Kako pandemija koronvirusa jenjava tako se intenziviraju i aktivnosti niza hrvatskih industrijskih poduzeća. No, posljedice pandemije i obvezne mjere zaštite radnika koje su na snazi čine funkcioniranje industrije bitno drukčijim nego prije. Za industriju, barem u kratkom roku, nema povratka na uobičajeno poslovanje.
Nakon što su tvrtke koje su njegovi kupci, poput Revoza iz Novog Mesta, ponovno počele proizvoditi, AD Plastik prošli je tjedan također započeo proizvodnju.
Potpuno prilagodljivi
- U ovom trenutku proizvodnja se odvija sa smanjenim kapacitetima u odnosu na pretkrizno razdoblje, a prema najavama kupaca, kapaciteti će se postupno povećavati. Za sada je u našoj zagrebačkoj tvornici dio zaposlenika vraćen na posao i jako su se dobro prilagodili novim uvjetima rada, koji podrazumijevaju prije svega upotrebu zaštitne opreme, učestalu dezinfekciju prostora i održavanje propisane distance. Proizvodnja je počela nesmetano i spremni smo se potpuno prilagoditi zahtjevima i kapacitetima kupaca - otkriva Marinko Došen, predsjednik Uprave AD Plastika.
Od partnera AD Plastika, proizvodnju su najprije pokrenuli Hella, Revoz i Volkswagen u Europskoj uniji te AvtoVAZ i Renault u Rusiji. Prekjučer je Ford nastavio proizvodnju u Njemačkoj i Rumunjskoj, a upravo ju je pokrenuo i Fiat u Italiji, kao i Suzuki u Mađarskoj.
Sudeći prema najavama, uskoro će proizvodnju pokrenuti i ostali kupci.
- Njihove narudžbe su smanjene, ali pozitivna je vijest da se proizvodnja napokon pokreće. Svi će kupci za početak raditi smanjenim kapacitetima, a sukladno tome prilagodit će se i kapaciteti naših tvornica - kaže Došen. Došen priznaje da ima još najava o pokretanjz proizvodnje kupaca AD Plastika, ali dodaje da će konkretnije o tome moći govoriti u tjednima pred nama. Priznaje da se otprije sklopljeni ugovori nisu mijenjali niti su se otkazivali. Svi su kupci privremeno zaustavili proizvodnju zbog pandemije.
Reakcija investitora
Problema nije bilo ni s investitorima koji su, i u ovoj situaciji, stali iza AD Plastika.
- Povjerenje investitora stjecali smo godinama, a naša je komunikacija prema njima i u ovoj situaciji vrlo transparentna i jasna. Investitori to prepoznaju i njihovim smo reakcijma zadovoljni, Na žalost, strah i nesigurnost koju je izazvala pandemija prouzročili su negativna kretanja na globalnom tržištu kapaitala, a naravno da se to prelilo i na domaće tržište, što je uzrokovalo pad cijena gotovo svih dionica. Rast prometa i volumena trgovanja našom dionicom pokazuje da investitori vjeruju u nju, što je pozitivno. Kriza će nas usporiti u našim planovima, ali sigurno nas neće zaustaviti i vjerujem da ćemo povjerenje investitora dugoročno opravdati - pojašnjava Marinko Došen.
Što se tiče reakcije banaka i financijskih institucija, Došen kaže da se uvijek može više i bolje, ali su općenito zadovoljni njihovim reakcijama. O situaciji u svakoj pojedinoj zemlji u kojoj AD Plastik ima tvornice, a ima ih osam u pet zemalja, Došen kaže da su gotovo sve, unatoč svojim specifičnostima, jednako pogođene krizom. - Rusija je imala manji vremenski odmak u odnosu na Europu, ali situacija se vrlo brzo preslikala i tamo - napominje predsjednik Uprave AD Plastik Grupe.
Projekcije najesen O utjecaju pandemije Covid-19 na cjelokupnu autoindustriju, Došen kaže da ga je trenutno teško prognozirati jer još ne znamo koliko će kriza trajati. - Autoindustrija će sigurno biti snažno pogođena, ali posljedice ne možemo točno predvidjeti. Gubici u ovoj industriji značajni su u protekla dva mjeseca, ali stvarne posljedice ovise o brzini opravka tržišta. Ovo će zasigurno biti vrlo teška godina, ali već sljedeće moguć je opravak ako se epidemiološka situacija popravi, što svi priželjkujemo - kaže Došen, koji smatra da je prerano govoriti i o utjecaju na poslovanje AD Plastika.
Kaže da bi konkretnije projekcije o tome mogao dati najesen.
- Optimist sam, ali kada je posao u pitanju, trudim se biti realni optimist, točnije objektivno i racionalno sagledati sve okolnosti poslovanja kako bismo u ovakvoj situaciji učinili sve što možemo i ostvarili što bolji rezultat. Ova će kriza zasigurno puno toga promijeniti i poslovanje nakon nje neće biti isto. To, ujedno, znači da može biti i bolje. Kriza je uvijek prilika za učenje, ali i prilika za unapređenja. U ovakvim se situacijama jako dobro razaznaju slabe karike u poslovanju, koje se mogu popraviti, ali se i istaknu one dobre. Važno je samo izvući najbolje iz ove, nimalo jednostavno situacije - kaže Marinko Došen, predsjednik AD Plastik Grupe koja zapošljava oko 3000 radnika različitih profila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....