Neostar Lab, tehnološki laboratorij Zubak Grupe, iduće godine u lipnju predstavit će Neostar.com, platformu za kupnju i prodaju rabljenih automobila te usluge servisa. Kako nam je objasnio voditelj i idejni začetnik Neostara, Dimitrije Trbović, bit će to nešto kao “Airbnb za automobile”, platforma koja će spajati prodavača automobila s kupcem. Kako će točno funkcionirati?
- Korisnik će na stranici moći odabrati automobil prema marki, modelu, godini ili cijeni, pregledati automobil 360 stupnjeva, izvana i iznutra. Također, moći će postaviti pitanja prodavaču, ponuditi cijenu, zatražiti da pregleda automobil uživo ili ga odmah kupiti, objasnio je. Iako takvi online servisi već postoje na američkom tržištu, Neostar je poseban, dodaje, jer rješava nepovjerenje koje vlada na tržištu kupovine i prodaje automobila. Kupac se, kaže, uvijek pita ima li vozilo kakav kvar koji će prodavač prešutjeti, jesu li vraćani kilometri i kako postići fer cijenu. Neostar će stoga na sebe preuzeti inspekciju vozila, jamčiti njegovu ispravnost i na slikama istaknuti svako oštećenje, kao i digitalno objaviti kompletnu povijest vozila iz servisne knjižnice.
- Ovisno o starosti vozila dajemo jamstvo od mjesec do 12 mjeseci na vozilo, a kupac će ga, nakon kupovine, moći i vratiti u roku od 48 sati ako nije zadovoljan, napominje Trbović dodajući da je prodavač tu siguran jer će novac nezadovoljnom kupcu vratiti Neostar te zadržati automobil. Za svoju posredničku uslugu, Neostar će prodavaču zaračunati naknadu od 1,5 posto na transakciju.
Na pitanje je li naše tržište, s obzirom na to da je većini ljudi kupovina automobila jedna od najvećih životnih investicija, spremno za takvu futurističku ideju, odgovara Trbović da je takva modernizacija neminovna te da Neostar.com predstavlja konsolidaciju tržišta kakvu su svojevremeno uveli Uber i Airbnb.
- Airbnb nije izmislio apartmane, već je to izmislila ona baka koja je na cesti stajala s natpisom “Apartmani”, slikovito je objasnio Trbović kako se tržište kupovine i prodaje automobila mijenja tehnologijom, a tako se mijenjaju i navike kupaca. Navodi primjer automobila Tesla koji se prodaju isključivo online. Fizički saloni će doživjeti tansformaciju, prognozira Trbović,
- Prodajni saloni doživljavaju transformaciju u showroom koncepte gdje kupci mogu pogledati i opipati vozilo, razgovarati s prodajnim osobljem ali sama prodaja će se polako seliti u digitalnu sferu, kaže.
Uz kupnju automobila, na novoj stranici Neostara kupac će moći pronaći i servis za svoje vozilo. Kako je objasnio Trbović, bilo koji automehaničar koji ima svoj obrt moći će svoje usluge staviti na stranicu Neostar.com i iskoristiti to kao dodatni prodajni kanal. Cijene servisnih usluga, primjerice, promjena ulja ili servis klima uređaja, imat će fiksne cijene kao garanciju da kupac neće preplatiti uslugu.
- Nedostaje nam transparentnost, zato ljudi i vjeruju da usluge servisa uvijek preplaćuju. Mehaničara koji stavi svoju uslugu na Neostar.com kupci će sami ocjenjivati što će biti vidljivo na stranici, tumači.
Neostar stranica već postoji i na njoj se zasad prodaju vozila i nude usluge Zbuak grupe, a kaže Trbović, da godišnje preko te stranice prodaju do 150 automobila. Sve mogućnosti na toj stranici, koje su sada dostupne za automobile Zubak Grupe, iduće godine bit će dostupne za cijelo tržište. Stoga, najavljuje Trbović, kreću i dodatna zapošljavanja. Trenutno na razvoju aplikacije, koja traje već tri godine, radi deset zaposlenika, a do kraja godine planiraju zaposliti još 42 ljudi. Među ostalim, traže programere, developere, stručnjake za digitalni marketing, ekonomiste.
- Hrvatsko tržište bit će nam test za globalno širenje. Zaživi li Neostar platforma kod nas, a to će se vidjeti u prvih godinu dana, možemo krenuti na osvajanja ostalih tržišta, najavio je ambiciozno Trbović.
- Kupac dolaskom na stranicu Neostar može izabrati automobil koji želi i pregledati ga 360 stupnjava
- Oštećenja na vozilu su posebno naglašena "uskličnicima", a klikom se oštećenje uvećava
- Uz opis i podatke o vozilu, kupac može pronaći sve podatke iz servisne knjižice vozila
- Prije kupovine kupac će morati ispuniti svoje podatke, uključujući osobne podatake, adresu, e-mail i podatke bankovne kartice
- Kada je automobil kupljen, Neostar ga dostavlja kupcu na adresu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....