Udružili snage

Domaći inovatori razvili aplikaciju za parking, žele ju i njemački kupci

Sustav je trenutačno u fazi pilot-projekta, a testiranje u Varaždinu donijelo je ohrabrujuće rezultate
Infoart, CEO Mario Hegedus i osnivač tvrtke Borivoj Sirovica
 Boris Kovacev / CROPIX

Parkirate automobil, a vaš limeni ljubimac automatski vam na pametni telefon šalje točnu cijenu parkirne karte na tom parkiralištu te mogućnost da je preko aplikacije odmah i platite.

Tako su to zamislile dvije hrvatske tehnološke kompanije, zagrebački Infoart koji već ima aktivnu aplikaciju PayDo za plaćanje parkinga, te varaždinski Mobilisis koji se specijalizirao za sustave praćenja vozila i zauzetosti parkirnog mjesta.

Vrlo jednostavno

Svoje su rješenje potkraj lipnja predstavili na međunarodnom pariškom salonu Parkopolis i zainteresirali potencijalne klijente iz Njemačke, Nizozemske i Španjolske, ali i iz Obale Bjelokosti te Alžira.

Cijela stvar, barem za krajnjeg korisnika, trebala bi biti vrlo jednostavna. Mobilisis je razvio senzor koji se ugrađuje u vozilo, a zahvaljujući njemu automobil ‘’prepoznaje’’ kada ga vozač parkira u zoni naplate parkinga. Tu na scenu stupa Infoartov PayDo, aplikacija koja obradi signal dobiven iz senzora te vozaču automatski nudi plaćanje parkirne karte prema cjeniku za grad i zonu u kojoj se nalazi.

Tako se smanjuje šansa da ćete platiti parking za krivu zonu što je, tvrde iz Mobilisisa i Infoarta, nešto što se svakom vozaču omakne barem jednom.

Sustav je trenutačno u fazi pilot-projekta, a testiranje u Varaždinu donijelo je, kažu, izvrsne i ohrabrujuće rezultate. Ugradnja samog senzora u automobil trajala je samo 15 minuta, pohvalili su se.

- Produkcijska verzija bit će dostupna sa sljedećom verzijom aplikacije koja izlazi u kolovozu - otkrio je za Jutarnji Borivoj Sirovica, član Uprave i suvlasnik Infoarta.

Sustav će, dodaje, moći koristiti svi koji ugrade Mobilisisov senzor, ali očekuju da će zapravo najzainteresiranije biti tvrtke koje upravljaju svojom flotom vozila. Aplikacija je besplatna za korištenje, a GPS senzor koji se ugrađuje u vozilo klijentima će, kako sada stvari stoje, biti na raspolaganju uz model mjesečne pretplate. Cijenu usluge će, kažu, tek definirati.

Upitani o ciljevima za 2019. i 2020. u Infoartu najavljuju kako očekuju znatan rast.

- U ovoji idućoj godini fokusirani smo na daljnju internacionalizaciju poslovanja uz rast od 30 posto, a na domaćem tržištu želimo biti nacionalna platforma za plaćanje parkinga te pokriti još i preostala ulična i izvanulična parkirališta - navodi Sirovica.

U 60 gradova

Infoart, inače, ove godine slavi 30 godina poslovanja tijekom kojih za poslovne korisnike razvijaju i implementiraju poslovna rješenja te rješenja za mobilna plaćanja. Njihov razvojni centar kreira aplikacije i sustave za mobilno plaćanje koji se koriste u više od 60 gradova u Hrvatskoj te na stotinama lokacija u Europskoj uniji. Jedan od njihovih glavnih proizvoda, IGEUS integracijska i platna platforma, mjesečno procesuira milijune transakcija. Mobilisis pak posluje od 2005. a sa svojim ključnim proizvodima, sustavima za praćenje vozila te zauzetosti parkirnih mjesta, danas prate više od 20 000 objekata.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 14:26