Od ove godine, vodeća hrvatska tvrtka za savjetovanje u ljudskim resursima Selectio dodjeljuje priznanje Izvrsnost u izazovima onim kompanijama koje su pokazale kvalitetno upravljanje zaposlenicima u nepredvidljivim okolnostima. Cilj priznanja je isticanje važnosti brige o zaposlenicima i u periodu krize te razmjena dobrih praksi i inicijativa koje su mnoge kompanije pokrenule u ovom izazovnom periodu.
Nositelji priznanja
Kompanije nositelji priznanja Izvrsnost u izazovima prošle su kroz nezavisnu evaluaciju svojih HR praksi, a nositeljima su se tako pridružili Addiko banka, CEMEX Hrvatska, Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET, Hrvatski Telekom, JGL, Luckia Hrvatska, McDonald's, Philip Morris Zagreb, PLIVA te Poslovna inteligencija.
„Iako je riječ o kompanijama različitih veličina koje posluju u širokom spektru sektora te su se tijekom ovog perioda susrele s bitno drugačijim izazovima, svojim inicijativama i odlukama pokazuju kako su im zaposlenici zaista na prvom mjestu. Pravovremeno su implementirane sve potrebne mjere i izmjene u organizaciji rada u svrhu zaštite zaposlenika, sa zaposlenicima se o svim novim odlukama komuniciralo otvoreno i transparentno te su im omogućeni višestruki oblici podrške za osiguravanje psihičke dobrobiti i osjećaja sigurnosti“, istaknula je Martina Kessler iz tvrtke Selectio.
Kessler ističe da iako je poslodavcima fokus bio na vlastitim zaposlenicima, nisu izostale ni razne hvalevrijedne inicijative društveno odgovornog poslovanja koje su najčešće uključivale financijske i materijalne donacije za medicinske institucije i poslovne partnere koji su bili teže pogođeni krizom. „Kompanije s priznanjem Izvrsnost u izazovima donirale su sredstva Petrovoj bolnici, KBV Dubrava, KBC Sestre milosrdnice, KBC Osijek i KBC Split, a na različite su načine pružale pomoć Crvenom križu kroz doniranje obroka, zaštitne opreme i volonterske aktivnosti“, istaknula je Kessler.
Načini pogodnosti
Addiko banka je, osim što je uvela dodatne materijalne i nematerijalne benefite, putem anketa redovito dobivala prijedloge svojih zaposlenika te provjeravala osjećaju li se sigurno i je li im pruženo sve što im je potrebno za rad te na osnovu toga brzo prilagođavala način rada u poslovnicama i virtualnim timovima. Također, u samo pet dana omogućen je rad od kuće za 500 zaposlenika banke, dok je CEMEX razradio i primjenjuje čak 52 protokola zaštite zdravlja i sigurnog ponašanja.
U CARNET-u su, osim u brigu za zaposlenike, veliki napori tijekom kriznog perioda uloženi i u podršku pri održavanju nastave na daljinu za sve osnovne i srednje škole u Hrvatskoj, kao i provođenje druge faze CARNET-ovog programa e-Škole koji je pridonio lakšem i uspješnom prelasku s tradicionalnog načina poučavanja na online nastavu. Hrvatski Telekom je u manje od 10 dana u potpunosti reorganizirao svoje poslovanje kako bi omogućio siguran rad na daljinu od kuće za više od 4.000 svojih zaposlenika, koji su svojim radom omogućili nastavak nesmetane komunikacije i povezanosti cjelokupnog društva. Kroz svakodnevnu internu komunikaciju kompanija je svim zaposlenicima omogućila punu tehničku i savjetodavnu podršku kako bi se lakše prilagodili radu od kuće, a oni su to nagradili u velikom internom istraživanju, koje je pokazalo najveće zadovoljstvo zaposlenika u zadnjih 15 godina.
U JGL-u su pokrenuli fokusiranu internu i eksternu komunikacijsku platformu s temom COVID-19 bolesti, s ciljem davanja podrške i razmjene mišljenja među zaposlenicima s različitih tržišta, kao i educiranja šire javnosti o iskustvima i najboljim JGL praksama, a Luckia Hrvatska ističe da su za vrijeme krize dodatno ojačali timski duh i komunikaciju te da su omogućili zaposlenicima davanje prijedloga za nove usluge i projekte te sudjelovanje u njihovoj izradi što je dovelo do odličnih rezultata, dok je McDonald's nastavio s individualnim nagrađivanjem zaposlenika te zaposlenicima koji su u rizičnoj skupini omogućio oslobođenje obaveze rada.
Philip Morris Zagreb pokrenuo je brojne wellbeing prakse za svoje zaposlenike u sklopu programa Stay active, stay healthy, stay productive, dok su PLIVI su uveli veliki broj praksi iz kriznog menadžmenta kako bi se osigurao kontinuitet poslovanja, a od onih usmjerenih na dobrobit zaposlenika izdvojili bi praksu Razvojni četvrtci, koja predstavlja ciklus tjednih online edukacija dostupnih svim zaposlenicima, i newsletter Povezani i kad nismo zajedno, s prigodnim temama vezanim za očuvanje mentalnog zdravlja. Poslovna inteligencija naglasak je stavila na dodatnu digitalizaciju svojih procesa i osiguravanje balansa privatnog i poslovnog života zaposlenika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....