IZVRSNOST U IZAZOVIMA

Kako potaknuti pozitivne promjene: U posljednjih pet godina Coca-Cola u zajednicu uložila 8 milijuna kuna

‘Na godišnjoj razini tvrtka ulaže u svoj proizvodni pogon, opremu, vozila i ostalu imovinu 18,3 milijuna kuna‘, navodi se u studiji

Ruža Tomić Fontana

 Darko Tomas/Cropix

Od 2017. do danas Coca-Cola je kroz dvije kompanije koje posluju u Hrvatskoj udvostručila ulaganja u zajednicu, navodi se u Studiji socioekonomskog utjecaja Coca-Cole u Hrvatskoj u 2021.

- Od ukupno uloženih 2,7 milijuna kuna u zajednicu tijekom 2021., milijun kuna uloženo je u projekte podrške mladima, 723 tisuće kuna u projekte zaštite okoliša, a 821 tisuću kuna u donacije - navodi se u toj studiji.

Zaštita okoliša

Među donacijama koje je Coca-Cola isplatila u prošloj godini, prema istom izvoru, su i one potresom stradalim područjima, kao i klimatskim konferencijama i Crvenom križu. U zadnjih pet godina Coca-Cola je u zajednicu u Hrvatskoj ukupno uložila osam milijuna kuna. Kada su u pitanju kompanijine mjere za zaštitu okoliša, studija otkriva da je od 2017. do 2021. Coca-Cola smanjila razinu ispuštanja CO2 u atmosferu za 20 posto, potrošnju vode za šest posto te potrošnju energije za deset posto. Uz to, lani je tvrtka u odnosu na 2019. smanjila količinu emitiranog otpada za osam posto, a stopa recikliranja u tvornici u Zagrebu iznosi 99 posto.

- Na godišnjoj razini tvrtka ulaže u svoj proizvodni pogon, opremu, vozila i ostalu imovinu, s ciljem unaprjeđivanja proizvodnje i radnih mjesta, 18,3 milijuna kuna - navodi se u studiji.

Distribucijski centri

U Coca-Coli ističu da su poslovanje u Hrvatskoj organizirali kroz šest distribucijskih centara u Požegi, Baderni, Zadru, Rijeci, Solinu i Zagrebu, u kojima se odvija i proizvodnja pića. U Coca-Coli je zaposlena petina svih radnika u domaćoj proizvodnji bezalkoholnih pića, dok je udio kompanije u našem industrijskom BDP-u 12,6 posto. U osvrtu na studiju glavna direktorica Coca-Cola HBC Adrije Ruža Tomić Fontana istaknula je da su rezultati izneseni u studiji prvenstveno rezultat rada zaposlenika kompanije te suradnje s kupcima i dobavljačima, kao i s javnim i civilnim sektorom.

- Cilj nam je i dalje nastaviti graditi uspjeh na održiv način koji će donijeti pozitivne učinke u zajednici - istaknula je Ruža Tomić Fontana.

image

Na fotografiji: Ana Hanžeković Krznarić, Oleg Butković, Ruža Tomić Fontana, Zoran Mitreski, Marko Gajski

Darko Tomas/Cropix

Konferenciju smo pratili UŽIVO, detaljan tijek konferencije možete pročitati niže u članku


NOVO 12:50 - U završnici središnjeg panela skupa ‘Izvrsnost u izazovima‘ Ruža Tomić Fontana zauzela se za što više dijaloga između kompanija, civilnog društva i drugih čimbenika u javnosti o izazovima koji stoje pred zajednicom.

- Mislim da ključno pitanje neće biti samo kako dalje u razvoju zajednice, već i kako uspostaviti pravi dijalog. Svi želimo ostaviti neki pozitivan trag iza sebe, a preduvjet za to je i konstruktivan dijalog i odnos prema drugome - ocijenila je glavna direktorica ‘Coca-Cola HBC Adrije‘.

Ana Hanžeković Krznarić najavila je kako će se prvi cilj u poslovanju ‘Hanza Medije‘ u narednom razdoblju biti posvećenost korisnicima sadržaja koje kompanija nudi, drugi etičnost poslovanja a treći ustroj kompanije.

- Moramo pratiti što se događa u svijetu i kako što više noviteta iz svijeta dovesti i primijeniti u Hrvatskoj. No, i u 2023.prije svega ćemo gledati kako preživjeti - kazala je predsjednica Uprave ‘Hanza Medije‘.

image

Marko Gajski

Darko Tomas/Cropix

Marko Gajski kao najveći izazov ugostiteljske branše u idućoj godini ocijenio je osiguravanje dovoljnog broja djelatnika, iznijevši podatak da Hrvatskoj u turističkoj sezoni nedostaje 70 tisuća do 100 tisuća radnika.

- Ako Vlada odobri 30000 stranih radnika, onda je svima jasno na čemu smo - komentirao je Gajski. Josipa Jutt Ferlan nadovezala se na istup Gajskog najavom kako će ‘Hilton‘ u idućoj godini dati dodatan doprinos obrazovanju i usavršavanju kadrova.

image

Ana Hanžeković Krznarić, Zoran Mitreski

Darko Tomas/Cropix

Zoran Mitreski podsjetio je da je Konzum najveća kompanija unutar Fortenova grupe što Konzumu, kazao je, omogućava stabilan rast.

- Iduća godina će biti teška za cijelo gospodarstvo. Imamo inflacijske pritiske pred sobom, ulazak u Eurozonu... Ipak, optimističan sam, Konzum je pokazao da može odgovoriti na sve izazove - poručio je predsjednik Uprave Konzuma, nakon čijeg je istupa moderatorica panela Andrea Doko Jelušić zaključila panel i današnju konferenciju ‘Izvrsnost u izazovima‘.

image

moderatorica Andrea Doko Jelušić

Darko Tomas/Cropix

12:40 - Predsjednik Uprave ‘Konzuma‘ Zoran Mitreski upozorio je u nastavku središnjeg panela konferencije ‘Izvrsnost u izazovima‘ na brigu o zaposlenicima kompanija.

- Nastojimo svake godine povećati materijalna prava naših zaposlenika. U prošloj godini smo u odnosu na 2020. povećali materijalna prava naših zaposlenika za 140 milijuna kuna - naveo je Mitreski. Osvrnuvši se na regulativni okvir države za tržište maloprodaje, predsjednik Uprave ‘Konzuma‘ skrenuo je pozornost na ulazak u eurozonu i, kazao je, partnerski odnos ‘Konzuma‘ s kupcima u ‘Konzumovim‘ trgovinama i dobavljačima tvrtke.

- Želimo biti aktivan sudionik u zajednici, pogotovo kada pričamo o boljitku okoliša, kulture i građana. Vrlo rado se priključujemo i inicijativama naših partnera - kazao je predsjednik Uprave ‘Konzuma‘.

image
Darko Tomas/Cropix

Ana Hanžeković Krznarić upozorila je kako je jedan od razloga velikih promjena u medijskoj industriji potreba da se surađuje s kompanijama iz drugih djelatnosti.

- Hanza Media je pokrenula brojne konferencije na različite teme kako bi se potaknule promjene. Jedan od naših primjera su konferencije o zaštiti od požara koje su donijele napredak na tome području ne samo u Hrvatskoj. Isto smo postigli i s konferencijama o mladima u poljoprivredi koje su donijele veći angažman mladih u toj djelatnosti - kazala je predsjednica Uprave Hanza Medije.


12:27 - U nastavku središnjeg panela skupa ‘Izvrsnost u izazovima‘ glavna direktorica ‘Hiltona Zagreb‘ Josipa Jutt Ferlan usuglasila se s ocjenom Andree Doko Jelušić da je pripadnost ‘Hiltona‘ jednoj velikoj grupaciji određena prednost za prilagođavanje izazovima.

- Ono što je naš konkretan izazov za hrvatsko tržište i turizam jest radna snaga, reforme na tržištu rada, osvješćivanje mladih o njihovoj perspektivi u turizmu i prednostima života u Hrvatskoj. Dogodilo nam se da u nekim hrvatskim turističkim središtima imamo pad upisa u srednje hotelijerske i ugostiteljske škole poput Opatije - ustvrdila je Josipa Jutt Ferlan.

image

Josipa Jutt Ferlan

Darko Tomas/Cropix

Glavni chef LD Restorana Marko Gajski, nadovezujući se na istupe o vezi obrazovnog sustava i tržišta rada u ugostiteljstvu i turizmu, upozorio je kako kadar koji izlazi iz srednjih škola jako loš.

- Imate privatne škole koje na tržište isporučuju menadžere i chefove s 20 godina, što je potpuno pogrešno. Iznimno je važno da se kompanije poput ‘Coce-Cole‘ uključe u osposobljavanje kadrova - naznačio je Gajski.


12:17 - U središnjem panelu skupa ‘Izvrsnost u izazovima‘ sudjeluju predsjednica Uprave Hanza Medije Ana Hanžeković Krznarić, predsjednik Uprave Konzuma Zoran Mitreski, glavna direktorica Hiltona Zagreb Josipa Jutt Ferlan, glavni chef LD Restorana Marko Gajski i glavna direktorica Coca-Cole HBC Adria Ruža Tomić Fontana uz moderiranje izvršne direktorice ‘Američke gospodarske komore u Hrvatskoj‘ Andree Doko Jelušić.

Na pitanje Andree Doko Jelušić koji su bili glavni izazovi Hanza Medije u proteklim godinama, Ana Hanžeković Krznarić, referirajući se i na ranije izlaganje glavne direktorice ‘Coca-Cole‘, istaknula je da ‘Hanza Media nije multinacionalna kompanija kao ‘Coca-Cola pa su i ciljevi bili drugačiji‘.

- Mi smo ponosni što smo preživjeli nakon predstečajne nagodbe u kojoj smo bili prije sedam godina. Prije pet godina smo izašli iz predstečajne nagodbe, a ubrzo je uslijedio ‘lockdown‘. Za vrijeme ‘lockdowna‘ uvjeti poslovanja su bili takvi da smo, primjerice, imali smo 360 pretplatnika Sportskih novosti. Njima smo poslali zahvalnicu - kazala je Ana Hanžeković Krznarić. Govoreći o budućim izazovima ‘Hanza Medije‘, kazala je kako su izazovi koji stoje pred tvrtkom ogromni.

image

Ana Hanžeković Krznarić

Darko Tomas/Cropix

- Sve ovisi u kojoj ste branši. Medijska industrija užasno je izazovna, traži stalne prilagodbe promjenama. Jako se trudimo ne raditi fake news koji je danas jako popularan, ali mi se trudimo održati povjerenje u naša izdanja. Imamo 19 portala i zato su izazovi snažni. Nisam ni u jednoj drugoj djelatnosti vidjela ovakve promjene, kao u medijskoj industriji - navela je predsjednica Uprave Hanza Medije.

Ruža Tomić Fontana ocijenila je da najveći izazovi djelovanja ‘Coca-Cole‘ u zajednici stoje u odnosu prema okolišu i prema mladima.

- Kada pričamo o zaštiti okoliša, aktivizam kojem se ne pridruži biznis, ostat će ‘mrtvo slovo na papiru‘. Hrvatska ima tu sreću da je dugo godina jedina unutar Unije imala sustav povratne naknade za ambalažu. Takve akcije moramo pojačavati - ustvrdila je glavna direktorica ‘Coca-Cola HBC Adria‘.

image

Marko Gajski, Josipa Jutt Ferlan, Ruža Tomić Fontana, Ana Hanžeković Krznarić, Zoran Mitrevski

Darko Tomas/Cropix

12:02 - Govoreći sudionicima skupa ‘Izvrsnost u izazovima‘ o socioekonomskim doprinosima ‘Coca-Cole‘ u Hrvatskoj tijekom 2021., glavna direktorica ‘Coca-Cola HBC Adria‘ Ruža Tomić Fontana navela je, među ostalim, da ‘Coca-Cola‘ svojom proizvodnjom i doprinosima izravno i neizravno doprinosi porezima, dobiti i doprinosima godišnje hrvatskom gospodarstvu s dvije milijarde i 195 milijuna kuna.

- Od svake kune koju kompanija uprihodi u Hrvatskoj, 75 lipa ostaje u Hrvatskoj. Procjenjujemo da je doprinos ‘Coca-Cole‘ hrvatskom gospodarstvu 0,5 posto BDP-a - kazala je Ruža Tomić Fontana. Iznijela je i podatak da je godišnja dodana vrijednost Coca-Cole Hrvatskoj 282 milijuna kuna.

image

Ruža Tomić Fontana

Darko Tomas/Cropix

11:52 - Potpredsjednica Europske komisije (EK) Dubravka Šuica ustvrdila je u pozdravnoj riječi sudionicima skupa ‘Izvrsnost u izazovima‘ kako EK poduzima brojne politike i provedbene projekte kako bi se Unija pripremila za predstojeće razvojne izazove.

- Moramo osnažiti europsko tržište rada i odgovoriti na sve izazove kao što su umjetna inteligencija i starenje stanovništva. Stalno vodimo dijalog sa svim zainteresiranim stranama kako Uniju pripremiti za predstojeće procese i trendove gospodarskog razvoja - kazala je Šuica, nakon čijeg će izlaganja glavna direktorica ‘Coca-Cole HBC Adria‘ Ruža Tomić Fontana predstaviti rezultate studije o socioekonomskom doprinosu Coca-Cole u Hrvatskoj u 2021.

image

Dubravka Šuica

Darko Tomas/Cropix

11:43 - Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković upozorio je u uvodnom obraćanju sudionicima skupa u ‘Hilton Garden Innu‘ kako se i javni sektor predvođen Vladom našao pred izazovima uslijed koronakrize, rata u Ukrajini i pada globalne gospodarske aktivnosti.

image

Oleg Butković

Darko Tomas/Cropix

- Nakon što smo kroz antiinflacijske mjere, a prije toga i mjere pomoći gospodarstvu na udaru koronavirusa, odgovorili na sve izazove, danas se nalazimo pred ulaskom u eurozonu i Schengen što donosi pred sobom nove izazove. Biti ćemo u stanju odgovoriti i na to - kazao je Butković. Podsjetio je da je Hrvatska u jeku borbe s svim izazovima koje su donijeli protekli mjeseci i godine otvorila Pelješki most što je, istaknuo je, jedan od najvećih investicijskih iskoraka u povijesti države.

- Ostajemo otvoreni za suradnju s gospodarskim sektorom bez kojeg ne bi bilo uspješnog odgovora na izazove koje sam spomenuo - poručio je Butković, nakon kojeg će skup u video poruci pozdraviti potpredsjednica Europske komisije Dubravka Šuica.

image

Oleg Butković

Darko Tomas/Cropix

11:30 - U zagrebačkom hotelu ‘Hilton Garden Inn‘ upravo je počela poslovna konferencija ‘Izvrsnost u izazovima‘ u organizaciji kompanija ‘Coca-Cola‘ i ‘Hanza Media‘.

Cilj konferencije, prema riječima organizatora je, kroz izlaganja i rasprave predstavnika javnog sektora i poslovne zajednice razmotriti kako tvrtke kroz izvrsnost u poslovnim procesima mogu stvoriti nove vrijednosti i predvoditi promjene.

image

Goran Ogurlić

Darko Tomas/Cropix

Otvarajući skup u ‘Hilton Garden Innu‘ glavni urednik Jutarnjeg lista Goran Ogurlić istaknuo je da nema uspjeha bez izvrsnosti, a izvrsnosti bez izazova.

- Protekle su godine globalno promijenile svijet. Lockdown i pandemija koronavirusa stavili su brojne industrije pred velike izazove, a pogotovo su se izazovi našli ispred globalnih lanaca vrijednosti. No, hrvatsko se gospodarstvo pokazalo žilavim i nastavilo ostvarivati dodane vrijednosti unatoč svemu - ustvrdio je Ogurlić. Nakon Ogurlića skup će pozdraviti potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

image

Goran Ogurlić

Darko Tomas/Cropix

Proizvodnjom i distribucijom svojih proizvoda Coca-Cola izravno i neizravno doprinosi porezima, plaćama i dobiti s ukupno 2,195 milijardi kuna, što je 0,5 posto hrvatskog BDP-a. Od svake potrošene kune na Coca-Coline proizvode, čak 75 posto ostaje u hrvatskome gospodarstvu.

Ukupan iznos izravnih i neizravnih poreznih doprinosa koje je osigurala Coca-Cola iznosi 1,212 milijardi kuna, što je 0,8 posto ukupnoga iznosa poreznih doprinosa uplaćenih u Hrvatskoj.

To su samo neke od brojki iz Studije o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole u RH u 2021. koju je izradila međunarodna tvrtka Steward Redqueen u suradnji s prof. dr. sc. Ethanom B. Kapsteinom.

Pozitivan utjecaj Novu studiju Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC Adria, predstavit će na konferenciji ‘Izvrsnost u izazovima‘ koju organizira Hanza Medija u partnerstvu s Coca-Colom u Hrvatskoj.

- Kroz gotovo 55 godina poslovanja na tržištu Hrvatske bili smo predvodnici promjena, dobrih poslovnih praksi i jedna od omiljenih robnih marki hrvatskih potrošača. Studija za 2021. pokazuje kako smo zadržali naš pozitivan utjecaj i doprinos hrvatskome gospodarstvu i društvu - tvrdi Ruža Tomić Fontana.

Konferencija će se održati u ponedjeljak 28. studenog u Hilton Garden Innu Zagreb. Na početku će se okupljenima obratiti potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te videoporukom potpredsjednica Europske komisije Dubravka Šuica. Lanac vrijednosti U uvodnom dijelu konferencije dat će se kontekst panel raspravi u kojoj će ideje razmijeniti čelnici najvećih tvrtki, kao što su Zoran Mitreski, predsjednik Uprave Konzuma, Ana Hanžeković Krznarić, predsjednica Uprave Hanza Medije, Josipa Jutt Ferlan, glavna direktorica Hilton Zagreba, Marko Gajski, chef restorana LD-TBC, a raspravljat će se i o tome kako tvrtke kroz izvrsnost u poslovnim procesima mogu stvoriti novu vrijednost i predvoditi promjene. Panel će moderirati Andrea Doko Jelušić, izvršna direktorica AmChama Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 02:38