Internetska trgovina u Hrvatskoj porasla je u prvih pola godine porasla je za 13,9 posto, objavio je Državni zavod za statistiku. Najveći poticaj rastu e-trgovine dao je ‘lockdown’, tijekom kojeg se poslovanje prebacilo online, a privatni život se morao prilagoditi novonastalim okolnostima, ponajviše naručivanju preko weba i mobilnih aplikacija.
Tomislava Ravlić, direktorica Sektora za trgovinu HGK kaže da se primjećuje da su potrošači u Hrvatskoj počeli mijenjati navike i da ih sve više zbog pandemije počinje kupovati online putem.
- Prvi podaci pokazuju da je u mjesec dana od početka pandemije online trgovina narasla i do 15 posto, što je veliki skok ako znamo da je do sada na godišnjoj razini rasla oko 12 posto. Taj trend se nastavio i u sljedeći mjesecima pa je online trgovina prosječno u prvi šest mjeseci 2020. narasla 13,9 posto - kaže Ravlić.
Proizvodi koji se najviše kupuju online putem su odjeća, obuća, potrepštine za kuću, a osjetno je narasla i prodaje svježe hrane. Prije korone najviše su se preko interneta kupovala putovanja, smještaj, karte za zabavne sadržaje, kao i drugi proizvodi i usluge, koji se proteklih mjeseci nisu mogli lako uživati zbog ograničenja na kretanje i okupljanja.
- Od zatvaranja gospodarstva u ožujku do kraja travnja ove godine online trgovina svježom hranom rasla je i do 7 puta više nego inače, a mnogi trgovci prilagođavali su svoje kanale prodaje upravo na online - zaključuje Ravlić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....