Prikupili 500 milijuna dolara

Kineski proizvođač električnih automobila Byton sprema se skinuti s trona Teslu

Njihov automobil će pri otključavanju prepoznati lice vlasnika i potpuno mu se prilagoditi
Byton električni automobil
 Profimedia, UPI

Kineski proizvođač električnih automobila Byton izvijestio je da je prikupio 500 milijuna dolara za pripremu proizvodnje kojom planiraju konkurirati kompanijama poput Tesle. U financiranju Bytona sudjelovali su FAW Group, Tus-Holdings, CATL i drugi, navodi se u priopćenju koje je u ponedjeljak objavio sjevernoamerički ogranak tvrtke sa sjedištem u američkoj saveznoj državi Kaliforniji.

"Uspjeh ovog ciklusa financiranja pokazuje kako će strateški ulagači raznih profila dodatno proširiti krug Bytonovih prijatelja i naše mogućnosti za razvoj", istaknuo je predsjednik i suutemeljitelj kompanije Daniel Kirchert.

"Byton definira novu referentnu vrijednost za inovativne proizvođače automobila kroz četiri ključna temeljna uvjeta - tehnologiju, proizvod, kapital i tvornicu", dodaje Kirchert.

Kompanija je na ovogodišnjem Sajmu potrošačke elektronike predstavila viziju "intuitivnih i inteligentnih" automobila koji bi se od iduće godine trebali naći na globalnom tržištu a cijena bi im trebala iznositi oko 45 tisuća dolara.

Njezini su čelnici nekadašnji direktori Tesle, BMW-a, Applea i Googlea, a očekuju da će najkasnije iduće godine lansirati prve modele u Kini, te u SAD-u i Europi od 2020. godine.

U priopćenju se također navodi da je Byton službeno otvorio globalno sjedište u kineskom Nanjingu, koje surađuje s istraživačkim centrom u američkoj Silicijskoj dolini i u projektnom centru u Muenchenu u Njemačkoj.

Prva serija prototipova trebala bi se testirati u travnju iduće godine a pokretanje pilot programa proizvodnje predviđeno je za prvu polovinu 2019. godine. U Bytonu rade i na tehnologiji autonomne vožnje i očekuju da će neke funkcije ugraditi u prve modele.

Na Sajmu potrošačke elektronike direktori Bytona pokazali su kako bi njihov automobil pri otključavanju mogao koristiti prepoznavanje ljudskog lica i prilagođavati se vozaču, a moguća je i lepeza drugih mogućnosti interakcije, uključujući glasovnu kontrolu vozila uz pomoć Amazonove Alexe, te dodirom i gestama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 05:07