Prosječna duljina popularnih pjesama danas je 20 sekundi kraća u odnosu na 2013. godinu, piše Fortune. Krivac? Streaming platforme, Spotify i Apple Music koje su lani držale udio od 75 posto u ukupnim prihodima glazbene industrije.
Kako piše Fortune, nisu se glazbenici ulijenili niti je publika postala manje zahtjevna (mada je i to možda faktor). Riječ je o tome da streaming servisi financijski ne potiču glazbenike na kompleksnije i duže skladbe. Spotify i Apple Music, naime, glazbenicima isplaćuju naknade, između 0,004 i 0,008 dolara za svaki put kada je njihova pjesma preslušana.
Naknada, dakle, ne ovisi o duljini i kompleksnosti pjesme, već o broju slušanja. Prema tome, glazbeniku je danas svejedno hoće li skladati pjesma od dvije minute ili 8, zaradit će isto.
- Nikada do sada nije bilo takvog financijskog pritiska na glazbenike da rade kraće pjesme. Jednostavno, napuniti album s više pjesama koje kraće traju, financijski je isplativije nego napraviti manje pjesama koje traju duže – komentirao je Mark Richardson, glazbeni kritičar s portala Pitchfork.
Primjerice, Kanye West će dobiti istu naknadu za svoju pjesmu “All Of The Lights” iz 2010. godine koja traje pet minuta i lanjski hit “I Love It” koji traje tek dvije minute. Većina se glazbenika prilagodila tom trendu. Osim Westa, svoje su pjesme na lanjskim albumima skratili i Drake, kao i Kendrick Lamar.
Prema istraživanju portala Quartz, prateći Top 100 pjesama s Billboardove ljestvice u 2018. čak 6 posto hit pjesama traju tek dvije minute i 30 sekundi ili kraće.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....