Bitka za radna mjesta

'Od početka krize stalno prilagođavamo cijeli lanac naše proizvodnje'

Samo novi sigurnosni protokol i zaštitna oprema u količinama dovoljnim za sustav s 3663 zaposlenih stavka je, ističu u Vindiji, s kojom niti jedan subjekt nije radio planove za 2020.
Tvornica Koke
 Željko Hajdinjak / Hanza Media

Hrvatsko gospodarstvo nikad nije bilo u većem problemu, pri čemu je očuvanje radnih mjesta najveći izazov. Iako je svaki dan sve veći broj radnika na zajamčenom minimalcu i sve je više otkaza, varaždinska Vindija je očuvanje radnih mjesta označila kao jedan od prioriteta i u krizi. Unatoč neizvjesnosti i činjenici da je već vidljivo kako su ovogodišnji planovi jedno, a njihova realizacija nešto posve drugo, grupacija nije i zasad nema namjeru dirati u radna prava 3663 zaposlenih.

- Očuvanje radnih mjesta i ulaganje u standard zaposlenika naši su poslovni prioriteti i dio svih naših kratkoročnih i dugoročnih planiranja. Iznimno smo zahvalni na trudu i odgovornosti koji pokazuju i inače, a posebno na svemu što su pokazali u prvoj fazi ove krize kada se radilo punim kapacitetom zbog eksplozije potražnje za zalihama - ističu iz Uprave tvrtke.

Osim o svojim radnicima, Vindija vodi računa i o 1373 kooperanta i njihovim zaposlenicima pa se iz tvrtke trude osvijestiti tržište da se kupnjom proizvoda s hrvatskim potpisom izravno utječe na očuvanje radnih mjesta. Kupcima skreću pozornost na kvalitetu i prednost odabira domaćih namirnica.

- Kad proizvodite prvu certificiranu GMO free piletinu iz zaokruženog ciklusa od polja do stola, koja put od farme do maloprodajnog lanca prođe u samo 24 sata, jasno je da svježije od toga, a pritom standardizirane kvalitete, ne postoji među proizvodima iz uvoza. Kupci to trebaju znati, baš kao i činjenicu da u toj proizvodnji sudjeluju farme iz naših ruralnih područja kojima ta djelatnost doslovce znači život - kažu.

Pritom naglašavaju specifičnost situacije s kojom se susrela prehrambena industrija u srazu s koronavirusom.

- Od početka krize prouzročene pandemijom prehrambena industrija u situaciji je neprestane prilagodbe brzim promjenama ne samo u vidljivom dijelu, na tržištu po pitanju potražnje, nego u cijelom lancu proizvodnje. To, pak, iziskuje pojačane napore u organizaciji rada, nabave, skladištenja i distribucije, uz obveznu primjenu svih sigurnosnih mjera.

Na početku krize vladala je velika potražnja za mlijekom i svježim mesom, no kako vrijeme odmiče, vidljiva je ne samo stabilizacija u tom segmentu, nego potpuna promjena strukture potražnje za prehrambenim proizvodima.

S velikom promjenom životnih, radnih i pedagoško-obrazovnih uvjeta bitno su se promijenili i zahtjevi tržišta, navike u periodici nabave i odabiru namirnica. Svježi i mliječni proizvodi zahtijevaju čuvanje u hladnjacima i zamrzivačima pa se kupnja prilagođava duljim intervalima kućne nabave, a prednost se daje namirnicama koje su sastavni dio obroka za cijelu obitelj, umjesto malih gotovih obroka, napitaka u malim pakiranjima i sličnog.

Smanjena mobilnost kupaca, obustava nabave u studentskim centrima, školama i vrtićima koji ne rade, zatvaranje kompletnog ho-re-ca sektora te stopiranje turističke aktivnosti, za prehrambenu industriju znači obilje izazova, i to svaki dan. Svježi proizvodi imaju rok trajanja, sirovina svoje cikluse uzgoja, a skladištenje specifične zahtjeve te ograničene kapacitete i u distribuciji i u proizvodnji i u trgovačkom lancu. Sve to u prehrambenoj industriji zahtijeva dodatna ulaganja i može generirati ozbiljne gubitke - napominju iz grupacije.

Samo novi sigurnosni protokol i zaštitna oprema u količinama dovoljnim za sustav s 3663 zaposlenih stavka je s kojom niti jedan subjekt nije radio planove za 2020. godinu.

Također, napominju iz grupacije, godišnje ugovaranje količina i dinamike isporuke s kooperantima i dobavljačima stvara obvezu koju moraju poštovati, neovisno o promjenama okolnosti koje se mijenjaju iz dana u dan.

- Važno je znati da se proizvodni pogon, odnosno linija ne može niti pokrenuti, niti zaustaviti u jednom danu jer nije sustav za sebe. Sirovina ne može čekati pred vratima pogona, a ne može se niti nabaviti preko noći. Sve je to stvarnost prehrambene industrije, a Vindijin asortiman većinom čine proizvodi s relativno kratkim rokom trajanja, posebno osjetljivi na sve promjene na tržištu - naglašavaju.

Realizacija turističke sezone, pa makar i ograničena na drugi dio godine ili samo na posljednji kvartal, bitna je stavka u planiranju proizvodnje i poslovanja, pa tako i ljudskih resursa u Vindiji.

- Pritom imamo veliku odgovornost u opskrbi građana kvalitetnim domaćim namirnicama, ali i u ukupnoj gospodarskoj aktivnosti u segmentima primarne proizvodnje i prerade hrane - napominju iz Vindije.

- U periodu koji slijedi naš će fokus biti na očuvanju proizvodnje bez kompromisa na kvaliteti i pouzdanosti te očuvanje radnih mjesta i svakako ćemo nastojati pomiriti različite potrebe. Nadamo se i vjerujemo da će Vlada i nadalje prepoznavati ključne potrebe u gospodarstvu te pravodobno odgovarati na tekuće izazove, a mogućnosti korištenja mjera za očuvanje radnih mjesta razmatrat ćemo i primjenjivati u skladu s razvojem situacije, gospodarskom perspektivom do kraja godine te projekcijama za iduću jer u kompleksnom i osjetljivom proizvodnom lancu moramo planirati daleko unaprijed - zaključuju u Vindiji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. svibanj 2024 00:17