Široka dostupnost interneta i sve veća upotreba pametnih telefona, doveli su do velike promjene u načinu konzumiraje dnevnih vijesti i informacija. Upotreba Facebooka, kao društvene mreže među mlađima u drastičnom je padu, što potvrđuje i istraživanje Reuters Instituta, koji pokazuje kako se sve više korisnika okreće alternativnim kanalima komunikacije poput WhatsAppa ili Snapchata. kako bi došli do željenih informacija.
Prema njihovom istraživanju, upotreba Facebooka kao izvora novosti u Americi je pala za 9 posto u odnosu na 2017. godinu, dok je upotreba najveće društvene mreže među mladima pala je za 20 posto.
No, bez obzira na to, Facebook je i dalje vodeća društvena mreža kada se promatraju aktivnosti korisnika u traženju novih vijesti. Korisnici i dalje preferiraju dneve informacije pronalaziti putem Facebooka, no raspravu o članku ili nekoj tematici bi ipak radije vodili putem aplikacija za razmjenu poruka poput WhatsAppa.
Kao obrazloženje ovoj tezi, ispitanici tvrde kako se osjećaju puno sigurnije unutar zatvorenih grupa, smatraju da na takvim mjestima uistinu mogu iskazati svoje mišljenje te bezbrižno raspravljati o tematici koja ih muči.
- Cijela poanta društvenih mreža je u lažnom predstavljanju, 'nošenju maski'. No, kad sam u grupnoj poruci s prijateljima i ljudima koji dijele moje mišljenje, sve 'maske' se spuštaju i osjećam se sigurno, kao da uistinu mogu biti svoj - izjavio je jedan engleski ispitanik.
- WhatsApp mi odaje dojam privatnosti i intime. Kao da je neki hibrid društvene mreže i razmjene poruka. Facebook mi je iz nekog razloga jednostavno previše javna platforma, pa čak i ako se nalazim u Messengeru - istaknuo je jedan američki ispitanik
Kada se promatra korištenje aplikacija za poruke u postotcima, može se primijetiti je da Facebook Messenger, kao kanal komunikacije za raspravu o dnevnim događanjima više korišten u svega nekoliko zemljama poput Grčke ili Norveške, gdje je ova aplikacija i dominantna za sve upotrebe kada je u pitanju razmjena poruka. Dok je WhatsApp više zastupljen u Latinskoj Americi, sjeveroistočnoj Aziji i južno europskim zemljama.
Što se tiče balkanskih zemalja slika je potpuno drugačija. Na ovom području do izražaja dolazi jedna potpuno duga mobilna aplikacija, Viber. Zanimljiv je podatak da ovu aplikaciju kao izvor dnevnih informacija koristi čak 12 posto Hrvata.
U konačnici, glavni razlog zašto se ljudi danas okreću alternativnim kanalima komunikacije upravo je njihova privatnost i sigurnost. Iako ovakav trend, koji je najviše zatupljen među mlađom populacijom ne ide u prilog medijskoj industriji čini se da ćemo se svi zajedno na takve promjene morati priviknuti, a komentare i lajkove na Facebook i Twitter stranicama uskoro zaboraviti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....