Nakon 18 godina rada i više od 1000 uspješnih projekata i web.burza od danas i formalno nosi ime Human. Novonazvani Human već 18 godina posluje diljem svijeta i u regiji izrađujući web stranice, mobilne aplikacije i ostala digitalna rješenja koja osvajaju nagrade. Šest godina za redom osvojili su nagradu za najbolju web stranicu u Hrvatskoj, a sad nam Vanja priča o planovima za dalje.
“Godinama smo pomicali granice, predvodili razvoj tržišta te postavljali standarde u interakciji s korisnicima, a upravo je godina punoljetnosti zrela za formalnu promjenu imena kako bi još snažnije iskoračili na strana tržišta” izjavio je Human CEO Vanja Bertalan.
Vrijednosti svih ljudi, zaposlenika, klijenata i korisnika, uključujući njihove kvalitete, ali i mane, bili su misao vodilja koje su dovele do imena Human.
“Riječ Human predstavlja našu srž, odnose između nas, prema klijentima i korisnicima, sve ono što smo tvrdoglavo gradili kroz web.burzu godinama”, izjavio je Vanja. Napomenuo je da baš kao i svi mi, Human razmišlja, istražuje, stvara, dijeli, nada se, voli, plače, griješi, ispravlja greške, raste.
Nakon 18 godina dolazi promjena, heroji više nisu IN
“Izašli smo sa Superherojima. Bili smo mladi i radili smo kako nam odgovara, pola dana smo programirali, a drugu polovicu zajedno igrali online multiplayere. Svatko od nas imao je super moći pa smo cijelu priču prenijeli i na naš web.”
Heroji su ih doveli daleko, sve do japanskih udžbenika i velikih regionalnih projekata. Tih četrdesetak heroja već godinama razvijaju digitalna rješenja za velike regionalne klijente. Od Coolinarike do A1 Hrvatska, odgovaraju na pitanja kako učiniti krajnje korisnike sretnima - jer to je ključ uspjeha za klijente, a i njima je tako zabavnije.
“Shvatili smo da ne želimo obećavati nemoguće - radije nećemo surađivati. Znamo da najveće zadovoljstvo za sve dolazi kad su ljudi koji koriste naše proizvode zadovoljni. Ne želimo raditi stvari samo da bi ih odradili, želimo da ljudi plaču od sreće dok koriste naše proizvode. Znam da to nije realno, ali tome ciljamo.”
Kroz godine širenja i rast na stranim tržištima stvorila se potreba da promijene ime, Vanja pojašnjava da web.burza nije jednostavna za izgovoriti na engleskom, era superheroja je iza njih, a pojavila su se i nove mlade snage. Trebalo im je novo ime, a cijelo vrijeme se krilo u pozitivnim pričama koje su dobivali.
“Shvatili smo da smo cijelo vrijeme mi taj identitet o kojemu pričamo, da na kraju dana radimo stvari za ljude koji se znoje u tramvajima. Da smo mi Human i da su naši korisnici Human, cijelo vrijeme nam je odgovor bio pred nosom.”
Najteže je prenijeti kulturu
Poslovna kultura riječ je koja odmah izaziva refleks na povraćanje, pojašnjava Vanja. Pogoditi kvalitetnu kulturu, okruženje gdje se ljudi osjećaju dobro i sretni dolaze raditi na ponekad stresnim projektima od velike je važnosti.
“Najveći problem pri izradi novih web stranica bio nam je napisati nešto o našoj kulturi. Postoji određena energija za koju bih se usudio reći da se razlikuje od ostalih firmi, a čini nas posebnima. Kod nas rade isti ljudi i po 15 godina, što je za našu industriju vjerojatno rekordni period.”
Česta vijest u svijetu IT-ja upravo je problem pronalaska kvalitetnog kadra. Zaposlenici mijenjaju firme gotovo na godišnjoj bazi, a nekolicina njih osniva i vlastite obrte i tvrtke te se upušta u freelance svijet. Human se svojim novim šarenim identitetom, upečatljivim fotografijama ljudi, a na kraju dana i nagradama koje gotovo pa redovno osvajaju planira boriti protiv toga.
“Kulturu je fakat teško prenijeti, moraš ju osjetiti. Nadam se da smo uspjeli barem dio priče prenijeti kroz novi identitet, a za potvrdu je svako dobrodošao na pivu kod nas. Nekad čak i naše proizvodnje.” Human ima urede u Zagrebu i Osijeku te zapošljava 40 ljudi.
6 godina za redom osvojili su MIXX nagradu za najbolji website u Hrvatskoj. Među nagrađenim radovima nalazi se web stranice za Diners, Coolinariku, Zadovoljnu, Podravku, RTL, Lino i A1.
Od ostalih projekata ističu se i web stranice za vodeće medijske portale Dnevnik.hr i Vijesti.hr, NovuTV, svjetski poznatog proizvođača boja Hempel, njujorški startup za istraživanje gena Gencove te internacionalnu društvenu organizaciju The Engine Room.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....