Danima prije nego što je izašla treća sezona serije Stranger Things, stotine obožavatelja okupili su se na plaži u Santa Monici i posjetili sajam napravljen prema onom koji se prikazuje u popularnoj Netflixovoj seriji. Odjeveni u majice s imenima glavnih likova i srednje škole u izmišljenom američkom gradiću, fanovi su čekali više od sat vremena kako bi se mogli voziti na vrtuljku, jesti sladoled i slikati se u foto kabini.
Taj je sajam, kako piše Bloomberg, dio najveće marketinške kampanje u koju se upustila najveća svjetska online televizijska mreža. Tijekom proteklih nekoliko tjedana Netflix je povezao Stranger Things s biciklima marke Schwinn, Nike tenisicama te Coca-Colom i sve kako bi ispromovirao treću sezonu serije koja je puštena na američki Dan nezavisnosti.
U ponedjeljak, pak, kompanija je počela s oglašavanjem suradnje s Microsoftom. Taj tehnološki div, naime, vraća Windows 1, prvu verziju softvera koji je Microsoft učinio najvrednijom tvrtkom. Aplikacija uključuje Microsoft Paint i Write te igre i videe iz serije koja je smještena u 1985., kada je Microsoft 1 stigao.
Poput svake kampanje, i ova je osmišljena da privuče postojeće, ali i nove fanove, i Netflix je u tome uspio. Treću sezonu u prva četiri dana gledalo je 40,7 milijuna kućanstava diljem svijeta, što je rekord za tu kompaniju, a više od 18 milijuna kućanstava već je pogledalo svih osam epizoda sezone.
No, kampanja je i važan test za Netflix koji pokušava svoju najpopularniju originalnu seriju pretvoriti u nešto više. Broj pretplatnika videa na zahtjev koji kompanija pruža približava se 160 milijuna pa je vrijeme za ulazak u tržište vrijedno 122 milijarde dolara koliko potrošači troše na proizvode povezane s nekom serijom ili filmom.
Neke od najvećih zabavnih industrija na svijetu izgrađene su na svijetu Spužve Boba, Ratova zvijezda i Batmana koji su ostali vidljivi javnosti putem majica, video igara i igračaka čak i nakon što sezona/film završi. Ratovi zvijezda su, primjerice, samo proizvodima poput majica i akcijskih figurica ostvarili promet od 20 milijardi dolara, a i tako se potiče prodaja karata za svaki novi film koji stigne u kina. Imaju svoju video igru, igračke i tematski zabavni park. Netflix, s druge strane, nikada niti jednoj seriji ili filmu ne daje više od nekoliko tjedana pozornosti.
No sada konačno ima naslov s kojim bi to mogao promijeniti. Stranger Things debitirala je 2016. s jako malo buke i oglašavanja te su kreatori serije zbog toga bili veoma zabrinuti. Ipak, gledatelji su se odmah “zakačili” i unutar nekoliko tjedana glumačka ekipa pojavila se na naslovnicama magazina te u talk showovima, a Stranger Things je nominirana za Emmy i postala je Netflixovom najgledanijom originalnom serijom. I pokusnim kunićem za marketing.
Kompanija je kupila svoju Super Bowl reklamu kako bi promovirala drugu sezonu i sklopila je suradnje za majice, lutke i igru za mobitele. Suradnja s Microsoftom trajat će cijelo ljeto, a softverski gigant napravit će video igru te će u svojim američkim poslovnicama održavati znanstveni kamp Camp Know Where poput onog u kojem je mnogima omiljeni lik Dustin proveo svoje ljeto. Osim bicikala, tenisica i Coca-Cole, koja je ponovno u prodaju vratila New Coke koja se našla na tržištu tijekom '80-ih, a likovi ju piju u trećoj sezoni serije, popularna društvena igra Dungeons&Dragons u prodaju je pustila Stranger Things kolekciju. Sljedeće godine izaći će i video igra temeljena na seriji.
- Nickelodeon je bio nula prije Spužve Boba. Mislim da će i Netflix svoje serije uspjeti učiniti trgovačkim hitovima - vjeruje Allen Bohbot koji za Netflix producira dječju emisiju Super Monsters.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....