Ima nešto posebno u razvoju proizvoda kad možete pokazati prijateljima što radite, a pogotovo kad je to po nečemu za koplje ispred svega drugog. Glavni tehnički direktor tvrtke Aircash Branimir Petrušić vodi razvoj aplikacije Aircash, prvog hrvatskog mobilnog novčanika, prvog hrvatskog fintech marketplacea, prvog domaćeg fintecha koji je dobio licencu EU za elektronički novac i prvog u Hrvatskoj koji je karticu za plaćanje instantno spojio s fintech aplikacijom, i to u partnerstvu s MasterCardom.
Developeri u Aircashu razvili su u suradnji s MasterCardom rješenje da karticu kupite na kiosku, skenirate je i njihova aplikacija je automatski unese u sustav te odmah možete njom plaćati bilo gdje na svijetu.
- Kad smo napravili takvo što, postali smo svjesni da se možemo natjecati ne samo u Hrvatskoj, nego da možemo poboljšati korisničko iskustvo i šire, da se želimo natjecati i s najvećim konkurentima u Europi i šire. Ako smo na svjetskom prvenstvu bili drugi, zašto ne bi bili vodeći fintech? - kaže Petrušić.
Zašto je programerima razvoj proizvoda tako privlačan?
- Izazovnije je. Kad radite projekt softverskog razvoja, koji traje tri do šest mjeseci, fokus je na tome da isporuka bude što prije. Kvaliteta je pritom sekundarna. No, nije zabavno raditi nešto gdje naglasak nije na kvaliteti onoga što volite raditi. Osobno, raditi proizvode zato je mnogo bolje.
Koliko sad imate korisnika?
- Više od 350.000, od kojih je više od 200.000 u Hrvatskoj.
Provjeravate li na Google Play Storeu, App Storeu i AppGalleryju ocjene i komentare korisnika?
- O, da. Čitam i pratim. Posebno sam zahvalan korisnicima koji detaljno opišu problem s kojim su se suočili. Unutar tvrtke imamo nekoliko kanala kroz koje primamo reakcije s tržišta. Sve ih prikupljamo na jednome mjestu i zatim pokušavamo shvatiti probleme s kojima su se korisnici suočili. Pokušavamo ih razumjeti jer ponekad će vam reći da imaju problem, no razlog zašto se taj problem javlja možda nije u nekom gumbu, nego u određenom procesu i slično. I onda rješavamo te probleme.
Koliko ste u tome brzi?
- Svaka dva tjedna izbacujemo novu verziju Aircash aplikacije. Ponekad s malim promjenama, a ponekad s većim. Uz to treba uzeti u obzir da mi ne otklonimo neki problem na koji je ukazao korisnik, nego kao fintech pazimo i da je to što smo napravili u skladu s regulativom. Ona postoji zbog sigurnosti i korisnika i nas. Ako pratite korisnike, pratite i konkurenciju.
Kojom ste opcijom sve potukli i bili prvi na tržištu?
- U listopadu 2019. prvi smo u Hrvatskoj na tržište izbacili marketplace. Otvorili smo mogućnost da se izravno unutar Aircash aplikacije kupuju različiti digitalni proizvodi. Prva konkurencija s tim je izašla tek nekoliko mjeseci poslije. Moram priznati da smo bili jako ponosni jer nam je proizvod bio tehnološki jedinstven. Dodatno, tvrtka je napravila i poslovnu inovaciju. Upravo smo postali prvi hrvatski fintech s licencom HNB-a za elektronički novac. Prethodno smo mogli samo primati i slati novac, a to nam je otvorilo da izgradimo novčanik u kojem korisnici mogu i držati novac.
Zašto je to važno?
- Zato što smatram da je Aircash dobra prilika za razvoj programerima koji su dosad radili u nekim financijskim institucijama, a traže izazove i prilike za napredak. Malo poznavanja naše domene poslovanja, financijskog svijeta, dobro dođe. Ali, to se može i naučiti, fleksibilni smo. Također, ne tražimo samo seniore, štoviše. Isto tako, kad tražimo developere, oni ne moraju nužno biti s FER-a, ali je plus da dolaze s tehničkih fakulteta. Ali, apsolutno nam je važno da su timski igrači, da su komunikativni i opušteni, da se vole zabavljati, da uživaju u životu.
Nudite li developerima mogućnost rada na R&D projektima koji nisu dnevni ciljevi?
- Mnogo je novih tehnologija, posebno u fintech industriji, zbog kojih želimo biti u vrhu. Aircash je stoga zajedno s FER-om ušao u projekt razvoja sigurnosnog sustava za otkrivanje zlonamjernih transakcija pomoću umjetne inteligencije. Taj projekt na FER-u rade dva doktoranda, a s naše strane pružamo priliku našim developerima da se uključe i tako stječu nova znanja.
Besplatno preuzmite izdanje STARTUP REPORTA na ovom linku i slobodno shareajte našu publikaciju s prijateljima preko WhatsAppa, Vibera, Messengera, Discorda, Slacka, Teamsa pa čak i maila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....