Njemački automobilski gigant Volkswagen (VW) želi postati globalni lider u proizvodnji električnih automobila, u što ulaže 80 milijardi eura. Ako u tome uspije, to će biti zahvaljujući radikalnoj i rizičnoj strategiji nastaloj nakon najveće nevolje u njegovoj povijesti - dieselgate skandala.
Zasad su planovi komercijalnih proizvođača automobila o proizvodnji električnih vozila imali jedan glavni cilj - zaštititi dobit prikupljenu od prodaje konvencionalnih automobila uz visoku maržu dodavanjem u flotu dovoljno vozila s nultom emisijom kako bi zadovoljili propise o čistom zraku. U međuvremenu su kupci uglavnom izbjegavali kupnju električnih vozila jer su im preskupa, nespretno ih je napuniti i imaju nedovoljni domet.
Najveća strateška promjena u Volkswagenovih 80 godina povijesti svoje korijene ima u kriznom sastanku održanom u gostionici Rotheof u Wolfsburgu 10. listopada 2015. Na tom sastanku, koji je održao tadašnji šef VW brenda Herbert Diess, devet vrhunskih menadžera okupilo se kako bi raspravili kako dalje nakon što su regulatori otkrili da je kompanija varala na testovima emisija plinova, čime su okaljali vlastito ime. Sve to ih je koštalo više od 27 milijardi eura.
„Bila je to intenzivna rasprava, kao i spoznaja da bi to mogla biti prilika, ako skočimo dovoljno visoko. To je bila prva sesija planiranja kako bi napravili više od same ideje o električnim automobilima. Pitali smo se: kakva je naša vizija budućnosti našeg brenda? Sve što vidite danas povezano je s tim”, rekao je član VW-ovog odbora za prodaju Juergen Stackmann.
Tri dana nakon tog sastanka, Volkswagen je najavio planove za razvoj platforme za električna vozila pod kodnim imenom MEB, čime je utrt put za masovnu proizvodnju električnih automobila po pristupačnim cijenama.
Mjesecima nakon skandala u 2015., konkurentski proizvođači automobila tretirali su varanje na testiranjima emisija plinova kao „VW-ov problem”. Međutim, regulatori su otkrili prekomjerne emisije štetnih plinova u cijelom sektoru te su započeli s kažnjavanjem, čime se cijeli sektor prisililo na promišljanje.
Sad će „zlikovac” tzv. dieselgatea u nadolazećim godinama postati vjerojatno najveći proizvođač električnih automobila na svijetu, kažu analitičari koji smatraju da ima povoljnu startnu poziciju za osvajanje tržišta ako se potražnja materijalizira.
„Odluka o pretvaranju tvornice Emden u Donjoj Saskoj u pogon za proizvodnju električnih automobila, nikad se ne bi dogodila da nije bilo tog subotnjeg sastanka”, ustvrdio je Stackmann.
Međutim, puni opseg VW-ovih ambicija otkriven je tek prije dva mjeseca, kada su iznenadili industriju obećanjem da će uložiti 80 milijardi eura za razvoj električnih vozila i kupnju baterija, nadmašujući tako ulaganja konkurenata. Planiraju povećati godišnju proizvodnju električnih automobila na tri milijuna do 2025. godine, sa 40 tisuća u 2018. godini.
VW vjeruje da će mu veličina omogućiti prednost u stvaranju električnih vozila koja neće koštati više od Golf modela, dakle oko 20 tisuća eura. Naime, koristit će svoj veliki utjecaj kao najveći proizvođač automobila i kamiona u svijetu, da u nabavi smanji troškove.
- Za električne automobile potrebna nam je ekonomija razmjera, a VW može to iskoristiti više nego bilo koji drugi proizvođač automobila - izjavio je jedan od viših VW-ovih izvršnih direktora koji je želio ostati anoniman.
VW-ov proračun za proizvodnju električnih automobila nadmašuje onaj njegovog najvećeg konkurenta, njemačkog Daimlera, koji je za tu svrhu izdvojio 42 milijarde dolara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....