine od lansiranja, uvrstio među omiljenih regionalnh brendova i time polučio izniman uspjeh.

Slične inovativne razvojne iskorake, ne samo u domeni proizvoda nego i u domeni ambalaže, potpisuje i Jamnica. Velik je uspjeh na tržištu, primjerice, polučio ProGame, inovativni proizvod koji je nastao u suradnji s gamerima kako bi osigurao bolji fokus i dovoljno energije za višesatne izazove bez sugar crasha. Za to je zaslužan jedinstveni sustav zaslađivanja koji se temelji na palatinozi, vrsti ugljikohidrata niskog glikemijskog indeksa koji sporo otpušta šećer. ProGame je u potpunosti proizveden i razvijen u Jamnici: od koncepta i imena, dizajna, recepture i identiteta brenda, sve do proizvodnje u pogonu u Pisarovini.

image

PRO Focus

RAZVOJ PROIZVODA I AMBALAŽE

U kompaniji se trenutno pod radnim imenom JamINNO+ vodi novi razvojno-istraživački projekt sufinanciran sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj, čija je vrijednost gotovo šest milijuna eura, u okviru kojeg se razvija inovativno funkcionalno piće u održivoj ambalaži. U sklopu projekta Jamnica se partnerski udružila s Institutom za medicinska istraživanja i medicinu rada, Institutom Ruđer Bošković te Farmaceutsko-biokemijskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu. Razvoj takvog proizvoda vrlo je složen jer je osim pronalaska prihvatljivog i zanimljivog okusa potrebno pronaći model stabilnosti svih osjetljivih komponenata u proizvodu.

- Današnji potrošači sve se više informiraju, educiraju i brinu se o zdravoj prehrani te tako diktiraju razvoj novih proizvoda. Imperativ je imati originalan proizvod koji ima povoljan učinak na zdravlje te je usmjeren na zadovoljavanje specifičnih potreba potrošača koje se stalno mijenjaju. Baš zato jedan je od izazova pronaći prihvatljiv i prirodan način zaslađivanja koji ne uključuje umjetne zaslađivače, a drugi je izazov praćenje stabilnosti komponenata i samog proizvoda, kao i njihovo organoleptičko ispitivanje, jer je potrebno osigurati da sve bude savršeno i vrhunske kvalitete - kažu u Jamnici.

Uz razvoj tog inovativnog proizvoda, Jamničin tim radi i na razvoju ekološki prihvatljivije ambalaže s inovacijom spojenog čepa. Aktivnosti vezane uz ekološki prihvatljiviju ambalažu koordiniraju se s Institutom za medicinska istraživanja i Institutom Ruđer Bošković, koji osiguravaju detaljne analize ambalaže prilikom testiranja i tako pomažu razvoju optimalne ambalaže za kupce. - Unatoč izazovima ili baš zbog njih, ovaj je projekt donio vrijedna iskustva jer se radi u suradnji s partnerima koji imaju vrlo napredne metode analize i mjerenja, a s iskustvima koje ima iz ovog projekta kompanija će podržati i stvarati nove prilike za daljnje inoviranje i razvoj - poručuju iz Jamnice.

INOVATINA RIJEŠENJA U TRADICIONALNIM INDUSTRIJAMA

Brend Planet of Plants - inovativni adut Fortenova grupe

Proizvodi linije Planet of Plants pripremljeni su od namirnica 100 posto biljnog podrijetla, ne sadrže soju ni gluten, meso, mlijeko, jaja ili med, što ih čini odličnim izborom za sve planove prehrane, kao i sve one koji žele u svoju prehranu uvesti što više proizvoda biljnog podrijetla. U liniji je trenutno 11 proizvoda - od majoneze, delikates umaka, okruglica i mljevenog do hot doga i salame, napravljenih od proteina suncokreta, graška i krumpira. Linija je i izvozni adut Fortenova grupe koja se, nakon tržišta Slovenije i Srbije, početkom 2023. probila na mađarsko tržište, gdje se trenutno može pronaći u francuskom trgovačkom lancu Auchan.

Izazovi razvoja ekološki prihvatljive ambalaže

Jamnica je jedna od predvodnica inicijativa ulaganja u zelene i društveno odgovorne projekte, a ističu se oni namijenjeni smanjenju ugljičnog otiska od ambalaže. Kompanija je za sve svoje brendove uvela PET ambalažu smanjene težine te za Janu zapremnine 0,5 l 100 posto recikliranu bocu, pa je na kraju 2021. količina plastike smanjena za 51 tonu, a emisija CO2 za 872 tone. Razvoj ekološki prihvatljivije ambalaže za tog je proizvođača pića jedan je od glavnih fokusa, a najveći je izazov smanjiti količinu plastike te pritom zadržati vrhunsku kvalitetu proizvoda u traženom roku trajanja. Također, uvođenje boca napravljenih od recikliranog materijala može biti zahtjevnije za postizanje željenih karakteristika boce, napose u asortimanu gaziranih pića.

image

JamINNO+

Napredna analitika za predviđanje potražnje

Budući da nije samo kompanija s prehrambenim brendovima nego unutar nje posluje i najveća regionalna maloprodajna mreža, inovativne inicijative Fortenova grupa razvija i u tom segmentu. Izdvajaju se rješenja koja se implementiraju u Fortenova Data Labu - Centru izvrsnosti za sve inicijative napredne analitike u Grupi, koje se temelje na analitici velike količine podataka kojima raspolažu maloprodajne kompanije poput cijena, prodaje, prošlih promocija, sezonalnosti itd. pa sve do vanjskih izvora podataka poput vremenske prognoze ili specijalnih lokalnih događaja. Krajem 2022. predstavljeno je rješenje koje je podrška donošenju odluka u domeni predviđanja potražnje u kategoriji voća i povrća te pomaže trgovinama u smanjenju otpisa i povećanju kvalitete i dostupnosti proizvoda.

image

Redizajnirana Jana

Sadržaj je nasao u suradnji s partnerom projekta

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 07:04