I turisti većinom traže domaće, lokalno pivo, ne zanima ih ono što mogu kod kuće kupiti u supermarketu.
Ne iznenađuje stoga da često posežu i za craft pivama male splitske pivovare Barba s proizvodnim pogonom na Stinicama, piše Slobodna Dalmacija.
Danas Barba Pivovara, koju je 2015. pokrenuo Siniša Anđelić, proizvodi 18.000 – 20.000 litara piva mjesečno. Radi se o prirodnom proizvodu, bez aditiva, a prema njemu se tako treba i odnositi, kao prema siru, craft pivo treba čuvati na tamnom i hladnom mjestu kako ne bi izgubilo svojstva, priča direktor Anđelić.
Takav pristup donio je Barbi sjajno priznanje – američka stranica „RateBeer” njihovo je pivo "Barba Imperial IPA" proglasila najboljim u Hrvatskoj. Tim su pivom ušli na listu 50 najboljih piva u svijetu.
- Proizvodimo više od 10 stilova piva, bez dodataka, od laganih piva za svakodnevno uživanje do eksperimentalnijih stilova koji još uvijek nisu zastupljeni na našim prostorima. Punimo ih u boce i u kegove, pazeći da do krajnjeg korisnika dođu maksimalno svježa i kvalitetna – kažu u Barba Pivovari, u kojoj uz direktora Sinišu Anđelića, rade Ante Knežević, koji je glavni pivar, Mario Vidić, koji je glavni za sve ostalo, marketing itd., te Nives Grabić Anđelić, Sinišina supruga i desna ruka u vođenju poslova.
Posao je krenuo 2015., a njihovo se „kuvanje” piva iz hobija pretvorilo u ozbiljan biznis 2018. godine. Siniša Anđelić, direktor tvrtke L.A.B. Split d.o.o., u okviru koje je Barba Pivovara, tada se vratio iz Norveške i s prijateljima počeo „nešto kuvati”, a njegov barba Leon Dekanić (jasno je po kome je prvo pivo dobilo ime), sugerirao je da se organizira i pogura proizvodnja piva, uz to i financijski pomogao.
Prije nego što odlučio na taj korak, Siniša je, kaže, godinu i pol obilazio razne urede u potrazi za svim potrebnim dozvolama, kupili su pogon propale pivovare iz Prološca i preselili ga u Split. U to vrijeme Barba Pivovara je bila prva i jedina u Splitu, sada ih je više, konkurencija je itekako dobro došla. U Hrvatskoj ima 50 do 70 malih pivovara koje zauzimaju jedan do dva posto tržišta.
- Od prvog dana do danas nismo podlegli masovnoj proizvodnji na štetu kvalitete piva. S vremenom se pogon unaprijedio i povećao, te se samim time i kvaliteta povećala. I danas je, kao i na početku, cilj proizvesti kvalitetno pivo, s naglaskom na to da se proizvodi i puni u Splitu, te edukacija ugostitelja, kao i krajnjih potrošača, o skladištenju piva, pivskim stilovima, načinu posluživanja. Uz sve te segmente pružiti ljudima mogućnost da zaista uživaju u pivu na način da pronađu stil koji im najviše odgovara, da znaju što naručuju i što piju.
Na pitanje kako se korona-kriza odrazila na njihovo poslovanje Anđelić odgovara "kao i na sve drugo".
- Ugostiteljski objekti nisu radili, tako da smo ostali uskraćeni za velik dio tržišta. Prilagodili smo se situaciji na način da smo uveli beskontaktnu dostavu preko webshopa, maksimalno spustili cijene, te na taj način dodatno približili naše pivo ljudima za prihvatljivu cijenu. Ljudi su se također prilagodili tom načinu rada, tako da je funkcioniralo izvrsno. Dobar broj ljudi je to shvatio i kao bonus, s obzirom na to da craft pivo nije toliko zastupljeno u svim ugostiteljskom objektima, pa smo na taj način i stvorili jedan osobni kontakt na obostranu sreću i korist - zaključuje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....