PAD SE NASTAVLJA

Tri su razloga zbog kojih Tesla stalno gubi na vrijednosti, a sada su i službeno odgodili svoj robotaxi

Neto zarada Tesle iznosila je 1,47 miiljardi dolara, značajno manje od 1,9 milijardi koliko su predviđali analitičari

Na čekanje je stavljen projekt jeftinijeg automobila Project 2

 John Thys/Afp

U drugom kvartalu godine profit Tesle srozao se 45 posto zbog čitavog skupa negativnih kretanja - usporavanje prodaje, povećani troškovi zbog sporazumnih raskida ugovora sa zaposlenicima te sve veće investicije u umjetnu inteligenciju.

A ono o čemu se nagađalo zadnjih nekoliko tjedana dobilo je i službenu potvrdu kada je Elon Musk, Teslin CEO, prilikom kvartalnog izvješća o prihodima objavio kako tvrtka odgađa planiranu premijeru Teslinih prvih "robotaxija", odnosno flote samovozećih taksija nalik na ono što je nedavno predstavio Mate Rimac s Verneom.

Unatoč dvomjesečnoj odgodi od kolovoza do listopada, Musk je ustvrdio kako će projekt pretvaranja svih Teslinih vozila u "gigantsku autonomnu flotu" podići tržišnu valuaciju kompanije do 5 bilijuna dolara (dakle 5000 milijardi dolara), što bi bilo oko šest puta više nego što vrijedi sada, prenosi The Financial Times (FT).

image

Musk velike nade polaže u robote i umjetnu inteligenciju

Frederic J. Brown/Afp

Neto zarada Tesle u drugom tromjesječju iznosila je 1,47 miiljardi dolara, značajno manje od 1,9 milijardi koliko su predviđali analitičari. Vrijednost dionice pala je 8 posto.

Prihod tvrtke narastao je 2 posto na 25,5 milijardi dolara, ponajprije zbog rekordnog rasta u sektoru skladištenja energije te neobično visokim svotama regulatornih kredita povezanih uz zahtjeve o emisijama štetnih plinova.

Teslin biznis skladištenja energije, koji je usredotočen na proizvodnju baterija za domove i tvrtke, razvio je 9400 megavat sati u drugom kvartalu, više nego dvostruko više u odnosu na prvi kvartal. S druge strane, operativni troškovi narasli su za 39 posto, na skoro 3 milijarde dolara. U travnju su stoga najavili da će otppustiti skoro 10 posto radne snage, ili oko 14 tisuća ljudi, što je za sobom povuklo visoke troškove restrukturiranja te pravne troškove.

Tesla je značajno povećala investicije u AI infrastrukturu, što uključuje i gigatvornicu u Texasu, koja bi trebala udomiti 50.000 čipova H100 za superračunala namijenjena treniranju samovozećih kapaciteta, navodi FT.

Musk se u posljednjih mjesecima značajno fokusirao na razvoj autonomnog taksija, do te mjere da je taj projekt stavio ispred razvoja dugo očekivanog jeftinijeg električnog auta, nesužbeno pozntog kao Project 2, koji bi trebao koštati 25.000 dolara. Prve planove za mrežu dijeljenih autonomnih vozila Musk je iznio još 2016. godine, navodeći kako bi takva shema pomogla vlasnicima Tesli da povrate dio troška kupnje automobila.

Musk je također pojačao fokus na razvoj Optimusa, autonomnog humanoidnog robota. U utorak je kazao kako Optimusi već izvode razne zadatke u Teslinim tvornicama i da će početi s ograničenom proizvodnjom sljedeće godine. Dodao je kako očekuje da će Tesla proizvoditi robote za masovnu upotrebu već 2026. godine.

Teslina dionica pala je 8 posto u posljednjih 12 mjeseci, a tržišna kapitalizacija kompanije se gotovo prepolovila od vrhunca iz studenog 2021. godine, kada je kompanija vrijedila 1,2 bilijuna dolara (ili 1200 milijardi dolara).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 02:38