Kraj Samsungove ere?

Huawei ima velike planove kako bi postao najveći proizvođač mobitela u roku dvije godine

Tajna njihova uspjeha je jednostavna - najnovije tehnologije prodaju po razumnim cijenama
Richard Yu, izvršni direktor Huaweija
 Gonzalo Fuentes / REUTERS

Tijekom ljeta počelo se pisati o tome da je kineski tehnološki div Huawei prestigao moćni Apple po prodaji mobitela. No kako piše CNBC, neće stati na drugom mjestu najvećih proizvođača mobilnih telefona već se itekako sprema napasti vodeći Samsung.

- Iduće godine ćemo biti vrlo blizu broju jedan, možda ćemo se i izjednačiti. Najkasnije godinu nakon toga, odnosno 2020. godine imat ćemo šansu postati broj jedan – tvrdi izvršni direktor Huaweija Richard Yu.

Ovih dana se u kineskoj kompaniji pregovara o mobitelima koji se savijaju, 5G mobilnoj tehnologiji i lećama za proširenu realnost. No, prije 2010. Huawei uopće nije imao mobitel vlastite proizvodnje. Krenuli su kao proizvođači tehnologije za druge kompanije, a njihov prvi mobilni uređaj IDEOS s Android sustavom koštao je samo 60 eura (oko 450 kuna). Upravo je Richard Yu bio na čelu transformacije jer je među prvima prepoznao da će mobiteli postati pametni uređaji i koristiti 4G mobilnu tehnologiju. Odlučio je da će Huawei poslušati tržište i početi proizvoditi pametne telefone s većim baterijama i velikim ekranima.

- Potičem svoje zaposlenike da misle izvan okvira i ne boje se rizika. Želim da rade sulude inovacije, probaju ono što se na prvu možda čini ludo – rekao je Yu za CNBC.

Nepoželjni u SAD-u

Tajna njihova uspjeha zapravo je vrlo jednostavna – neprestano ugrađuju nove tehnologije, ali po razumnim cijenama.

Iduće godine će predstaviti savitljivi mobilni uređaj, a u Kini imaju i servise za glazbu i video, nešto poput Spotifya i Netflixa. Ozbiljno razmišljaju o tome da ih predstave i izvan matične države. Čini se da im problem ne predstavlja ni to što u SAD-u nisu previše poželjni. Naime, 2012. Američka vlada je ustvrdila da je riječ o sigurnosnom riziku za državu jer Huawei mobiteli mogu prikupljati pozadinske podatke o korisnicima i slati ih u Kinu.

- Postoji toliko tržišta da ne moramo biti prisutni u SAD-u da bi bili uspješni – rekao je Yu u intervjuu.

Najveća prijetnja su im ostali kineski konkurenti u rastu, poput Xiaomija, Oppoa i Viva, a ni Samsung neće biti toliko jednostavno skinuti s trona.

Neil Shah, analitičarka iz Counterpointa izračunala je da će Huawei morati prodati oko 40 milijuna mobitela po kvartalu više kako bi dostigao Samsung.

- Da bi preuzeli vodstvo i postali najveći, Huawei mora osvojiti dugotrajna Samsungova tržišta – SAD, Europu i Indiji – rekla je Neil Shah.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 15:20