Način na koji poslujemo u posljednjih se nekoliko godina iz temelja promijenio, ponajviše zahvaljujući tehnološkom napretku, odnosno pametnim rješenjima i informacijsko-komunikacijskim tehnologijama (ICT). Sve više tvrtki, ali i sektora općenito, traži načine na koje će ubrzati svoje poslovanje te time povećati efikasnost i profitabilnost, bez da moraju odustati ili smanjiti naglasak na sigurnost ili personalizaciju usluga koje koriste.
Tradicionalno shvaćanje ICT-ja podrazumijevalo je infrastrukturu koja se temeljila na standardiziranoj opremi i mrežama usmjerenima na povezanost i učinkovitost. Kako je tehnologija općenito napredovala, pa time omogućila nove oblike poslovanja i, još važnije, nove zahtjeve od korisnika i kupaca, tvrtke su počele prelaziti na složenije i prilagođenije načine rada koji su se sve teže mogli odraditi s postojećim "kalupima". Stoga se ICT sektor krenuo razvijati u smjeru personaliziranijeg pristupa, što je iznjedrilo nova rješenja koja omogućuju optimizaciju i efikasnije planiranje dugoročnih poslovnih strategija i ciljeva. Među pametnim rješenjima koja su se pojavila u posljednjih nekoliko godina su internet stvari (IoT) sa svojim mnoštvom senzora i manjih uređaja, proširena stvarnost i blockchain, no možda najupečatljivija u posljednje vrijeme je umjetna inteligencija koja se počela provlačiti kroz pore ne samo poslovanja, nego i naših privatnih života. Sva ta rješenja imaju jedan cilj - povećanje efikasnosti i unapređenje poslovanja.
Povećava se efikasnost i proaktivnost
Najjednostavniji primjer je internet stvari, odnosno uređaji koji omogućuju prikupljanje podataka na precizniji način ili na mjestima na kojima se dosad podaci nisu mogli prikupljati. Time se tvrtkama omogućava obrađivanje veće količine podataka, što dovodi do preciznijih zaključaka na temelju kojih se može unaprijediti poslovanje. Takvim proaktivnim pristupom povećava se efikasnost, ali i profitabilnost. Uz IoT, prilično komplementarna tehnologija postala je i umjetna inteligencija, koja relativno brzo može obraditi golemu količinu podataka. No, to je samo jedna od njezinih primjena jer se, prema istraživanjima, očekuje da će oko 92 posto svih poslova osjetiti efekt umjetne inteligencije. Umjetna inteligencija će, uz spomenutu obradu goleme količine podataka, moći preuzeti neke zamarajuće i manje bitne zadatke, automatizirati ih te time omogućiti ljudima dodatno vrijeme da se posvete kompleksnijim stvarima.
Sigurnost kao imperativ
Svi novi uređaji i tehnologije koji se koriste, mogu potencijalno biti iskorišteni i kao vektor napada, stoga je sigurnost informatičkih sustava imperativ, veći nego bilo kada prije. No, jedna od glavnih prednosti optimizacije i personalizacije ICT rješenja jest stvaranje tailor-made sigurnosnih sustava koji pružaju bolju zaštitu. Kibernetička sigurnost u današnjem ICT sektoru nadilazi osnovne zaštitne mehanizme, pa sada implementira strojno učenje i umjetnu inteligenciju kako bi se prijetnje što bolje, preciznije i brže prepoznale, a u idealnom slučaju i prevenirale. Sigurnosni algoritmi s pomoću strojnog učenja efikasnije mogu prepoznati sumnjive aktivnosti, poput neovlaštenog pristupa sustavima ili neobičnog ponašanja korisnika.
Personalizirana sigurnosna rješenja postala su nužna i zbog povećanja broja hibridnog rada koji je i dalje opcija koju poslodavci nude svojim zaposlenicima. Zbog sve bolje integracije i zbog stvaranja novih modela rada, rad od kuće gotovo je istovjetan radu u uredu, zahvaljujući alatima za kolaboraciju koji omogućuju zaposlenicima suradnju u realnom vremenu, bez obzira na fizičku udaljenost. Boljim usklađivanjem timova i poboljšanom komunikacijom tvrtke mogu ostvariti veću produktivnost, a istodobno omogućiti zaposlenicima bolju ravnotežu između posla i privatnog života.
Gost u središtu poslovanja
Jedno od područja u kojima se promjene koje donose napredna i pametna ICT rješenja najbolje vide je ugostiteljstvo. Hoteli, restorani i drugi tipovi ugostiteljskih objekata mogu koristiti pametne sustave kako bi osigurali vrhunsko iskustvo svojim gostima, dajući im osjećaj kao da su u središtu pažnje. Integracija ICT-ja u ugostiteljske usluge omogućava personalizirane usluge i automatsko prepoznavanje potreba gostiju, kako u realnom vremenu tako i unaprijed.
Takva rješenja s druge strane, one ugostiteljske, optimiziraju raspoređivanje radne snage i troškova, čime hoteli mogu unaprijed bolje predvidjeti potrošnju energije i druge troškove. Pametne sobe, koje mogu prepoznati gosta i prilagoditi se njegovim potrebama, mogu podići ugostiteljstvo na novu razinu, a gostu dati personaliziranu uslugu u svakom trenutku boravka.
Konstantna prilagodba omogućava rast
Poslovanje korisnika A1 u posljednjih se nekoliko godina značajnije transformiralo. Usvaja se sve više digitalnih alata, automatizirali su se procesi i implementirale inovativne usluge. Shodno tome, potražnja za mrežama nove generacije te ICT i pametnim rješenjima nikad nije bila veća. Konstantno prilagođavanje portfelja usluga, s posebnim naglaskom na jačanje ekspertnog tima i širenje ICT rješenja, dovelo je i do kontinuiranog rasta u segmentu poslovnih korisnika. Konkretno, posebni naglasak stavljen je na usluge data centra, sigurnosna rješenja te rješenja za turizam i hotelijerstvo.
A1 se zbog znanja i iskustva svojih stručnjaka, vrhunske korisničke podrške i široke prisutnosti nameće kao prirodni partner u javnom i privatnom sektoru, a cilj mu je i dalje razvijati portfelj svojih usluga. Do kraja 2024. godine očekuju da će prihod od ICT rješenja porasti više od 50 posto u odnosu na prethodnu godinu, a tijekom posljednje dvije godine bilježili su rast u segmentu poslovnih korisnika.
Jedan od fokusa za A1 su rješenja za hotele i kampove, što je i logično s obzirom na orijentiranost Hrvatske na turizam. Svojim korisnicima pružaju jedinstveno iskustvo za goste, istodobno osiguravajući visoku razinu sigurnosti i tehničke podrške. Među ključnim uslugama su upravljanje energetski učinkovitim sustavima, gospodarenje otpadom i nuđenje kvalitetne Wi-Fi usluge, što značajno utječe na zadovoljstvo gostiju.
Kibernetička sigurnost je područje na kojem će nastaviti ulagati te podizati sigurnosnu kulturu unutar organizacija. Cilj je jasan: postati lider u segmentu i pomoći poslovnim korisnicima u stvaranju sigurnog digitalnog okruženja. Dokaz tome je prva konferencija o kibernetičkoj sigurnosti Cyber Guard 2024. na kojoj je jedna od ključnih tema bila važnost edukacije o prijetnjama i rješenjima.
Broj poslovnih korisnika povećan je kroz novi, fleksibilni portfelj i inovativne usluge poput Putnog osiguranja za poslovne korisnike. Razvijen je i A1 wallet, virtualni novčanik za male poslovne korisnike koji omogućava pametno upravljanje budžetom. U 2025. godini A1 planira nastavili ulaganja u 5G infrastrukturu i širenje optičke infrastrukture, a portfelj telekomunikacijskih i ICT usluga želi približiti SME segmentu tržišta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....