"Do studenog 2022., zaposlenici Snapa raspravljali su o tome kako mjesečno postoji 10.000 korisničkih prigovora seksualnog iznuđivanja (sextortion) i da ti prigovori vjerojatno predstavljaju samo mali dio te vrste cyber zlostavljanja zbog srama i drugih barijera povezanih s prijavljivanjem takvih slučajeva", stoji u novoj verziji sudske tužbe koju je glavni državni odvjetnik američke savezne države New Mexico podnio protiv tvrtke Snap, čiji je glavni proizvod Snapchat, aplikacija iznimno popularna i među hrvatskim klincima.
U jednom od slučajeva, prenosi The Verge, zaposlenici su se referirali na korisnički račun sa 75 prijava, u kojima su se spominjali golotinja, maloljetnici i iznuda. Unatoč tome, račun je i dalje ostao aktivan. Godine 2022., Snapovo interno istraživanje navodno je otkrilo kako je više od trećine tinejdžerica i 30 posto tinejdžera bilo izloženo "neželjenim kontaktima" na platformi, stoji u tužbi.
Novo otkriveni detalji otkrivaju dosta zabrinjavajuću sliku kompanije koja je itekako svjesna svojih nedostataka u zaštiti djece i maloljetnika na svojoj platformi, ali koja je nedovoljno fokusirana na ispravljanje tih nedostataka.
"Bivši zaposlenici Snapa zaduženi za sigurnost žalili su se kako su "imali vrlo malo kontakata s višim menadžmentom u usporedbi s radom u drugim društvenim mrežama i da je postojao veliki otpor pokušajima uvođenja sigurnosnih mehanizama u aplikaciju, jer je CEO Evan Spiegel kao glavni prioritet gurao dizajn", navode odvjetnici iz New Mexica.
Snap je u priopćenju objavio kako je aplikacija dizajnirana "kao mjesto komunikacije s uskim krugom prijatelja, s ugrađenim sigurnosnim mehanizmima, i u kojoj smo namjerno imali dizajnerske odabire zbog kojih je strancima teže pronaći maloljetnike na našoj platformi.
Nastavljamo razvijati naše sigurnosne mehanizme i odredbe, od korištenja naprednih tehnologija kojima detektiramo i blokiramo određene aktivnosti, preko zabrane komunikacije sa sumnjivim računima, do rada sa snagama zakona i vladinim agencijama, uz mnoge druge".
S druge strane, prema tužbi, među zaposlenicima Snapa kružio je eksterni izvještaj iz 2021. godine koji uključuje primjere navodnih predatora koji se preko Snapchata povezuju s djecom od osam godina i prikupljaju materijal za seksualno uznemiranje djece. No menadžment je strahovao kako bi mjere da se spriječi ovakvo ponašanje prouzročile "nezasluženi teret" kada je riječ o korisničkoj privatnosti te "disproporcionalan trošak za administratore", stoji u tužbi.
Zaposlenici su također identificirali opasnosti kod pojedinih Snapchatovih značajki, primjerice Quick Add, koja korisnicima sugerira s kime bi se mogli povezati. "Moramo pronaći novi pristup koji bi stvorio "ogradu" oko naših najranjivijih korisnika (maloljetnika) i otežao predatorskim korisnicima da ih pronađu preko quick adda, searcha, itd.", napisao je jedan od direktora.
"Vjerujemo da to možemo postići na način da ne stvorimo značajne smetnje korisnicima u njihovom iskustvu, ako pokušamo s novim strategijama i tehnikama kako bismo efikasnije ogradili maloljetnike od ljudi izvan njihove mreže", dodao je, stoji u tužbi.
Jedna od mjera bila je ta da se Quick Add pojavljivao korisnicima između 13 i 17 godina jedino ako su imali "određeni broj zajedničkih prijatelja s osobom koja bi im se predložila". Interno, međutim, zaposlenci su preponali kako taj pristup i dalje ima značajne nedostatke (jedan od njih je svakako taj da, premda bi to teoretski smjeli tek sa 13 godina, klinci mogu otvoriti račun i sa 7 ili 8 godina tako da jednostavno prilikom kreiranja slažu o tome koliko godina imaju, što će biti poznato mnogim roditeljima u Hrvatskoj).
Novi detalji iz tužbe otkrivaju još detalja o tome kako je Snap navodno bio platforma za ilegalnu prodaju oružja. U jednoj prezentaciji, kompanija je priznala kako imaju "50 postova o ilegalnoj prodaji oružja dnevno i više od 9000 dnevnih pregleda na to oglašeno oružje". Čak i kada se takav sadržaj prijavi, najčešće se to dogodi nakon što su ga prethodno vidjele stotine korisnika.
Interna komunikacija također otkriva kako su u kompaniji bili svjesni adiktivnosti Snapstreaksa, značajke koja obavještava korisnike koliko dana zaredom su imali neprekinutu komunikaciju s nekim drugim.
"Wow, trebali bi smo imati još ovakvih adiktivnih fora", napisao je jedan zaposlenik još u siječnju 2017. "Većina ‘streakera‘ su iz naše ciljane demografske skupine. Streaks otežava isključivanje s aplikacije na makar jedan dan", piše drugi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....