Pala u dugove

Zbog depresije previše trošila: 'Tražila sam banku da mi blokiraju račun, ali nisu htjeli'

Njezini su roditelji pokušali intervenirati, no banka je odbila zahtjev
Prazan novčanik, ilustracija
 Profimedia, Alamy

Britanka Suzanne Hoddy bila je na bolničkom liječenju zbog depresije. Zbog bolesti tada nije vjerovala da ima budućnost te je počela trošiti svoju ušteđevinu kupujući poklone za svoju obitelj i prijatelje, piše BBC.

Njezini su roditelji pokušali intervenirati, no banka je odbila zahtjev da se na Suzanneinom računu blokiraju transakcije.

- Bila sam pacijentica na odjelu za mentalno zdravlje, a oni su moja najbliža rodbina. Dala sam im sve podatke o bankovnom računu, oni su pokušali zaustaviti transakcije, ali banka je rekla da nema ovlasti da to učini - ispričala je Hoddy, dodavši kako misli da je riječ bila o automatskoj odluci, te da banka nije u obzir uzela okolnosti i kontekst zahtjeva.

Kada se vratila iz bolnice kući, uslijedio je novi šok. Dobila je rješenje sa suda da zbog toga što nije platila porez, a račun joj je stigao dok je bila u bolnici, sada mora osim poreza platiti i dodatne troškove od 1000 funti (cca 8200 kuna).

Budući da je potrošila ušteđevinu, a tada je primala samo naknadu za bolovanje, bila je prisiljena uzeti kreditnu karticu kako bi platila račun, što ju je u konačnici, gurnulo u dugove.

Sada, piše BBC, Hoddy želi roditeljima dati punomoć kako bi mogli u potpunosti upravljati njenim financijama i imovinom, ako ona zbog bolesti ne bude psihički u stanju o tome voditi brigu. No, usput je otkrila kako je taj proces vrlo kompleksan i težak.

U britanskom Institutu za strategiju upravljanja novcem i mentalno zdravlje kazali su za BBC kako je Hoddyin slučaj nije jedinstven te kako cijeli sustav treba reformirati. Prema njima, jedna od pet osoba sa psihičkim poteškoćama bila je prisiljena prepustiti drugima upravljanje njihovim financijama. No, prema ovom Institutu sustav punomoći nije predvidio fluidnost mentalnih bolesti.

- Ljudi koji imaju probleme s mentalnim zdravljem žele s nekim dijeliti neke odluke tijekom određenog vremena, ali bez osjećaja da su u potpunosti izgubili kontrolu. Kako su suočeni sa sustavom koji ne odgovara na njihove potrebe, riskiraju zaobilazeći ga pa drugima predaju svoje pinove i lozinke što ih čini vrlo izloženima prevarama i zloupotrebi - istaknula je Helen Undy, izvršna direktorica Instituta.

Tehnologija kojom bismo olakšali ljudima da sigurno sudjeluju u donošenju financijskih odluka postoji, samo ju je potrebno upotrijebiti tamo gdje je doista potrebno, zaključila je Undy.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 06:58