STRATEŠKI PRISTUP

HTZ i Mastercard: Uspješne turističke kampanje u svijetu danas nema bez detaljne analize podataka

‘Promocija u Hrvatskoj izravno utječe i i do pet puta na efikasnost turističkog prometa...‘

Kopački rit

 Antun Cerovecki/

Uspješne turističke kampanje u svijetu danas nema bez detaljne analize podataka, u čemu je važan i digitalni marketing i okruženje, a dokazano je da promocija u Hrvatskoj izravno utječe i na ostvarenje turističkog prometa, poručio je u utorak direktor HTZ-a Kristjan Staničić s panela o utjecaju podataka na pristup turizmu.

"Promocija turizma u Hrvatskoj utječe, po nekim procjenama, i do pet puta na efikasnost turističkog prometa, u čemu je iznimno važna intenzivna redovita komunikacija s tržištima i svim sudionicima, ali i suradnja javnog i privatnog sektora, ne samo u promociji nego i u upravljanju i razvoju turizma", rekao je Staničić na panelu "Amore, more i data - ili kako uvid u podatke utječe na strateški pristup turizmu".

image

Kristijan Stančić

Tonci Plazibat/Cropix

Panel su organizirali Hrvatska turistička zajednica (HTZ) i Mastercard, koji su ovog ljeta zajedno proveli i posebnu kampanju "Experience all Croatia has to offer" za promociju Hrvatske kao turističke destinacije na tržištima Italije, Ujedinjene Kraljevine i Nizozemske, a provedena je na temelju podataka o stavovima i ponašanju turista iz Mastercardove analize "Tourism Insights" koja donosi sveobuhvatnu analizu stavova i ponašanja turista.

Naglašeno je i da je pandemija zadnje dvije godine i na tim tržištima donijela određene promjene turističke potražnje, s većim fokusom na prirodno, održivo, zeleno i autohtono okruženje, u čemu, po riječima profesora s katedre za turizam zagrebačkog Ekonomskog fakulteta Josipa Mikulića, veliku šansu za turizam ima i ruralni prostor koji to sve upravo i nudi.

"U takvim trendovima potražnje digitalni marketing i ciljane kampanje imaju posebice smisla. Primjerice za ruralnu Hrvatsku, koja za razliku od priobalja, još nema u cijelosti uspješan i razvijen turizam. A ruralni prostor ima toliko potencijala, ne samo s onime što današnji turisti traže, nego i za dugoočekivani uspješni spoj turizma i poljoprivrede. Tome bi se više trebalo posvetiti u budućnosti, i to bi pridonijelo i smanjenju sezonalnosti turizma i njegovom ravnomjernijem razvoju", poručio je Mikulić.

Staničić je iznio podatke da je Hrvatska do sada ove godine ostvarila oko 97 posto turističkog (fizičkog) prometa iz 2019. godine, što je, po njemu, posljedica i kvalitetne promocije turizma, koja se stalno unapređuje s ciljem daljnjeg jačanja hrvatskog turističkog brenda.

"U tom smo kontekstu i uspostavili suradnju s Mastercardom obuhvativši kampanjom tri tržišta na kojima smo ostvarili odlične rezultate, posebice nizozemskom, s kojeg su rezultati i 10 posto bolji nego 2019. I iz Italije i UK rezultati su dobri i približili su se onima iz 2019. godine, što je također jako važno jer su to velika turistička tržišta s kojih Hrvatska i kroz pandemijske izazove uspijeva ostvarivati promet, što je za UK i važnije jer je to avio tržište i znamo kako je bilo s letovima u pandemiji", naglasio je Staničić.

Stoga su ciljane digitalne kampanje usmjerene na određena tržišta ili njihove segmente označili, uz kvalitetne turističke proizvode u destinacijama, i ključnim načinima tržišnog komuniciraja, kao i usmjeravanje marketinških proračuna tamo gdje ciljani turisti borave i na sadržaje koji ih zanimaju.

Direktorica marketinga Mastercarda Gea Kariž istaknula je važnost upotrebe podataka i za formiranje strategije destinacije te za komunikaciju s putnicima, napominjući da su za bolje sagledavanje potražnje turista i potrebe kampanje objedinili podatke s HTZ-ovim i podacima i dugogodišnjim iskustvom i znanjem za optimiziranje marketinškog ulaganja.

Takve suradnje omogućuju i stvaranje otpornijeg i održivijeg turizma, rekla je, dodajući i kako je kampanja "Experience all Croatia has to offer" imala značajan učinak na povećanje zanimanja za Hrvatskom na svim tržištima.

image

Nacionalni park Plitvička jezera

Goran Šafarek/Htz
image

Kopački rit

Goran Šafarek/Htz
image

Mala Kolmbarica

Brotherside/Htz
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. travanj 2024 13:45