Europska komisija odobrila je u ponedjeljak milijarde eura subvencija sedam zemalja članica Europske unije koje žele smanjiti zaostajanje Europe za azijskom konkurencijom u iznimno važnom sektoru električnih automobila.
Odobrene su ukupno 3,2 milijarde eura subvencija koje su Njemačka, Francuska, Italija, Poljska, Belgija, Švedska i Finska namijenile konzorciju od 17 kompanija. Iznos će generirati dodatnih pet milijardi eura privatnih investicija, stoji u priopćenju Bruxellesa.
Europska komisija inače prijekim okom gleda na subvencije pojedinih država ali im je 2014. godine dala više manevarskog prostora za potporu strateškim transnacionalnim projektima.
Zeleno svjetlo subvencijama nadovezuje se na inicijativu Njemačke i Francuske koje žele pripremiti Europu za prijelaz na električne automobile s obzirom na postupno izbacivanje iz prometa automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem
Subvencije su odobrene u sklopu Europskog saveza za baterije, rijetkog europskog projekta usmjerenog na centralizaciju europske industrijske politike, primjećuje AFP.
Projekt je pokrenut 2017. godine kako bi se potaknula europska industrija na formiranje "Airbusa za baterije", po uzoru na zrakoplovnog diva izraslog na temeljima većeg broja poluprivatnih kompanija.
Konzorcij za proizvodnju baterija uključuje njemačkog diva automobilske industrije BMW i proizvođače kemikalija BASF i Solvay.
Europska automobilska industrija zapošljava više od 10 milijuna radnika a EU posebno zabrinjava ovisnost Europe o uvozu baterija iz Azije kada je u pitanju strateški važan sektor.
Trošak baterija čini čak 40 posto ukupnog troška električnih automobila a trenutno ih proizvode tvrtke u Južnoj Koreji, Kini i Japanu.
„Oduševljen sam što je Komisija u samo nekoliko tjedana verificirala i odobrila prvi veliki projekt vezan za baterije u Europi”, poručio je njemački ministar gospodarstva Peter Altmaier.
"Razvoj europske industrije baterija bit će važan doprinos ostvarivanju cilja EU-a da postane prvi ugljično neutralni kontinent do 2050. godine", rekao je francuski ministar financija Bruno Le Maire.
Subvencije su odobrene samo nekoliko dana uoči objave europskog "Green New Deala" koji predviđa ugljičnu neutralnost do sredine stoljeća i povećanje klimatski prihvatljivih investicija.
Da bi se ti ciljevi ostvarili, Green New Deal zahtijevat će od članica EU-a veća proračunska izdvajanja, što je već naišlo na otpor u Njemačkoj, Nizozemskoj i drugim bogatim sjevernoeuropskim državama, napominje AFP.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....