Pine studio

Autori naše najprofitabilnije igre “Escape simulatora”

Samoborci poput Smogovaca. Oni su mali, tim im broji 15-ak članova, ali su veliki, najveći u hrvatskom gamingu po neto dobiti, čak ispred Nanobita

Nezaboravna akcija “SEUM: Speedrunners from Hell”, mozgalice “The Birdcage” i “Cats in Time” te hit “Escape Simulator” zabavile su milijune diljem svijeta, a sve su proizašle iz malenog, ali ambicioznog samoborskog gaming čuda - Pine Studija.

Besplatno preuzmite PDF magazina:
Startup Report No8

Iako im vizija da će njihove igre zabavljati milijune nije bila ni na kraju pameti, nevjerojatno su brzo ostvarili taj cilj i od prvotnih ideja, u dvije-tri godine, razvili pravo maleno carstvo koje neprestano radi na novim postignućima. Iza svega stoji, kako tvrde, “strastveni igrači koji vole video igre”.

Na vrhu

- Naš cilj, kao vjerojatno i većini, je bio napraviti svoju igru koju će po mogućnosti drugi ljudi igrati, a možda i voljeti. Mi smo na sreću uspjeli ostvariti taj prvi cilj vrlo brzo, a trenutni cilj nam je sa svakom idućom igrom biti još bolji - kaže Boris Barbir, operativni direktor Pine Studija.

Ističe da im je u nizu uspješnih i zabavnih puzzle igara baš “Escape Simulator” postao odskočna daska koja ih je u 2022. godini, prema CGDA, promaknula u najprofitabilniji hrvatski gaming studio, koji je Barbir suosnovao s Vladimirom Košćicom i Tomislavom Podhraški​m.

Na prihod od 7,8 mil. eura imali su čak 5,8 milijuna neto dobiti. Po dobiti su prestigli čak i Nanobit!

Barbir kaže da se od 2021. do jeseni 2023. igra prodala u dva milijuna primjeraka na Steamu.

- Na jednom sastanku smo pričali o popularnosti simulator žanra i iz tog je razgovora začet Escape Simulator. Ali nije bilo lako napraviti nešto originalno, jer su sve popularne teme - vožnja aviona, simulacija života (Sims), vođenje farme, ili simulacija nogometa već napravljene - kaže Barbir.

Navodi da su onda došli do toga da bi mogli napraviti igru s 30 escape room igara, a ostalo je povijest. Dodaje da bi se voljeli više fokusirati na edukacijski sadržaj unutar igara. Na tome se već radi, jer igra ima editor levela.

Dva diplomska rada

- Do sad su o Escape Simulatoru napisana dva diplomska rada - ponosno ističe.

Ima im dva milijuna PC igrača, a u 2024. slijedi širenje franšize na PlayStation, Xbox i Nintendo Switch. Već se radi i na VR i mobilnoj verziji igre.

- Cilj nam je dovesti igru do što više igrača i pojačati brend - kaže Barbir, čiji Pine 99 posto prihoda ostvaruje izvana, najviše iz SAD-a, Kine i EU.

- U Hrvatskoj i regiji gaming industrija se zadnjih godina razvija jako brzo, ali još uvijek smo vrlo mali. U Hrvatskoj se svega 400 ljudi bavi izradom igara tako da se skoro svi poznajemo i atmosfera je definitivno prijateljska - zaključuje Barbir.

image
Jl/Tomislav Botic

*Tema je iz magazina Startup Report No8, kvartalne publikacije Hanza Medie koja izlazi u print izdanju uz Jutarnji list te u obliku PDF-a i na webu Jutarnji.hr u rubrici Startup Report.

Magazin je dostupan online:

> PDF izdanje Startup Report No8

> WEB izdanje Startup Report No8

> SVI brojevi Startup Reporta dosad

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 08:30